Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    voi sieltä tulla runsaastkin, riippuu ilman kosteudesta. Kenno voi myös vetää huurteeseen, ja sitte kun sammuttaa vehkeet niin sieltä sulaa oikeen reippaasti vettä kerralla.
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Ainakin -91 E350:ssä on ihan perinteinen vaijeri, joten niin voisi olettaa olevan tuossakin. Vaihdelaatikon ja mittarivaijerin välissä on nopeusanturi E4OD:tä ja vakionopeussäädintä varten.
    Tuli tuossa mieleen, että jos sekä laatikko sekoilee että mittari ei toimi, vika voisi olla juuri rikkimenneessä nopeusanturissa. Muutaman kympin osa ja helppo vaihtaa.
     
  3. elmer

    elmer 3rd gear

    Pah.... Pari päivää sitte iloitsin kun ramin veret viimein pysyny täyden vuoden lootassa. No kas... Aamulla emännän voortti pukkas laatikkoveren asfaltille. No jonkun letku patentissa jotain ei niin öljyä kestävää kamaa mutta pituutta silleen että lyhensin ja takas kiinni ja n.5L öljyä lootaan mutta menihän siinäkin aamupäivä kun ensin sai kyydin kotia ja hyllystä lisää öljyä ja takas autolle.
    Nyt sitte. Kun vaihdoin letkun pätkän luotettavampaan niin klemmarit sumarin takana. Siinä vaiheessa heräsi kysymys että missähän sumuvalojen johdot mahtaa olla? Äkkiseltään missään irto päitä. No sitte mietin klemmariin yltävää työkalua niin huomasin että eihän jäähy ollu millään kiinni vaan lepää ohjaus jäähyn ja ilmastoinninkennon välissä! Lisää tutkittua löyty coolerin ja ilmastoinnin välistä ilmeisesti alkuperäinen vaihteistoöljy jäähdytin! Joku laittanu lisä jäähyn mutta hiukan jääny vaiheeseen......

    Pulteista: ite vetäisin normi tiukkuuteen ohjeen mukaan ja tekisin jälkikiristyksen/kuumaksi ajon jälkeen ylimääräisen tiukkuuden tarkastuksen. Sillon vedetty par kolme kiloa tiukempaan jos on ollu epäilys kannen suoruudesta tai syystä tai toisesta "vähän" käytettyä kannentiivistettä käyttäessä.... Mitä 12mm kannen pultteja kiristelly niin tiukkuudet ollu 12-18kg. Ja en lue itseä asentajaksi kun ei virallisesti ole tullu tehtyä kasausta 6 vuoteen. Nyt kamppeitten hajotessa suurimmaksi osaksi korjaaja :lol: :rotfl:
     
  4. tvtv

    tvtv 1st gear

    On ominaisuus, omassa EX:ssä sama kondenssiovesi puro auton alla.
     
  5. SamiL

    SamiL Gearhead

    Aika reilusti sieltä aina lorottaa. Ilmankosteudestahan se riippuu.
     
  6. toony69

    toony69 1st gear

    Korikorotus palikat, mistä? kattelin summitilta 2" ja 3" korotuspalikoita ni siellähän mainittiin eyttä EI DIESELIIN! bensa vehkeeseen kyllä käy!
    joten mistä korotus palikat? ja ei tarvii ruveta vinkuu et ei kannata niitä laittaa ku tulee hirvee ajettava jne jne, TIEDÄN... mutta ku muuten ei mahdu 36" alle pyörimään.
    vai pistänkö netistä jääkiekko tilauksen ja korotan "perinteisellä" tavalla :D
    foortihan on f250 vm.92 7.3 idi 4x4 lyhy hytti.
     
  7. elmer

    elmer 3rd gear

    Eipä näissä onneksi korotukset onneksi huononna ominaisuuksi....

    Mikähän siinä setissä nyt sitte erilaista diesel/bensa? Välijäähy putkineen ja ilmanputsarilta ahtimelle oleva putki?
    Onko muuta?
     
  8. toony69

    toony69 1st gear

    Vaikkee mennä sannoo. Ahtoputkia ku mulla ei oo ni se onneks helpottaa jonni verran asiaa.
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Sen verran katoin että noissa sarjoissa ei ole vuosimalleja eroteltu mitenkään 92-96 välillä eli voihan olla että epäsopivuus koskee Power Stroke koneita mitkä tuli 94. En tiiä.
     
  10. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Mitens excursionista saa vikakoodit? Lukulaitteellako ainoastaan?
     
  11. moonbone

    moonbone 3rd gear

  12. S.L

    S.L Double Gearhead

    Sorakasaostos on eilen katsastettu onnistuneesti. Kiitos vaan DX:lle peltitöiden hoitamisesta.
     
  13. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Android puhelimeen,,, saako koodit luettua LUMIA luurilla?
    Tai jos läppäriin koodit, tarviiks läppäri jonkun oman ohjelman?
     
  14. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Ei saa elm327 kokkaretta lumiaan. Mulla sai semosella vikakoodit luettua ja kuitattua.(android) Mutta ajossa ei kannata sen torkue ohjelman kanssa pelata. Sammutti moottorin pikatiellä kesken ajon. Himppu jännitti. Nyt ei enää torquen päivityksen jälkeen toimi lainkaan. Esim. Tollainen

    http://tee-se-itse.hongkong.fi/fi/autot ... /p/191001/

    obd lukija toimii. Osta se.

    Läppärissä toimi OBD autodoctor ohjelma jotenkuten ELM:in kanssa...
     
  15. moonbone

    moonbone 3rd gear

    elm327 ei toimi Lumiassa eikä iPhonessa.
    Androidissa kyllä.
    Ajon aikana voi lukea kaikkia arvoja, mutta DTC-koodien nollaus ajon aikana sammuttaa koneen... Been there, done that...

    Pojat lueskeli ajon aikana mitä OBD kertoo
    - Ahaa, ukko painaa kaasua vaan 14%, linttaa se talla lattiaan! No ny on 100%... Oho, ahtopainettaki näky vähän... Imuilman lämpötila näyttäis olevan 19 astetta...
    Mammakin heräsi takapenkillä: - Mimmosta säätä se huomiseksi lupaa?
     
  16. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Mulla oli se Torquen mittari sivu päällä, siitä tilttas...
     
  17. elmer

    elmer 3rd gear

    Mikähän vittu noita voortin jarruja kiukuttaa??! Palat, parit satulat, letkut, varmaan 2L nestettä ja kierros levyjä! Ja nyt jumii oikea takasatula, palat finito ja levy paskana. ABS pumppu vittuilee??
     
  18. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    ^ jumiiko satula vai jarruletku? Rammissa meni joskus letku sisältä paskaksi niin ettei neste päässyt takasin päin... laahas kanssa palat ja laikan loppuun ennen aikojaan.
     
  19. elmer

    elmer 3rd gear

    Letkuja ja satuloita vaihdettu. Vanhoissa ei mitään kummallista vian näköistä... Ja joo ramiin vaihdoin pari vuotta letkut sen takia että yhdessä letkussa meni nesteet kudokseen. Tiiä sitte minkä firman tekeleet tota tekee...
     
  20. elmer

    elmer 3rd gear

    No bingo.... Nyt vissiin sippas käsijarrun kengät ja ahtopaineissa jotain. Eteen ajettaessa takanen menee jumiin ja pakilla aukee. No toi jarru ei voi vastustaa nii. Paljon että tummaa tulee kuin dodgesta! Aikaisemmin , vaikka 110hv asetus niin vaan hentoa nummea.... Ja toi v...un combi paalainkin päätti rivahtaa sunnuntain kunniaksi.
    Kaljalle.com
     

Kerro tästä muillekin!