Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. leipuriantti

    leipuriantti 1st gear

    Joo itsellä kans samat kumit ajelen talvella takaveto päällä täällä itä-suomessa. Tiellä ja Lumessa kahlatessa paras talvirengas.
    Laitatin viime kuussa ABR lukon taakse että ei tarvii niin usein laittaa nelikkoa päälle.
     
  2. Caliphs

    Caliphs 1st gear

    Tarkotus tilata nokian lt2:set 265/75 16" nastarenkaat. Excursionin oem vanteet juuri soodapuhallettu ja tarkotus kokeilla miltä näyttää valkoiset vanteet valkoisessa autossa.
     
  3. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Itellä oli noi 1-mallin Hakkapeliitta LTt myös takatuuppari-F:ssä, hyvin sillä lotja meni. Seuraava kaveri, kelle sen kauppasin valitteli kyllä ettei mihkään meinaa päästä, voi olla että oli sitten olosuhteet vähän haastavammat.
    Ramiin hommasin myös nuo Hakkapeliitat, pitäis vaan alle vielä laittaa.
     
  4. elmer

    elmer 3rd gear

    Hyvin on päässy allterrainilla 315/75/16, muzilla 325/75/16 ja cooper lt1 285/60/20 ympäri talven. 80%:sti takavedolla.Peili kelillä joutuu himmaileen... Näillä sivuteillä ei lärätä suolan kanssa vaan semmosia lumi/jää polannetta niin pyörä pitää hyvin verrattuna jäätyneeseen suolaliuos pintaan.
     
  5. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Kuinka yleistä näissä Fordeissa on keskuslukituksen toimimattomuus?

    Korjasin omastani sen jo, joka ikinen ovi oli lakannut toimimasta. Ainakin ne muutamat jotka olen nähnyt, niissä vähintään osa lukoista oli epäkunnossa.
     
  6. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^hyvin yleistä. Ja kun yksi alkaa temppuilee niin kohta (6kk?) alkaa muutkin. Aika helppo vaihtaa 15-30 min./ovi

    Tässäkin halpaa ja hyvää ei ole.

    Kokeeks ostin halvan moottorin omaan truckiin, oli aivan erinäköisiä kuin Fordin omat päältäkin. Kesti normikäyttöä vajaan vuoden...
     
  7. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Olisiko kellään tarvetta/haluja hommata hienoja takavaloja F-sarjalaisiin, myös Excuun saatavina. Uusia.

    Takavalot joissa on oranssivilkku omanaan. tehdastekoiset, ei mitään leikkaa/liimaa virityksiä.

    [​IMG]

    hp. 200€/pari sis. polttimon kannat.
     
  8. callahan

    callahan Gearhead

    Ajatelma:
    Vuoden `94.5 F350 Powerstroke johon ajattelin Edgellä, Dp Tuner tms. lisukkeella hankkia piristystä. Ei siis mitään yyberiä vaan hiukan normikäyttöön lisä newtoneita.

    Kertokaas kokeneemmat olenko ymmärtänyt oikein/väärin.
    Miulla softana PCM:ssä siis EEC4.
    Onko tuo sama kuin OBD1 ?
    EEC4:ään en ole löytänyt lisukkeita, en ainakaan mainintoja tuotteiden EEC4 sopivuudesta.

    `95 ja uudempiin OBD2 softaisiin kylläkin on vai käykö samat vermeet myös OBD1:seen /EEC4?

    Jos siis päivittäisi oman OBD2:ksi vaihtamalla PCM:n ja tarvittavat johdot.. Liekö mahdollista ?
    Muistan jonkin maininnan Dieselsitella PCM upgradesta.
    Onkos PCM:n kortin "lastun" vaihdosta kokemuksia ?
    Entä ahtimen toisenlaisen siipipyörän käyttökokemuksia ?

    Tuo ahdas downpipe + pakosuoli muuttuu ainakin.Ilmasuodin on aikanaan jo vaihdettu. Ahtimen kunto tarkastetaan.

    Kyllä tuolla nytkin pärjää mutta jokunen kymmen newtoni renkailla toisi tietty sen herkemmin kulun tunteen. Pakolämpöä ja ahtoa voisi tietty alkaa seurailla.

    Oma edit. Tiedustelen kokemuksia mitä nyt tuolle PSD:lle kanattaa tehdä järkevästi piristääkseen normi käyttöä ajatellen. Lämpimikseen ei viitsi ropailla ja muutella :D
     
  9. rakkari

    rakkari 3rd gear

    mites tommonen 8oluvun lopun 7,3 diisseli on teillä naftaa imeskellyt?? tuossa omassa 89- f250 menee nätillä melkeen vallan maantie ajolla ja ylivaihte lootalla semmoset 20litraa kokoajan??? minun mielestä on liikaa vaikka iso ja painava auto onkin.. tiedossa on että suuttimet alkaa olla väsyneet kun krääsää mutta silti ihmettelen järjetöntä kulutusta..
     
  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kyl tos on monta litraa liikaa oli ajo mitä vaan. Nätillä maantieajolla olen saanut meneen helpostikin 12 litraan sadalla. Manuaalitoosilla, välitys 4.10.
    Mutta musta sauhuhan on palamatonta löpöö, et siitä vois ehkä jo jotain päätellä.
     
  11. pyrjovuo

    pyrjovuo 1st gear

    Avasin omasta nää keskuslukituksen actuaattorit, olivat sisältä priimakunnossa. Siellä oleva vanhentunut vastus piti vaihtaa. Sen jälkeen toimivat kuin uudet. Ja ei maksanu paljon mitään, paitsi tietty ne työtunnit.
    Vikassa ovessa meni jo aika nopeesti, kun tiesi mitä tehdä.
     
  12. elmer

    elmer 3rd gear

    Milläs käsketään lämmön säätö läppää? Sähkö? Suunnat toimii mutta kylmä/kuuma ei ota käskyjä...
     
  13. SamiL

    SamiL Gearhead

    Minun korotettu 1991 E350:ni E4OD-laatikolla vie keskimäärin 15 litraa. Oikein pitkässä maantieajossa pääsee 12,5 litralla. Auton ostaessani myyjä sanoi, että sillä ei oikein alle 18-19 litran pääse ja naftakäyttöinen lisälämmitinkin olisi tarpeen, kun auto tuppaa olemaan kylmä. Kun vaihdoin siihen toimivan termostaatin, kulutus tippui 3 litraa ja autosta tuli myös lämmin. Ennen termostaatin vaihtoa koneen lämpö nousi vain lähelle 60 astetta ja se huonontaa dieselin taloudellisuutta oleellisesti.
    Niin ja tämä auto siis painaa tyhjänä 3200 kiloa ja kokonaispaino on 4200.
     
  14. tvtv

    tvtv 1st gear

    Mistä saisi termarin joka nostaa lämpöjä? Auto on 7.3. 2000 EX. Eipä nouse lämmöt minullakaan.
    Partsilta saa vain stanu termaria joka ei nosta tarpeeksi lämpöjä?
     
  15. SamiL

    SamiL Gearhead

    Minulla ainakin riitti, kun vaihdoin termostaatin ehjään. Vanha ei mennyt kokonaan kiinni.
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No tuos on vähä semmonen erikoistapaus kyseessä. Dieselsite niitä kuumia termareita myy, ehkä joku topikin osakauppiasta? Omaani tuli sillä lämpöä lisää, toiset ovat raportoineet myös lisää tehoa ja taloudellisuutta.
     
  17. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    vm.93 IDI. mikä mahtaa olla moottorissa laturin seudulla irtonaisena/moottorin päällä lepäävänä oleva releen näköinen rasia? on 4 napainen liitos ja näyttäs auton alkuperäiseltä osalta. meinaan ku kyseinen lisävaloreleen kokoinen boxi näyttäs kuori ainakin olevan sulanut

    sitten ei haittaa jos joku neuvos hyvän tavan ilmata ruisku ja pitkän seisonnan jälkeisen kylmäkäynnistys vinkin
     
  18. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    releen numero on 1811184c2
     
  19. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    water in fuel merlkivaloon liittyy tuo rele
     
  20. Jantikka

    Jantikka 3rd gear

    Re: Ford F250 7.3D //// MYYTY

    MYYTY

    Ford Motor Companyn vuonna 2000 painama
    F150, F250, F350, F450 ja Excursion

    2002 Workshop Manual

    Kaksi kirjaa, A4 koko, yhteensä 120 mm paksut
    eli lienee arviolta 2500 - 3000 sivua.

    Tilasin kirjat Ebaystä reilu vuosi sitten, en vain löytänyt noihin sopivaa autoa. Hinta mulle oli 150 taalaa ja 50 rahteja pääle, sekä titenkin tulli ym maksut.

    Myyn tarpeettomana, mutta todella mielenkiintoisena ko kirjat
    hintaan 120 ekeä, sisältäen postimaksut, eli otan niistä raskaasti takkiin. Kirjat on hyvässä kunnossa. Niille jotka ovat onnistuneet löytämään sopivan Heavy Duty Fordin!

    nolla4nolla5418187
     

Kerro tästä muillekin!