Mikä on?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tiikerien1, 23.9.2013.

  1. tiikerien1

    tiikerien1 1st gear

    Kaikki seitsemän toimii, nelonen jättää välyksen nostajaan,kaikki kunnossa osia vaihdettu,miten venttiili jouset vaikuttavat? Nokka, nostajat, tönärit uusia. Kiitän asiantuntemuksesta.
     
  2. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Puhutko TV-kanavista?
     
  3. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    :rotfl: Helvetin ovela arvoitus,en keksi millään
     
  4. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    Olisko Lottoarvonnasta kysymys...? 7 oikein jne...
     
  5. Jankon Betoni

    Jankon Betoni 1st gear

    Taitanee viitata toimintakuntoisten aivosolujen määrään.

    8)
     
  6. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Jospa se neljäskin vielä saataisiin sieltä raksuttamaan.
     
  7. Jankon Betoni

    Jankon Betoni 1st gear

    Tarkoitat TIETENKIN "se kahdeksaskin", eikö niin.
    :wink:
     
  8. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Päättelin että tässä olisi kyseessä seitsemänsylinterinen Wärtsilä RTA 96-C.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Juuri näin, tän vois laittaa ihan etusivulle pysyväksi, malliesimerkki miten ei toimita keskustelufoorumilla.


    Mut jos arvailla pitää, on venttilinvarsi vääntynyt, isompi klappi eikä se pytty toimi.
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Joskus on tavattu tollanen seitsemällä käyvä kuoleentuneen venttiilijousen takia, mutta se oli siis todella löysä.
    Kannattaa aina kertoa mistä koneesta on kyse niin voi tulla hieman asiallisempia vastauksiakin...
     
  11. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Ja jos on keinuvipu tai tönäri väärä, niin jostain sekin johtuu. Onko nostaja juminu vai venttiili törmänny.. Ja onko perusvälyksen säätömahdollisuutta jos nyt hydraulinostajat kyseessä.
     
  12. tiikerien1

    tiikerien1 1st gear

    Nelosella viittasin sytytysjärjestykseen, pahoittelen jos amatöörinä loukkasin jotakuta:kone siis Buicin 425 jossa hydrauliikka eikä säätö mahdollisuutta, joku ajanut kannet niin alas että nostimme veivien pukkeja 2mm jotta alkuperäinen tanko mahtuu kaikki ok mutta tämä yksi.Kone on alkujaan viritetty Texsasissa ja koitamme vain ymmärtää, sen pelkkä käynnistäminen herättää koko kylän.
     
  13. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Tuskin kukaan hirveästi loukkaantui,mutta ei täällä kellään kristallipalloakaan ole.Tosta sun viestistä ei edes selvinnyt mistä siinä ylipäätään puhutaan.
    Jotenkin tuntuu että nää "arvoitukset"on lisääntyneet,heitetään just tohon aloittajan tyyliin jotain ihmeellistä ja sit odotetaan täsmävastausta.Kyllä nyt sen verran pitäis viitsiä että kertoo perusasiat selkeesti,vaik ranskalaisin viivoin...
    Ongelmaasi palatakseni;poista pukkien korotukset ,hydraulisissa nostajissa pitäisi säätövara riittää kyllä,niissä kuuluu olla hiukan esijännitystä jolloin öljynpaine pitää venttiilivälykset nollassa.
    Mittaa varmuuden vuosi mittakellolla ettei nokka-akseli ole kulunut.
     
  14. peltsi

    peltsi Gearhead

    kierrä konetta siten että nelosen se välyksen jättävä vena on täysin auki. Koita sitten tihrustaa että törmääkö nostaja tai venttiilin lautanen johonki, pohjaako venttiilinjousi ja saatko työkalulla varovaisesti painettua venttiiliä vielä enemmän auki about millin pari, eikä työntötanko kanita aukiasennossa. Onhan työntötanko varmasti suora?
    (älä paina venaa liikaa ettei ota mäntään kiinni)

    Voit verrata sitä "terveeseen" sylinteriin kiertämällä siitä vastaavan venttiilin täysin auki. Arvoitus on viellä se että kummasta venttiilistä on kyse ja paljonko nokassa pitäis olla nostoo....
     
  15. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Eli tarkoititko kysyä että:

    Mikä on kun,Buickin viritetty 425,ei käy kaikilla?

    Kone siis Buickin 425 hydraulisella venttiilikoneistolla jossa ei säätömahdollisuutta.
    -Kannet laskettu niin että jouduimme nostamaan veivien(??keinuvipujen?)pukkeja 2mm jotta alkuperäinen työntötanko mahtuu.
    -Kone on alkujaan viritetty Texasissa.Muuten kaikki muut 7 pyttyä OK.Sytytysjärjestyksessä neljäs pytty jättää välyksen nostajaan.
    -Kaikki muuten kunnossa,uusia osia vaihdettu:nokka,nostajat,tönärit.

    -Venttiilinjouset vanhat,miten vaikuttaa kokonaisuuteen?
    Amatöörinä en ymmärrä paljoakaan näistä joten asiantuntemuksesta olisi paljon apua,kiitos.

    Jotenkin noin???
    Juuri mitään en Buickin koneista ymmärrä,mutta miten nokka ja nostajat on ajettu sisään??Tuli äkkiseltään mieleen...oletko muuten amatööri näissä moottori-hommissa,niinkuin minäkin vai internet/foorum-jutuissa yleensä? :poff: (sori,oli pakko)
     
  16. tiikerien1

    tiikerien1 1st gear

    Jep jep, kiitän asiallisista kommenteista, ratkaisin ongelman venyttämällä työntötankoa sen 0,5 käsin. Muistakaa pitää ne puheliluettelot peffan alla jotta näette ulos autoistanne.
     
  17. golden rocket

    golden rocket Gearhead

    taitaa sälli ajellä isän/äitin ostamalla mopo autolla haaveilee vaan oikeasta autosta ja puristelee karva noppia että saa jonkun pursuamaan 0,5mm käsin vielä mutta kyllä se sieltä kehittyy heikompikin aikanaan..
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Oho, mikäs tämmönen vesseli on...

    Ei ihan tunnu kaikilla käyvän taas. Äitin tekemä mehu päässyt hieman lasissa käymään ja nyt viinahuuruissa vittuillaan muille.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Eka viesti oli tökerö kuin mikä mutten lähtis sen perusteella sakin hivutukseen.
    Kyseessä saattaapi olla vaikka old skool harrastaja joka heitti olemattomin odotuksin tänne netin nörteille kyssärin hieman huolimattomasti.

    Välillä hirvittää kun täällä 5000 viestiä täyttä paskaa jossain pyyteettömissä julkaisseet "konkarit" simputtaa ja vihtuilee "tulokkaille". Tulee esimerkkinä mieleen yhtäkkiä foorumille putkahtanut Jan Richards, jota ei sentään kohdeltu kaltoin vaikka onkin "tulokas", just joo. Ties mitä muita OIKEITA konkareita täällä saattaa yrittää piipahtaa mutta joutuvat näin "koulutettavaksi". No ei sellaista kukaan jaksa.
     
  20. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Joo kyllä se tämäkin foorumi on sellainen et täytyy ottaa vähän huumorilla niin sitten jaksaa, tälläisen satunnaisen kävijänkin kun on turha mitään neuvoja täällä jakaa, vaikka sanois et maapallo on pyöreä niin jopas joku tulee väittämään vastaan :D
    Mut välillä vaan tekee mieli yrittää neuvoa jos ongelma sattunut omalle kohdalle, silläkin riskillä et tulee jyrätyksi oikeiden neuvojien suunnalta :D
    Niin ja sit jos tulee sellainen ongelma ettei itse pysty ratkaseen niin tuolta oikeasta elämästä löytyy ratkaisu takuu varmasti kun oikealta henkilöltä kysyy ihan livenä :D
     

Kerro tästä muillekin!