MTX-L Seossuhdemittarin käyttö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja manuel, 4.9.2013.

  1. manuel

    manuel Gearhead

    Onko kellään kokemuksia MTX-L avulla säätämisestä edelin 600 kanssa? kun on niin huono toi englannintaito.
     
  2. peltsi

    peltsi Gearhead

    MTX-L:stä on kokemusta mutta ei niinkään edelistä.
     
  3. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    MTX:llä näät seokset, ja onko ne kuinka persiillää. Sitte sun pitää osata säätää sitä Edeliä ton mittarin mukaan ja tietenki ottaen muutki asiat huomioon miten moottori pelaa jne jne.

    Mitä jelppiä nyt tarvit siihen? Aika yleismaallisesti kysyit, tarvitko siis MTX:n kytkentään ja mittarin ymmärtämiseen apua ja/tai apua siihen kuinka tuommosta Edeliä säädetään?

    Puhun siks MTX:stä koska on MTX-L ja MTX-S eli long ja short, auto- ja prätkäkäyttöön.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei se laajakaista säädä itellään mitään, jos sulla on se jo niin tarviit myös tollasen kitin.
    [​IMG]
    Lisäksi alipainemittari, aikaa ja hyvät hermot.
     
  5. manuel

    manuel Gearhead

    Ok. Mulla on toi edelin suutinsarja + muutamia pareja muita suutinkokoja. Joskus olen niitä jo toisessa autossa rassaillutkin. olen 302 laittanut 2-reikäsen tilalle edelin imarin ja 600cfm. 500cfm vakiosuuttimilla.Siis toi mittari on mulle uusi asia ja kun en kieliä oikein hallitse niin siihin helppiä tarvitsisin. olen MTX kalibroinnu ja asentanut. Millaisia arvoja pitäisi lähteä tavoittelemaan? Haussa ois economya maantieajoon. Muutenkin lähinnä cruisailua vaan. Mitä tarkoitit alipainemittauksella? kerro lisää! otan lähiviikkoina auton ajoon niin pääsen tarkemmin kokeilemaan. Kiitoksia jo valmiiksi tietäjille!
     
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    Bensalla optimi palaminen tapahtuu afr14.75 hujakoilla

    Hae tyhjänkäynnille lukema 14.5-15 (lämmin kone)
    Kevyeen kruisailuun lukemaa 14-15
    Kevyeen kiihdytykseen 12.5 - 13.5
    WOT:iin 12-13

    Älä laita laihemmaksi eli lukuja isommaks. Noi ei oo laihaseosmottoreita vaikka jotku niistä sellaisia tekeekin. Seos-suhde kun ei kerro bensankulutusta.

    Tyhjänkäynnillä kun säätää seoksia niin alipaineet muuttuu. Kun hakee alipaineen maksimin niin ollaan aika hyvin hehtaarilla tyhjänkäyntiseosten kanssa.

    Kun pääset hehtaarille noiden seosten kanssa niin anna olla siinä pari viikkoa ja ajele. Mulla ainakin seokset muuttuu jonkunverran ilman lämpötilan ja kosteuden mukaan.


    Mittaa seokset noissa tilanteissa ja kerro mitä on lukemat. Täällä varmaan löytyy niitä jotka osaa kertoa että mitä kannattaa muuttaa. Tulikohan tuon kitin mukana muuten oikein taulukot mitä mikäkin osa vaikuttaa seoksiin...
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On tossa kitissä taulukko ja alipainemitarin tarvii kun hakee noita jousien jäykkyyksiä kohdilleen. Elikkä kun pintakaasulla ajelee niin milloin neula rupee tukkimaan suuttimen reikää pienemmäksi.
     
  8. manuel

    manuel Gearhead

    OK! Kiitoksia valaisevista kommenteista! niillä pääseen varmasti mukavasti alkuun. T.MANUEL
     

Kerro tästä muillekin!