Sierraan V-8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja zejk, 22.11.2013.

  1. jknR

    jknR Gearhead

    Takajarrut pitää sit olla Scorpio Cosworth farkusta, semmoset jäähdytetyt. Helppo asentaa ja löytää. :D
     
  2. jallu81

    jallu81 3rd gear

    eikä ole enää semmoista käytäntöä kuin vertailuauto tai vastaava. ihan sama mitä joskus on kilpiin saanut, nykyään jokainen muutos/katsastus/rekisteröinti käsitellään aina omana tapauksenaan. Ja ne pienvalmisteautot kunhan edes jonkun virallisen firman tekemät pitäis saada kilpiin. ainakin trafin ohjeen mukaan..

    ja ei taida cossuscorpion jarruja tarvita, ellei sitä kasia laita scorpioon..
    jarrut saa olla vaikka mistä kunhan on riittävän kokoiset..
     
  3. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead


    Kyllä on.
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    juu, anteeks nyt, vaan mutta V8 mustangin saa aika halvalla.. aika paljon vaivaa & kustannukset isommat jos veekasia sierran keulille ahtaa...
     
  5. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Samaa tässä itsekin olen ihmetellyt,en ole vaan uskaltanut ääneen sanoa!
    Siis mitä v... varten Sierra? Onko se jotenkin niin hieno vai mitä??
    Ja elkää suuttuko!
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Elliltä vois kysyä mikä järki on hieroa jotain vanhaa voortia muutenkin, se on edelleen vanha voortti.


    Toiset ne vaan harrastaa jenkkareita, toiset euroja ja loput niiden yhdistelmiä.

    Kevyt koppa, tehokas motti... Eiks se oo sitä hot roddingia?
     
  7. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Ei oo. Ralliperuna mikä ralliperuna. Tai tuning-hirvitys.
     
  8. zejk

    zejk 1st gear

    Eihän siinä mitään järkeä olekkaan..mutta pitääkö aina olla ?(Tarkoitan siis tätä meidän suunnitelmaa) Tämä projekti on nuoremman pojan suunnitelma kun löytyi sopiva hipo-kone. Kirjoitinkin jo alussa että jos menee liian hankalaksi niin saa tarjota mustang tms koppaa johon sitten tuo kone.Harrastuksena parempi kuin kaljoittelut sun muut örveltämiset, kalliiksi tulee nekin...krhm..omasta kokemuksestani :). Onhan meillä kaksi ameriikkalaistakin "veekasikonneella"....vanhemmalla pojalla sitten pari turbo-nissania...tytölle on kevääksi kun saa kortin odottamassa 200sx...eli harrastetaan kaikenlaisia kekottimia.
     
  9. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    pakko lisätä oma sierran kuva jonka omistin 1988-1995. Valittiin autolehti2000 mukaan suomen toiseksi hienoimmin rakennelluksi autoksi. 2.0 Turpo Intterkuuleri, joka sanoi tsyt tsyt fiu, pam pam poks ja kuvittelin että kulki miljoonaa :O) En ollut tunari, koska tuunaus sanaa ei ollut tuolloin vielä keksitty !

    ikävä on ex-sierraani, ja ennekaikkea öh.. parikymppisyyttäni

    haaveena joskus hankkia aito siipi cosworth edelleen :O)

    [​IMG]
     
  10. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Eteläafrikassa on myyty uutena V8-Sierraa. Siitä speksit ja
    muutokset (jouset, jarrut, ym.). Jos tuosta
    löydät faktaa esitettäväksi, sen pitäisi kelvata konttorilla
    ilman Trafin muutoslupahakemusta "mallisarjan sisäisenä muutoksena".

    Australiaa kannattaa myös googlailla, sielläkin V8-versioita on ollut
    ohjelmassa meikäläisistä "euroautoista".

    V8-moottori "pikkuautossa" on aina hieno juttu, mutta ei ne välttämättä
    mitään Hotrodeja ole. Oma suosikkini on Datsun 240Z vm.72-74 350+350 johon
    jenkki on tehnyt valmiita sovitussarjoja jo 70-80 luvuilla.
     
  11. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

  12. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ^ kyllä, mutta tuossa sanotaan että 250kpl v-8 sierraa valmistettiin kilpailukäyttöön. ei uskoisi kelpaavan vertailuautoksi ?
     
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Hieno meininki! Autoharrastajat arvostelee toisia harrastajia siitä, että onko harrastamisen kohde sen arvoinen...
     
  14. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Miksi ei kelpaisi? Määrä on varmaankin sellainen, että saadaan tyypitettyä
    sarjavalmisteisena autona johonkin kilpasarjaan. Katuautosta siis kyse.

    Lainaus:
    "Uniquely, the South African market also saw the introduction of a 5.0 litre XR8 between June 1984 and 1988. A limited number of 250 Sierras were made for the purposes of homolgation, as this model was the premier Ford used in Group A racing. The XR8 was fitted with the 302 ci engine from the US Ford Mustang, and the Borg Warner T5 heavy duty transmission. Front brakes were AP Racing four-piston calipers on 280 mm discs. Max power is 209 PS (154 kW) and a top speed of 225 km/h (140 mph) was claimed.[9] The XR8 is easily recognized by having four cooling slats between the headlights, whereas lesser versions were sold with the original smooth front."

    Nyt vaan niitä "XR8-versiota" kloonaamaan!
     
  15. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    En arvostele, koitan tsempata tekemään. Ei kannata heti luovuttaa jos
    vain arvelee, että ei varmaankaan onnistu.

    Eräänlaista v....ilua voisi kuvailla myös sarkasmiksi ja tsemppaamiseksi,
    jos osaat lukea rivien välistä.
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    En tarkoittanut sinua. Vastasit ihan asiallisesti.
     
  17. GULF

    GULF Gearhead

    Wikibediasta paperit ja sitten päälle todistus että wikibedia on fordin maahantuoja tai sen valtuuttama merkkiliike:)
     
  18. maph

    maph 3rd gear

  19. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Ei ole kelvannut AKE/Trafille aikaisemmin. Laki ei tunne rajoitusta vertailumallin alkuperästä/markkina-alueesta (niin kuin jo aikaisemmin todettiinkin). Trafilla on kuitenkin mandaatti antaa täsmentäviä päätöksiä ja sinne on kirjattu Eurooppa/Pohjois-Amerikassa myynnissä olleet mallit. Lieneekö syynä se että aussit ja SA:t värkkäs noita kivoja versioita ?

    Mitä tuohon luokitteluun tulee niin itse sain aikoinaan Roverilta lausunnon ahdetusta Ministä (valmistettu reilu 500 kpl) jossa todettiin sen olleen tehtaan tuotantomalli. Sillä pyyhittiin kuitenkin hanuria koska lausunnosta puuttui maininta "tarkoitettu tieliikennekäyttöön". AKE toki ommilla sivuillaan kivasti totesi ettei heillä ole aihetta kyseenalaistaa valmistajan lausuntoja :)

    Reilu 8 v myöhemmin ko. paperi kelpasi kuitenkin sellaisenaa ja ahdettu Mini on hyväksytty (tai ainakin oli) vertailumalliksi.

    Hyvä jos Trafin on poistanut rajoituksen alkuperästä/markkina-alueesta ja hyväksyy luokittelusarjat, itse olen kyllä hieman skeptinen sen suhteen. En ole kuitenkaan tarkistanut viimeisimpiä Trafin ohjeita mitä niissä nykyään seisoo.
     
  20. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Viimeksi 26.8.2013 on Trafista Otto Lahti vastannut, ettei Trafin tulkinta ole muuttunut mihinkään. Vain Euro ja Usa mallit kelpaa vertailumalleiksi. Tosta trafin vessapaperista voi 5§:stä jokainen lukea miten trafi asian tulkitsee itse asetuksesta välittämättä.

    Ford:n kupongilla XR8:sta voi onnistua, en usko että Suomen Fordilta moisen kupongin saa, ainakaan jos on ristiriidassa Trafin näkemysten kanssa.

    Toi maph:n linkittämä miekkailu on mun joskus AKE:n kanssa käymä "keskustelu." Uskoin silloin että AKE:sta löytyy älykkäitä ihmisiä ja tolle rajoitukselle, joku oikea peruste. Ei löytynyt, enkä enään usko Trafin porukan järjenvalonkaan loistavan kovin kirkkaana.
     

Kerro tästä muillekin!