Pilaa päiväsi ilmoittamalla Nettiautossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja FoCoMo, 31.10.2013.

  1. buddyfaro

    buddyfaro Gearhead

    Ei toi homma nyt niin hienoo ollu vanhan kunnon keltasen pörssin ja pelkän puhelimen aikaankaan. Kyllä kaiken näköstä urpoo ja tarjousta tuli, renkaan potkijaa ja varailijaa, (älä myy kellekään, mä tuun perjantaina hakeen ku saan tilin...).
    Oikeestaan helpompaa kun noi urpoimmat tarjoukset tulee sähköpostiin eikä puhelimeen.Useimmiten noi sähköposti tarjoilijat on kyllä pelkkiä huulen heittäjiä, kun pistät vastauksen että okei, sopii, tule hakemaan pois niin ei sieltä mitäämn kuulukaan.Kaikki mitä oon nettiautoon laittanu myyntiin olen myös saanu myytyä.
     
  2. Norri

    Norri Gearhead

    Suljin tunnukseni pari vuotta sitten tuonne, kun kyllästyin hinnasta vänkääjiin ja muihin hörhöihin. :poff:
     
  3. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Asiaa sivuten; mikä helvetti siinä on että jotkut "myyjät" ei osaa/uskalla/ilkeä pistää ilmoitukseensa HINTAA myytävälle tuottelleen? Muutaman kerran joskus soitellu näitä "Ei hinnoiteltu"-pelejäkin. Vastaus yleensä jotain "Öööö... No paljonkos sä tarjoisit?" Ja vaikka siihen vastais 100 x normihinta, on vastaus "Eeeeeiiiiiieeeeeeeeeeemmmäääää sillä... Pistä tonni päälle, ni neuvotellaan..." Onk nää KAIKKI hinnattomat siis jotai lottovoiton tavoittelijoita, joilla ei o hajuakaan autonsa arvosta? Eniwei, eipä o tullut vuosiin noteerattua "Ei hinnoiteltu" -ilmoituksia!
     
  4. blackrussian

    blackrussian Gearhead

    Onhan toi nettiauto siihen nähden ettei mitään maksa ihan loistava palvelu...ite ainakin tökkään kuvat ja tiedot sinne ja sit linkki muille asianmukaisille forumeille( niinku vaikka tänne) Eipä oo juuri kuvan kerjääjiä kun ne sinne laittaa suosiolla...enkä mä ny oikeen osaa loukkaantua noista hölmöistä tarjouksista tai tarjoojista. Oon suhtautunu silleen et niillä on oikeus tarjota ja mulla hylätä.
    Kyllä mä oon valmis vähän vaivaa näkeen jos jotain haluun myydä.
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Missäs kauppa käy nykyään?

    En tiedä mistä kiikastaa, mutta omalla kohdalla ei ihme säätäjiä ole juurikaan ollut. Kuitenkin liki 10-kunta autoa tullut Nettiauton myytyä. On kyllä tullut kuviin ja ilmoituksiin panostettua sen verran että enimmät kyselyt on niillä kuitattu. Ja kun en ole kehunut liikaa, niin viimeistään toinen autoa katsomaan tullut on sen myös pois vienyt.
     
  6. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Laittakaa aina se hinta. Se on kuitenkin niin epätoivoista olettaa, että joku osaisi heittää, myyjää miellyttävän tajouksen. Ainahan voi toki toivoa, että joku äkkirikastunut ja satunnaisesti harrasteautoiluun haksahtanut maksaisi jopa käypää hintaa enemmän, mutta siinäpä toivoo. Harrastaja on kuitenkin yleensä sen verran hintatietoinen, että heittää juuri sen hinnat alkaen-tarjouksen jolla liiterin nurkkiinsa huolii.
     
  7. 455STW

    455STW Gearhead

    Täysi komppi tälle viestille.
    Lisätään vielä että omalla kohdalla soittaja on aina ollut se ostaja. Paitsi kerran. Sähköpostilähentelyihin olen vastannut parin kolmen päivän viiveellä ja ne eivät ole johtaneet muuta kuin ajanviettoon. Paitsi sen yhden kerran. Mutta toimii autonmyynnissä/-hankinnassa.
    Näyttää kyllä toimivan siinäkin, jos haluaa kirjeenvaihtokavereita ja kaikenlaisia avautumisia kaikenlaisista aiheista...
    Pitääkö aloittaa toinen keskustelu otsikolla: Pelasta päiväsi ilmoittamalla nettiautossa..?? :eek:
     
  8. Norri

    Norri Gearhead

    Ostin puolison kanssa omakotitalon, niin kauppa ei käy toistaiseksi missään :pinup: :poff:
     
  9. pm

    pm 1st gear

    Olen joskus motivaation puutteessa laittanut "Ei hinnoiteltu" ilmoituksen, jossa olisin halukas vaihtamaan tai ehkä myymään jos joku tähän haluaisi ryhtyä, hintaa sitten väännetään kiinnostuksen tai vaihdokin mukaan. Näitä ilmoituksia on kiva kattella muutenkin, on välillä mielenkiintoisia vehkeitä "tarjolla". En todellakaan ole tällä yrittänyt rikastua, toki joku pitää kalliinakin mutta se kuuluu kaupankäyntiin. Kaikkia ei voi miellyttää, näin se vaan menee 8)
     
  10. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Näin juuri ja "ei hinnoiteltu" hypätään yli en tiedä mikä noissa ko, ilmoituksissa oikeasti sylettää mutta kun ei jaksa veivata ja arpoa sitä hintaa helpottaa omaakin elämää kun huomannut ihmisten mahdottomat hintatoiveet ja miksi vaivautua sitä myyjän puolesta arpomaan.

    Kaikki on menneet kaupaksi ja "hyviä" ostettu kanssa.
     
  11. impala67

    impala67 Double Gearhead

    taitaa suurin ongelma olla siinä ettei tänäpäivänä kellään tunnu olevan sitä rahaa. siksi yritetään sitä nussinia vaihdossa väkisin ties millä tarinalla tyrkyttää tai pitäisi autot ilmaiseksi antaa.

    jos auto on pakko myydä niin ei ainakaan kannata laittaa markkinoiden alinta hintaa koska silloin varmimmin se haaveilijakuoro herää. tiettyä mallia tosissaan hakevat kyllä osaavat asioida normaalisti.
     
  12. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Kieltämättä välil ottaa pataan nää ei hinnoitellut autot/tavarat sun muut.
    Kysyt hintaa nii tulee tarjoa. Yleensä tohon tuumaan et tuu sit kauppaa uudestaa mulle ku tiiät hinnan tuotteelle.

    Itse kyl välil kysyn suoraan et onks hinta tiukka vai onko yhtään tinkivaraa. Tinkaaminen hoidetaan sit paikanpäällä loppuun (ellei oo jostain pikku tavarasta kyse joka kulkee MH;n tai itellan välityksellä toiselt puolelt suomee.
     
  13. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Tavallaan mä ymmärrän nuo ei hintaa ilmoitukset. "Tuu paikanpäälle tekemään tarjous"- Ne käytännössä tiputtaa varattomat haavelijat / toivottomat vaihtelijat pois turhia kyselemästä?
     
  14. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    No eipä noi suurin osa "hinnoittelemattomista" vie kuin tilaa kyseiseltä myyntisaitilta ikävä tosiasia.

    Jos vuodesta toiseen samaa katiskaa kauppaa niin ei taida olla vika ostajissa vaan karkeasti tuote on viallinen ja sen myötä hinta myöskin osaltaan vikaantunut ja samalla voi myyjäkin miettiä mikä on kyseisen ilmoituksen tarkoitusperät.
    Myyjissähän ei tunnetusti ole vikaa ikinä:)
     
  15. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Jo oma hommansa on selvittää, onko hinnoittelematon auto laitettu sivulle vain esittelymielessä vaiko myyntitarkoituksssa. Ja tarjotaanhan noita ei hinnoiteltuja liikkeisiinkin vaihdossa, eikä liikkeitä juurikaan kiinnosta kuin koikeintaan heittää hinnat alkaen -tarjous.

    Asiasta toiseen. Ei mene muillakaan palstoilla aina nappiin.

    Tämä http://www.huuto.net/kohteet/suzuki-carry/291512223 ilmeisesti tässä myyjä kuvittelee omistavansa kultakasan tai laitteella on jotain muuta tunnearvoa, kun pitää pelleillä hintavarausten kanssa. Kun tuo ei ole ensimmäistä kertaa myynnissä:

    http://www.huuto.net/kohteet/suzuki-carry/282312011

    http://www.huuto.net/kohteet/suzuki-carry/289687398

    http://www.huuto.net/kohteet/suzuki-carry/285948703

    http://www.huuto.net/kohteet/suzuki-carry/287897313

    Luulisi nyt jo neljän kerran jälkeen tajuavan, kuinka paljon ihmiset ovat valmiita autosta maksamaan. Kun kaiken lisäksi pääosin samat huutelijat joka kerta. Taitaa lotota, että "se kuuluisa joku" vielä tonnin maksaa.
     
  16. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Kyllä ne käytännössä tiputtaa myös suuren osan ostajista. Ainakaan itselle ei tulisi mieleenkään lähtee ajeleen ympäri Suomee tietämättä edes missä suuruusluokassa mennään hitahaaveen suhteen. Tottakai hinnan viimeinen kohdalleenvimeistely tehdään tontilla.
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei kai kukaan lähde ympäri Suomea ajelemaan kysymättä ensin hintaluokkaa puhelimessa?

    Itse kauppasin erästä projektia ilman näkyvää hintaa, puhelinnumero pli näkyvissä ja pari soittoa tulikin.
    Laitoin hinnan ja ei se kaupankäyntiä ainakaan helpottanut. Vaihtamalla siitä eroon pääsin.

    Jos autoa ei ole hinnoiteltu, vaihto sopii myyjälle ja vaihdokkien arvot ovat suunnilleen samoja, mitä väliä sillä hintapyynnöllä on? Tarjoaa vaihturia tai itselle sopivaa summaa autosta, ei se oo niin hankalaa.
    Rohkea tarjous voi poikia kaupan.
     
  18. timo.t

    timo.t Gearhead

    Joku pätevä vois sipasta taulukon mistä vois myynti hinnat vilkasta:) Eiköhän se kauppaa tuu kun myyjän ja ostajan tarve kohtaa, sopivalla vaihokilla on ihmeitä tekevä vaikutus.
     
  19. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    miksei noita Gran Turismo-ilmoituksia/mainoksia ei voi "ilmoittaa asiattomaksi", mitä ne oikeasti ovat tuolla normaalien ilmoitusten joukossa. pois tuollaiset ilmoitukset myös.
     
  20. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Samaa ihmettelin, mutta löytyihän syykin: :wc:

    "Tämä on Nettiauto.com ylläpidon ja Gran Turismo 6 -konsolipelimainostajan kanssa yhteistyössä toteutettu ilmoitus."
     

Kerro tästä muillekin!