Sinkittyä vai tavallista peltiä hitsailuihin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja juha., 13.5.2009.

  1. Newbie

    Newbie 3rd gear


    Hioin sinkkiä nauhahiomakoneella veke ennen hitsailua, enkä sitä käryä varttia kauempaa haistellu... Näemmä suht. pienestä oli kiinni. :odroll:
    Tyhmästä päästä kärsii.....
     
  2. kanafarmari hh

    kanafarmari hh 1st gear

    ei se litra maitua oo oikeen pahaksi tuallaasen reilumman sinkityn hitsaalun jäläkehen. tiätysti jos tykkää tuallaasista myrkytys öistä niin mikä ettei ilimanki maitua :D sellaasen oon huamannu notta mitä usiammin täs vuasien sisällä on altistunu sinkkikärylle niin sen herkemmin se kuume tuloo on häjy :-?
     
  3. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Ainoa "ongelma" minkä itse olen sinkityn hitsaamisen jälkeen huomannut on että tupakka maisttuu muutaman tunnin omituiselta...
    Muutama ensimmäinen kerta ihmetytti ja pisti epäilemään että oli tupakassa vika, mutta kun myöhemmin taas oli normaalin makuista, niin enpä enempää miettinyt...
    Taas seuraavalla kerralla kun sama toistui, niin ymmärsin että ei mitään hätää...
    Vasta kolmannella kerralla keksin yhteyden asioitten välillä :)
     
  4. houru

    houru Gearhead

    Mullakin on tapana käyttää kaikenmaailman jämäpeltejä mitä ihmeellisimmistä vehkeistä.Mutta ei oo koskaan ollu sinkkikuumetta,vaikka sinkityllä oon hitsannu tallissa.Tai sitten en vaan huomaa sitä kun mulla on sellanen habitti että jokaisen paikan jälkeen saan juoda yhen kaljan.Mutta nyt kun oikeen ajattelee,niin on saattanu maistua ölsäkin joskus vähän oudolle.

    Kyllä se sinkitty peltikin ajan kanssa ruostuu kun sen sään armoilla säilyttää.Mulla on kokeita menossa....
     
  5. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    appiukolta moon nyysiny jotain ihme sinkkialu pinnotteisia jämäpaloja, sopivan pehmosta eikä käryä, tai ihan hiukan sellanen outo maku tuntuu suussa jos ei pääse savua karkuun. katalasaattorinkuori ainetta. heppailee vähän kiinni ja painelee muodot ruuvarinkärjellä ja heppailee lisää. sitä ehtii parissa arki illassa saada auton kun auton leimakuntoon vaik pakkasta ois yli 20 astetta. tai noi uhitsuuhommat sujuu rivakammin silloin.
     
  6. ttakatal

    ttakatal 1st gear

    Nostetaas tätä vanhempaa aihetta kun liippaa läheltä, vaihdoin tuossa jokin aika sitten takakehät Mazda 6:een. Uudet kaaret oli sinkittyä peltiä ja vaikutti siltä että vanhat ei olleet. No enivei liimauksen ja kittauksen jälkeen harjasin auton päältä pölyt pois, joukossa oli myös rautapölyä joka jäi nauhaksi vanhan ja uuden pellin saumakohtaan. Eli jonkinlainen sähkökemiallinen reaktio? Ilmeisesti ongelmia odotettavissa??
     
  7. flw-65

    flw-65 3rd gear

    Ei liity aiheeseen, mutta oletteko huomanneet että lasikuidutus hommia ei kannata tehdä samalla kun kaljottelee :soosoo: Kerran tuli tehtyä, ja ihmettelin että miten Sandels maistui niin helvetin pahalta (yleensä maistuu h,tin hyvälle ). No en keksi muuta syytä kuin sen että hartsin kovettimessa oleva suolahappo ilmeisesti meni henkeen ja pilasi makuaistin siltä iltaa :odroll: , phyi että oli kamalan makuista. Sittemmin en ole lasikuidutus hommiin sekaantunut...
     
  8. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Mazda 6:sen ruosteongelmathan on jo kaikkien tiedossa. Rakenne tuossa oli se huonoin osuus,paskaa pääsi ilmeisemmin kertyyn jolloin ruostuminen alkoi. Noihinhan on yleensä vaihdettu : helmat,takakaaret yms ihan takuun piiriin. Ja loput tietty jäi silmilta näkymättömiin. :D Tekee nuo hitsailut siististi(sauma yhtenäinen),panostaa laadukkaisiin kitteihin jos ei tinaa halua laittaa,panostaa hyviin maaleihin. Ja lopuksi muistaa sen ruostesuojauksen niin eiköhän se matu vielä muutaman vuoden pysy liikenteessä.
    Kyllä se sinkitys melkeinpä kaikissa autoissa nykyään on poislukien jotkut kattopellit jne..
     
  9. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Taidettiin tuossa masukassa laitella kaaret liimalla.
    Itelle ei ole ikinä tullu sinkkioireita vaikka miltei kaikki autopellit tehdään sinkitystä, mutta ehkä hatara hyvin ilmastoitu "talli" auttaa ja kun kattoo ettei itse siinä yläpuolella ole. Siitähän nousee oikein semmonen kiehkura kun ei putsaa sinkkejä ollenkaan.
    Koulussa hitsattiin paksua sinkittyä kierretankoa teräslevyihin oikein urakalla ja isolla virralla. Kysyin asiasta mutta käskettiin pitämään vaan imuri siinä vieressä.
    Pitää muistaa olla tarkkana kun nyt on pieni verstaskin hitsauskopilla.
     

Kerro tästä muillekin!