Duramax Silverado GM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MaxDura, 27.8.2006.

  1. hecatti

    hecatti 3rd gear

    ite kyllä epäilen löpön saantivaikeuksia tai sit se regu siellä pumpun kylessä juminu auki
     
  2. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Moniveikkauksen johtava veikkaus on just tuo fuelregu! Ei löytynyt suomesta, vaikka kuinka etsi, joten nyt joutuu venaileen hetki, että saa uuden paikalleen ja kokeileen että jos vika oli siinä!
     
  3. amaz

    amaz 2nd gear

    muistathan kertoa mistä vika lopulta löytyi
     
  4. juba155

    juba155 1st gear

    Kertokaas viisaammat. Ainaki itellä -02 vuoden taka umpioissa alimpana oleva polttimo joka on punane. Ku ei itellä syttyny missää tilanteessa. Lavan alle ku kurkkas ni puukollahan joku näyttää riipineen piuhat poikki. Voisiko olla sumari?? Ku ei näköjää semmostakaa missää näy silti viis vuotta maassa ollu auto?? Taas tämmöst sadepv ihmettelyä.
     
  5. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Eipä ole vieläkään kerrottavaa! Fuelregu vaihdettu, paineet ei edellenkään nouse tietsikan mukaan startatessa yli 600psi:n.
    Seuraavaksi varmaan paineanturi vaihtoon!

    Yllättävän ärsyttävää ajella eurokikkareilla näin kauan!!
     
  6. kompassi

    kompassi 1st gear

    Bosch 0281002921 paineanturi löytyy hyllystä,sopii ainakin lly koneeseen
     
  7. amaz

    amaz 2nd gear

    Katso se ylipaineventtiili sieltä kuskin puolen fuelrailin takapäästä...
     
  8. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Mihin se valskaa? Paluulinjaan? Kuiva se on ainakin ulospäin! Se vielä ja kaikki muut mahdolliset paikat onkin sitten katottu! Sen jälkeen ei auta kuin ruveta käymään suuttimet läpi!
     
  9. amaz

    amaz 2nd gear

    Juu, se laskee paineet paluupuolelle
     
  10. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Vika taitaa olla repsikan puolen suuttimessa/suuttimissa, kun siltä puolelta tulee paluupuolelle ihan liikaa soppaa! Vas. puoli oli ihan ok!

    Mun tuuria, että samaan aikaan napsahti nuo sähköviat ja samaan aikaan pärähti suutinpuolella....

    Huudan kyllä hep, kun tuon saa joskus vielä tulille!
     
  11. hecatti

    hecatti 3rd gear

    mihinkä ne FATAn sivut on kadonnu ?
     
  12. Cumminski

    Cumminski Gearhead

  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    On tämäkin topikki jo venähtänyt aika pitkäksi. Osaisko joku ihan suurpiirteisesti heittää mikä esim 2007 4x4 mallissa pitäis tyypillisesti varmistaa ennen ostoa ettei tule jotain sikakallista remppaa? Etupää? Toosa? Elektroniikka? Joku egr jippo? Pruutat tms?
    Tai jos topikin vakiokävijät tietää osoittaa millä sivuilla asiaa on puitu.

    Käyttistä ollaan lähinnä vaimolle/koko perheelle hakemassa, ja kaikki vaihtoehdot on nyt avoinna.

    Ps mainitaan että harkinnassa on Dodgen uusi ram 1500 diesel, F150 pensa, ja nyt herätti huomiota myynnissä oleva duramaksi 2500hd.
     
  14. CDV62

    CDV62 Gearhead

    Pientä hihna ongelmaa pukkaa ton vanin kanssa... Kitisee/vinkuu ihan huolella, eli rupeaa hermo menemään, kun en keksi miten ton sais loppumaan.

    Homma on mennyt seuraavasti. Vaihdoin uuden hinan, kiristimen ja rullat keväällä, kun se rupesi kitisemään eikä edellisestä hihnanvaihdosta ollut tietoa. Auttoi varmaan 2000-3000km. Sitten rupesi taas kitisemään. Tutkiskelin, että ilmastoinnin kompuran laakerissa saattas olla sen verran väljää, että vääntyy vinoon ja aiheuttaa kitinää. Vaihdoin kompuran kytkimen ja uuden hinan, niin pääsin tänne saakka ja taas kitisee, eli 6000km tai jotain mentiin tällä kertaa.

    Onko muilla ollut hiha ongelmia Duramaxeissa? Olen tässä pähkäillyt, että hinan linja ei olisi täysin suora, mutta tossa vanissa on aika vähän tilaa suumailla linjoja. Kaikki apulaitteet näyttää olleen paikalla useita vuosia, joten niidenkään vaihdon yhteydessä tuskin on mitään tapahtunut.

    Kaappi oli ruostesuojattavana pari päivää ennen kun kitinä alkoi. Hihnalle on saattanut varmaan mennä vähän noita mämmejä siitä hommasta, mut mistäs sen taas tietää. Sattumaa vai...

    Jotain hyviä vinkkejä otetaan vastaan. Ei se ääni juuri sisälle kuulu, mut muut kyllä kuuleesen ja kohtuu kauas.
     
  15. amaz

    amaz 2nd gear

    Oisko hihnapyörille voinut lentää massaa/kotelonsuoja-ainetta tai vaikka ihan öljyä?

    Hihna pois ja pyörittelemään hihnapyöriä, putsailee ne ja toivoo parasta.
    Tuossa yhdessä käyttiksessä (VW) aiheutti kulunut laturin hihnapyörä hihnan kulumisen 2-3tkm aikana jonka jälkeen alkoi taas vinkumaan ja luistamaan.
     
  16. Durapex

    Durapex 3rd gear

    Luovuttuani 2001 Silverado Duramaxista jäi muutama uusi härpäke hyllyyn:
    4 kpl vanteen rosterikeskikuppi Eagle, 20,- / kpl
    2 kpl vilkku-parkki-drl umpio, 50,- / kpl
    1 kpl vakioilmansuodatin, 20,-
    2 kpl vaihteistoöljysuodatin, iso peltihässäkkä, 58970, 80,-
    5 kpl moottoriöljy 57202, 9,-
    4 kpl polttoaine 33960, 13,-
    3 kpl vaihteistoöljy peltikuoripatruuna 57701, 28,-
    vapaavirtaussuodatin asennussarjoineen 26012, 140,-
    2 kpl ilmapussi, oli tarkoitus laittaa nämä takajousitusta pehmittämään, 80,- / kpl
    takaluukun reunus ja lukkolaite avaimella, 35,-
    Hella FF75 sumarisarja, sopii puskuriin, 85,-
    2 kpl rosteri äänenvaimennin härpäke, 100,- /kpl
    Äänenvaimentimet on 2 yhteen systeemit, eli yksi putki menee sisään, ja normitilanteessa sauhu tulee äänenvaimentimen kautta ulos. Sähkösolenoidilla (mukana) saadaan avattua toinen puoli putkesta, joka on suora. Näitä kun laittaa taakse yhden kummallekin puolelle on ulkonäkö komea ja voit itse päättää milloin auto kulkee pienillä äänillä ja milloin saadaan ulos enempi ääntä. Voin laittaa kaikista kuvia myöhemmin.

    Saa myös tehdä tarjouksia, jos hinnat on metsässä :) Ja alvilla tai ilman.
     
  17. Roju

    Roju 3rd gear

    Viittiskö joku auttaa näiden rpo-koodien suomentamisessa? Tai ainakin kattoo onko mitään "normaalista poikkeavaa.." Mä en ainakaan löytäny kaikkia..

    AG1 AG2 AJ1 AM7 AN3 AU0 AU3 A31 B30 B32 B33
    B71 B85 CJ2 CMD C49 C6W DF5 DK7 DPF DT4 D07
    E63 FE9 FT2 FT3 GT4 G80 HVY JH6 KC4 KNP KUP
    K05 K34 K47 K68 LB7 M74 NF2 NP1 NP5 NZZ PY0
    QIW R7K R9Z SAF SLM TQ3 TR3 T96 UC6 UE1 UK3
    UK6 UQ7 UY2 U19 VB3 VG3 VR4 VXS V10 V73 XGK
    X88 YD3 YD6 YE9 YGK ZHH ZY1 Z31 Z49 Z82 Z85
    1SL 6GL 62U 69I 692 7GL
     
  18. ttomppa

    ttomppa 1st gear

    Re: Duramax Silverado GM 2008

    Elikkäs autona 2008 mallin duramax jossa superchipin ohjelma. Dpf poistettu käytöstä.

    Ärsyttävä ominaisuus alkanu vaivaamaan ku lähtee kiihdyttämään tasakaasulta nii kierroksen nousee jonkuverran, sen jälkeen tulee semmonen kuollut kohta hetkeksi, auto kuulostaa, niinkö yökkäis ja pölläyttää vähän mustaa savua. Tämän katkoksen jälkeen kyllä kiihtyy normaalisti. Vaikea kuvailla mutta häiritsevä "ominaisuus"

    Oiretta ei niinkään ole sillon ku antaa kunnolla kaasua.

    Mistä tuota vikaa kannattais hakea vai onko juuri tuon tehoboksin ominaisuus?
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Ääni boxin omituisuudelle..
     
  20. Masamax

    Masamax 1st gear

    Terveppä terve.

    Ostin tossa hiljattain silverado -04 210ml ajetun ja ongelmat alkoi hyvissä ajoin. Autoon oli asennettu kaikki suuttimet ja pumppu ku oli mittarissa n.200ml. Ja niin ajelin sillä peräti viikon aja auto levis. 2 suutinta osiks.. Ku ne oli korjattu ni pari viikkoa ja taas 3 suutinta paskana :mad:

    Autos on toi ppe economy ja taso näytti olevan toi kolmone eli kaikki pelis :wink:
    Vaisko olla et toi ppe tuhoo noita siittimiä? Toi ny tuli ekana mieleen..
    Täs yks auto pena kerto että kuiva diesel vois olla yks syy.. !?
     

Kerro tästä muillekin!