Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Pertura

    Pertura Gearhead

    Siellä on yksi kumirinkula siellä kopan pohjalla, siihen tulee termari päälle ja vielä lopuksi se pykälällinen kumitiiviste, joka sopii siihen nostokorvan reikään kivasti. Tuota kopan pohjalle tulevaa rinkulaa ei ollut täydessä tiivistesatsissa, eli saatavuus on vähän niin ja näin. Rockauton kataloogi tuntee kaksi eri tiivaria, upperin ja lowerin, eli olisko toinen noista sitten oikea? Gatesin #33673 voisi mahdollisesti olla oikea, tuo toinen Gatesi mitä tarjoavat pitäisi olla se pykälällinen mikä tulee päällimmäiseksi.
     
  2. villeri

    villeri 2nd gear

    Ootko varma että vesi tulee termostaattikotelon ja kannen välistä? On Cumminssille jollain tapaa ominaista alkaa vuotaan vettä kannentiivisteen välistä ja kaiketi herkimmin juuri termostaattikotelon alta. Mulla ainaki vuoti juuri tosta kotelon alta.
     
  3. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Vasta laitettu uus pahvi ja ajettu senverta että sai jälkikiristää. Eikai se nyt enää pahvin välistä voi tulla? Jotenki ennemmin haluais nähä että se tulee siitä kotelon välistä :) Sieltä kuitenki puuttuu se tiiviste....
     
  4. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Kyllä se termarikotelon välistä tuli vaikka villeri kuinka maalasi piruja seinälle :D Löyty samantyylinen tiiviste tuolta paikallisesta varaosakaupasta. Ja tiivisteliimaa väliin niin johan pelaa. Nyt tohti jo käydä kunnon tyypit ottamassa. Hyvin tuntu toimivan tuo lds-turbon rakentama hx50. Kannesta ei vielä osaa sanoa mitään. Pakolämpöjä ei tullu vielä edes katottua. Mutta ei tuossa vielä ole kun 2.5bar ahtoja. Pikku askartelu tuon downpipen kans vielä kun vastaa tulipeltiin. Voi olla että teen 4" putkesta uuden kun näyttäis ettei mahdu tuo vanha 4,5" millään...
     
  5. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Ei ku japsikoneiden alakerrat ei kestä, tokihan niistä yli parisataa saa irti mutku alakerta on vanhaa kasi- ja ysikyt-lukuista meltorautaa.. näin ainakin nissan kingcabin 2000 luvun alkupään koneissa. Hiluxeissa on turbo muttei välijäähyä nii kestää paremmin, nissanissa molemmat nii siks ei kuuleman mukaan kestä ees tehdaslukuja. Offipalstalla on paljo juttua asiasta.

    Siksi ostin dodgen :wink:

    http://www.nettiauto.com/artikkeli/dodg ... ja_royhkea "Dodge Ram 2500 on varteenotettava vaihtoehto perheautoksi.." :rotfl:
     
  6. Epanen

    Epanen 1st gear

    Mistähä sais edullisesti aurinkolippaa ja tuulenohjaimii 2gen ramppee?
     
  7. elmer

    elmer 3rd gear

  8. elmer

    elmer 3rd gear

    Noh mitäs? Onko ram osastolla suunnitteilla mitään syys telmeitä? :wink:
     
  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Jiihaa. -01 ramista vikavalo kojelautaan, parikertaa dedpedal (korjaantu lennossa läpsyttämällä kaasua) chek gauges valo ja Ill be damn volttimittari putos pohjaan.

    Noh. Luulin et laturi siinä kuoli prkl. et eipä hätää, uutta ostamaan.

    Vaihto otti ehkä 20 minsaa, mut uus pelas vaan päivän. sama vika nykäsee pari kertaa ja sit volttimerter putoo sinne kasiin eli pohjaan


    Vikakoodeja 1682 0500 1693

    Usan foorumit täynnä outoo skeidaa noist koodeista, et oisko suomessa ku ollaan niin perkeleen edelläkäviöitä tossa tietotekniikassa tietoo.

    Vai pannaanko lintta paaliin niinku ennenkin?
     
  10. oldsmo88

    oldsmo88 3rd gear

    Moro. Tuli kesällä laitettua -94 12 venttiilinen rami ja tps paskana, lukko ei ota päälle ja kokeilin sitä 20kohmin potikka viritystä ni ei toimi ainakaa tuossa vehkeessä. Tps:n pistokkeen ku ottaa irti ni antaa reunimmaisista pinneistä molemmista jännitettä." Mikä neuvoksi he alkoivat vaikertaa??" Onko tarkkaa tietoo mitenkä pakkolukon sais rakenneltua ni kokeilis ensin onko loota tikissään. Huhu kertoo että olis jenkkilässä linjapaineita nostettu ja takoo pykäliä vähä liianki täräkästi kevyellä kiihdytyksellä. Mitenkäs tuo kikkarin säätö ku ee näätä olevan mittää säätöö kummassakaa päässä vaijeria. Uus tuttavuus tuo cummins dodge ku oon nuita chevyjä ollu tähän asti...
     
  11. 66monaco

    66monaco Gearhead

    perhana et ois taas cummins kuume! käyttistä hakuses mut saakeli ku ei näytä 6ke riittävän mihkään :(
     
  12. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Tsekkaa se lootan lämpöanturi kans tai laita vastus sen tilalle. Jos luulee et öljyt on kylmät nii ei pistä turbiinia lukkoon. Ohjeet löytyy varmaan useampaankin otteeseen tästä topicista haulla.
     
  13. Pakkolukko. Alhaalla ohje 94-95 http://www.tstproducts.com/Torque%20Con ... Switch.pdf Kikkarin säätö http://www.youtube.com/watch?v=zU8YHXDkIFs Vaijerin pitimessa on sellanen nappi kun sen painat pohjaan niin vaijeria saa saadettyä.Sun tarvii vaan kattoo että kun kaasu on pohjassa niin kikkarin vipu pitää olla kans pohjassa laatikon päässä.
     
  14. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Jarruvalokytkin vaikuttaa myös turbiinilukon toimintaan. Myös jarrupolkimen nivelet voi olla väljät. Ja jarrupoljin ei palaudu tarpeeksi. Kokeile nostaa jarrupoljinta jalalla, kun lukon pitäisi mennä päälle.
     
  15. StoneCold

    StoneCold 1st gear

    Polttoainesuodattimen kotelon tyhjennysventtiili vuotaa

    Kyseessä 24v 01' motti. Tietääkö kukaan saako tuon tyhjennyshanan purettua ja korjattua itse esim. o-renkailla vai pitääkö ostaa siihen korjaussarja "Fleetguard Drain Valve Kit," (P/N 395945300 S), kukakohan näitä myy Suomessa?
     
  16. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

  17. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Noh swiddu ku ei oo vaetausta tohon vikavaloongelmaan ni kokemuksesta sanosin et -01 mallin ramin tyhjennysputkiongelmaan. Paa 8mm pultti klemmarilla. Toiminu jotain 100k milea.
     
  18. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Mahtaako tämä koskea myös bensamalleja??? mulla palanut brake ilmeisesti koko auton omistus ajan, edellinen omistaja "korjannut" mustalla teipinpalalla valon päälle. Palat ja koko pääsylinteri vaihdettu eikä löydy syytä miksi palaa edelleen?, eikä ole edes abs jarruja kiusana. Neuvoja???
     
  19. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Jarrupolkimen katkaisija ei vaikuta brake-valon palamiseen. Seisontajarru sytyttää sen, ja tossa dieselissä alipaineen loppuminen sytyttää sen, mutta bensakrematoriosta en tiedä. Onks tossa 1500-alustaisessa RWAL, eli takapyörien lukkiutumisenesto? Pääsylkyn alla on sellainen murikka mihin putket menevät, ja siinä on pari sähköliitintä.

    Edit/ Onhan siinä.

    Tossa tarinaa laitteesta: http://www.aa1car.com/library/abs_kelseyhayes_rwal.htm

    Tossa kytkis: http://www.kolumbus.fi/garage/Sekalaist ... iagram.jpg
     
  20. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    On juu kakskin toinen isompi siinä alla johon menee isompi laattaliitin ja 4 johtoa. Sivulla sitten pienenpi johon ei mene kuin yksi johto, liitin jolla johto kiinni on kuin vanhanajan sulakekotelo(lasisulakkeelle)ja tulee kiinni ohueen metallitappiin joka sekin heiluu kun kovemmin kiinni ottaa.
     

Kerro tästä muillekin!