6.2D kylmäkäynnistysanturi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 28.7.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ostin Vanin ja kopan alle katsottuani huomasin että kylmäkäynnistysanturin (moottorin oikea takanurkka) piuha oli irti, anturissa on vaan yksinapainen liitin mutta vieressä roikkuvassa 2 johtimisessa piuhassa liitin jossa kaksi napaa. Kumpi väärin??? Miten anturi vaikuttaa ??
    Ja vani -88 6.2 diesel.
     
  2. Stargraft-91

    Stargraft-91 Gearhead

    Kyllä siinä kuuluu olla kaksinapainen anturi. Itselläni anturi oli sökö aika pitkään, eikä se tuntunut vaikuttavan mitenkään. Vaihdoin kyllä talven tullen ehjän anturin. En kyllä tarkkaan tiedä vaikuttaako se kylmäkäynnistyksen yhteydessä hehkun pituuteen vai mihin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitos

    Anturi näyttääkin juuri laitetulta, lienee väärä ja sen takia jätetty irti, täytynee hankkia uusi ja oikea anturi paikalleen....
     
  4. dart72

    dart72 1st gear

    anturi vaikuttaa lämpimällä tai jo osaksi jähtyneellä koneella hehkun pituuteen/monestikko jälkihehku toimii.itselläni on joskus talvipakkasilla ollut anturin johdot yhdistettynä toisiinsa ,koska pätkäajossa kone kerkee jähtyä (kovilla pakkasilla)ja käynti on alkuun epätasaista vähäisen hehkun takia.eli piuhat toisiinsa kytkettynä hehkutta kuin kone olisi seisonut yön yli -25 pakkasessa.
     

Kerro tästä muillekin!