Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Olen muutaman kerran todennut joillain varaosanhakureissuilla että se auto mistä osat otan on puolta parempi kuin oma.
    Uskoisin että jos vaan löytää tekijän niin parilla satkulla saa pohjankin hitsattua. Ei se nyt niin paha ole?
     
  2. Lclassic

    Lclassic 1st gear

    Ihan on loppu ruostunu, tarjoon sulle satasen tosta autosta eihän siitä metallimieskään maksa enempää ku on jo niin ruostunu. Kyllä toi päällisin puolin näyttää niin hyvältä et ei todellakaan kannata palotella missään nimessä.
     
  3. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    osia oottamassa läjä, etupäähän kaikki. ovet ja takaluukku edelleen irti. tarkotus käydä käsix ens kesänä. takapäässä hitsattavaa melkei koko matkalta, myös luukun ja katon raja.takakontinluukun ja takasivuovien välipellin jos jostai löytäs ees suhkot ruosteettoman ni helpottas asiaa. listat lähtee vittuun. kaikkialta jossa uutta maalia.
    [​IMG]
    toi on se parempi puoli. toisella puolella luodinreikätarroja ruosteen kohal ja ne tarrat loppu kesken.
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Ostitko Holley siis toisen Buickin? Siistin näköinen! Onko toi valkoinen tosiaan niin huono että kannattaa pilkkoa? Varsinkin kun ei 307-moottoreista kukaan mitään maksa... Toki ymmärrän hyvin jos lattiasta tollaisia löytyy, meidän Capricessa oli kuskin lattia alapuolelta ehjemmän näköinen mutta niin vaan meni uusiks koko kuskin jalkatila, läpimärät äänieristeet oli ruostuttanut koko jalkatilan sisäpuolelta aivan paperinohueksi. Eli monesti noikin näyttää paremmalta kuin mitä oikeasti ovat... Perhana kun sais omasta Capricesta selvitettyä vesivuodot, ennen sitä en raaski kasata sisustaa, menee uusi lattiamatto hukkaan. Kun saan mokoman rakkineen kasaan ja leimaan laitan myyntiin, ei vaan jaksa enää... Siitä saa joku hyvän projektin, uutta osaa on niin paljon etten edes muista enää.
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    melkein jokaisesta tuon ikäisestä löytyy ruostetta tuon verran. Omaan 1983 mallin Buickiin hitsattiin pohja etujalkatiloista metrin verran taaksepäin.
    Jos siitä satanen nyt on tarjottu, niin voin 150€ siitä tarjota :)
     
  6. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Ku olis tilaa paremmin pihassa niin oisin jo matkalla 200€ setelin kanssa...Siistimpi tuo on kun mun auto ja tuossakin oli hitsattavaa "parin pienen reiän verran" eli runko takapyörien kohilta ja kori rungon päältä samoilta seuduilta ja muutama pienempi reikä lisäksi. Kaikki jalkatilat oli jo joku hitsannut aiemmin. Kaikenmaailman kolhuja löytyy kanssa kotitarpeiksi :-?
     
  7. hevimies

    hevimies Gearhead

    Caprice saanu tänään vähän lisää reikää siihen kuskinoven alakulmaan. Parit pellinkappaleet tein jo valmiiksi ja vuoden vaihduttua olis tarkotus takoa se kulma taas kasaan. Sitten pitäs räjäyttää auki tulipellin päälinen, kun sekin on aivan läpimätä ja korjata kuskinoven ruostereijät. Sitte olis tietty viel kuskinpuolella tuulilasin yläpuolella pikku aukko, missä nyt tukkeena sikaa.

    Josko nuo sais korjattua ja takapään boksattua sekä puslitettua uudestaan niin voisi melkeen sanoa voittaneesa tämän taiston.
     
  8. DD6

    DD6 Gearhead

    Tuo on upea! Porissa myynnissä jonkin aikaa, kuolasin sitä täältä Kiinasta käsin päivittäin, ja koko ajan oli lähdössä tekstiviesti koto-Suomeen sukulaisille, että hakekaa pois.

    Ilmeisesti yhtä hyvä kuin kuvat valehtelivat? Älä edes kerro. :rotfl:


    Oma Buick saa uudet takajouset keväällä, saa perseenkin oikeaan asentoon. Voisi kerran vielä kokeilla cruisen viiksen vaihtamista, ja jos sähköantennikin vielä kokisi uusintaa, alkaisi olla homma mallillaan.
     
  9. G20

    G20 Gearhead

    Taas pitkäkatolla päästelty ilman murheita 1000km viime perjantain jälkeen sisältäen viikonlopun reissu Joensuuhun ja muut ajelut. Rumahan tuo on mutta toimii! 8)
     
  10. Holley

    Holley Gearhead

    Joo en minä huvikseni halua näitä pilkkoa - eikä ihan noin täydellisenä valkoinen lähde pihasta 200 eurolla.

    Eli ottamalla itselle - ei edes myyntiin - osat talteen, saan nimenomaan tuon uuden hankinnan pidettyä itselläni ja normaalit varaosarahat (tuulilasinpyyhkijän moottori, laturi esim. alle 3000 km ajetut) voin pistää sivuun ja käyttää pohjan pesuun, osittaiseen hiekkapuhallukseen ja massaukseen.
    Samalla voin hahmotella maalausurakan laajuutta. Helmat ensiksi ja ne voisin maalata ehkä itse jne...

    Tuo ruskea on aika siisti, joka puolelta (pl. koko matkalta roikkuva kattoverhoilu!) hiukan siistimipi kuin valkoinen. Valitettavasti pyöräkoteloissa tuo GM-ratkaisu eli 4 päällekkäistä peltiä ja nyt ajan kanssa kuivunut korimassa on mennyt haperoksi ja pelkään, että jotain hitsattavaa on tuossakin. Mutta ne puslakohdat ovat todella hyvät kuten pohja muutenkin vaikuttaa.

    Mitä 307 -koneeseen ja sellaisen myyntiin/ostoon tulee, niin myyjänä sellaisesta ei mitään saisi ja ostaja joutuisi kuitenkin ostamaan kalliilla, niin se aina menee. Jos myisin tekniikkaa, myisin kerralla 307+Rochester+boksi+vaihteisto -yhdistelmän jollain 400-500 eurolla "koeaja milloin haluat mihin tahansa" -tyylisesti, mutta koska se toimii niin hyvin, enpä luultavasti edes laita myyntiin.
    Harvoin kun on tilanne, että oikeasti varaosa-autosta saa ehjät osat.
    Valkoisessa parasta on ollut kaikkien laitteiden toimivuus ja ehjä ulkoasu. Huonointa ruosteinen pohja, kotelot ja jopa runko osittain.

    Jos jollain on tuota valkoista Buickia ruosteisempi aihio, aina voin laittaa kori+runko (pl. akselistoista jarrut jne) -yhdistelmän suoraan "lahjoitetaan" -palstalle! Ei tarvitse tuoda edes sitä satasta mukanaan. Kuitenkin puskurit ja jopa keulapalakin tekisi mieli pitää itsellä ihan siltä varalta, että joku älypää ajaa perään tai tulee peura eteen. Sitten kun niitä osia etsii, joutuu jostain Kavalasta paikasta niitä ostamaan ja yllättäen huomaa köyhtyvänsä 100+100+100+100 eur joka pirun osasta!
     
  11. capri30S

    capri30S 1st gear

    Holley bongattu eilen ylöjärvellä, käännyit elon pihaan..
    Kattoin että ompas siistikuntoinen leppäjeeppi, ja piti pistää oikein kilpi mieleen ;)
     
  12. Holley

    Holley Gearhead

    Kiitos kehuista Capri3.0S! Moikkaan kyllä takaisin, jos vastaan ajat jollain noista listasi autoista, vaikken rekisterinumeroita tiedäkään!
     
  13. capri30S

    capri30S 1st gear

    Juu, morjestellaan! Tolla pikupilla mää päivittäin liikun ylöjärvi/tampere akselilla.
     
  14. jake81

    jake81 Gearhead

    Eihän kellään olis ylimääräistä DX.ään käypästä laturia??
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kaupassa? Sama 63A laturi siihen passaa kuin 307:kin.
     
  16. hevimies

    hevimies Gearhead

    maksaapi uus laturi 97 eur aadeella
     
  17. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    AD:n kautta, miks?
    No entäs South West Trade jne jenkkitarvikeputkat, mikäs niiden nykyhinnat?
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    AD:ta saattaa löytyä melkeinpä joka kylältä mutta SWT ei ole aina nurkan takana tai muukaan jenkkitarvikepaikka.
    Onko sillä väliä, mistä sen saa jos hinta kohdillaan? :)
     
  19. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Apuva :odroll: Heittäkääs neuvoja mitä tehdä. 1990 Buikki alkoi takkuamaan jonka seurauksena pari kaasarin vaihtoa ja lopulta kun alkoi muuten pelittää niin nyt heittää lamda häiriötä kehiin vaikka vaihdoin sen lampadankin. Mikä voi sekoittaa tilanteen? Vikasietotila päällä ei mee kuin 12,3l/100km matka-ajossa mutta se saakelin ses valo sais lopettaa palamisen. Kone 307 ja siinä on se lampadakin pakosarjassa joten ei pitäisi saada mistään ylimääräistä ilmaa (jos niinku menis pakopuolen vuotojen piikkiin) Ilmapumppu? Ilampumppuhan ei saisi antaa mitään lämpöiseen koneeseen? Tossa vaan huomasin kun tyhjäkäynnillä tutkailin koneen toimintaa niin "lutkutus" kuului. Mikä ohjaa ilmapumpun toimintaa???? Voiko EGR sekoittaa seokset?
     
  20. jake81

    jake81 Gearhead

    South parkissa 94A laturi vähän reilun satkun ja autosähkö liikkeestä bosch tarvike laturi 130e mutta nyt oli idea että olis vaan joku laturi väliaikasesti ennenkun taloudellinen ahdinko vähän helpottaa...
     

Kerro tästä muillekin!