Kommentteja Jenkkiautoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mr.Speed, 24.5.2003.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    On pojilla rahaa, itse ostin 150€ Dassen ja meinasin sen katsastaa, vaikka olis isompaakin vikaa.
     
  2. bathory

    bathory Gearhead

    itseasiassa mulla oli renu myynnis 2500e. vaihdoin nissaniin ja sain 2000e rahaa. mut olison renun tingannukki 2000e:hen niin periaattees sain nissanin ilmaiseks :D

    renu toimi hyvin mut siks just luovuin kun siinä oli vielä vähän arvoa mikä aleni koko ajan. Nissani just leimattukkin mukavasti. ja niinkin uus ku -98
     
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    astro 200e ja tekemistä on riittäny :D no se on ajossa ja kohta ei enään löydy vikojakaan 8)
     
  4. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Hyvä veli eilen ihmetteli ku tankilla käväsin

    -Hai eikös tuommoi syö aikas paljon?
    -No ei tää nii hirveesti. Kymppii saanu menee.
    -Hui kauhistus! Munki auto vie kahtatoista. Pitäsköhän vaihtaa pois

    (uuden karhee mersu alla :D )
     
  5. ata

    ata Gearhead

    En mä tiedä onko tuo mun auto enää nykyauto, kun ensi vuonna tulee 10 vuotta jo ikää sille ja koko automerkkikin on jo lopetettu...

    -mutta se ei ole ainakaan harmaa
    -auto oli yli 2 vuotta vanha kun ostin sen (n. 3,5-vuotta käyttöönotosta) ja maksoin siitä silloin enemmän kuin se oli maksanut uutena... (USA:ssa...) tänä päivänä 10 vuotta myöhemminkin maksavat täällä Amerikassakin yleensä vielä n. puolet alkuperäisestä hinnasta tai enemmän. Suomeen tuodessa verot päälle. Tulevaa hintakehitystä on toki mahdoton ennustaa.
    -viat toki on usein hyvinkin kalliita, mutta minulla on myös oma vikakoodilukija ja yhden vikakoodivian olen korjannut ihan itse halvalla sen vikakoodin perusteella ja ostamalla tarvittavan osankin käytettynä täältä OD:n kautta.
    -ks. edellinen kohta.
    -Kaikkea ei tietenkäänpysty korjaamaan itse vaan toki pitää usein käyttää paikallisen amerikanautokorjaamon palveluita ja ihan mielellään sitä tukee paikallista yritystä. Siis kotisuomessa ollessa. Ja mikään ei yleensä tietenkään ole ilmaista tai halpaa, tai sitten ne on jotain ihan muita juttuja... :)

    Täällä pitävät minua ihan hölmönä kun ajelen vain vuokratuilla Chevyillä enkä ole halunnut ottaa Toyotaa tai Nissania alle... :)
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

  7. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    kannattaa lukee ton kommentitki
     
  8. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Tytär 4 vuotta kyseli eilen talvikulkineen takapenkiltä: "ajetaanko me taas kesällä sillä vihreällä taksilla"? 8) Viittaus autotallissa talvilevossa oleilevaan -79 cutlas supremeen, joka limen vihreä.
     
  9. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    joko ens kesänä pääsee mustan chevyn kyytiin. tokas 5v poika. samaa kysyn kyl mäkin.
     
  10. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    kun on näitä veronkiertojenkkejä urheilupickupit ja puupenkkifarkut, niin aika moni käy äimistelemässä että miksi oot pilannu hienon auton sahaamalla takaosan auki, varsinkin työpaikalla se 80 lätkä perässä tuntui aikamiehiä ihmetyttävän. sellaisia muuten terävän näköisiä.

    sit jos vaihtoi harmaan oldsin keltaiseksi äskettäin maalattuun pontiakkiin niin kaikki kävi kysymässä että miksi maalasit tuon väriseksi. tuollainen jenkkifarkku herätti liikenteessä kauhunsekaisia tunteita. vanhat papat halvaantui keskellä kerrostalon liittymää kun yritin ajaa auran juuri tekemästä penkasta läpi ja juoksivat karkuun kun piti hiljentää ettei jää alle ja jäin tietysti sutimaan siihen penkkaan.
     
  11. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    ukko joutuu ajelee pitkään corollalla. jos liikerata ranteessa jää näin vajaaks ni todellaki tulee kiire mun chevyn katsastuskuntoon saattamisessa,olkuutsa kuin huonos pellis tahansa.
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sunnuntaina kun kurvasin Olssilla tankille niin siitä lähti joku vanhempi herrasmies Renulla. En ollut kerennyt kun kortin syöttää koneeseen niin kurvasi siihen takaisin ja tulppasi ohimenevän kulkuväylän koko tankkauksen kestävän juttutuokion ajaksi:

    herrasmies: On sulla hieno auto!
    minä: Kiitos, onhan se ihan...
    hm: Minkä ikäinen?
    m: '49
    hm: Voi että! (olisi lyönyt kämmmenillä reisiin, mutta auton ratissa piti tyytyä vain lyömään käsiä yhteen). Onko mikä kone?
    m: 5 l V8
    hm: Voi mahoton! (ja käsiä yhteen). Ei taida olla myytävänä?
    m: No ei se nyt taida.
    jne.

    Vasta kotiinpäin ajellessa huomasin että kulutuksesta ei ollut mitään puhetta. Tai talviominaisuuksista.
     
  13. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    "Katos kun tuossa on oikein tuommoinen urheiluauto"
    totesi isä nassikalleen sunnuntaina Tiksin asemalla Firebirdistä ... :odroll:
     
  14. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Tämä on osittain off-topic mutta yhdeltä työkaverilta (yli 50v nainen), kysyi joku huoltoasemalla että miltäs tuntuu ajella takavetoautolla, nähtävsti ivalliseen sävyyn. Hänellä on jokin isompi automaattibemari eikä etuvetoon vaihda. Ja kuulemma amisbemareita on lysti härnätä...
     
  15. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    eilen "ei ymmärrä ei" ja toi lause kuuluu kaikille alle 90-lukulaisille autoille. ja on se veljeski fiksu ku ei oo kajonnu noihin rotiskoihin ( ajelee 90-luvun celikalla jossa vähän väliä jotai laitettavaa).
    Ons se taas niiden anjovis hyvä, ajettu reilusti vajaa 200000km ja ohjaustekostimen kalvo paskana. ja joka kerta ku hajoo niin eiku muualle laitatettavaksi ku ite ei uskalla tehä mitää.
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Kommentti joltain närkästyneeltä mummolta "eikö nuo romut pitäis sammuttaa tankkauksen ajaksi"
     
  17. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Olen kuullut "närkästyneeltä" asemanhoitajaltakin että ne autot ja tupakit pitäisi sammuttaa tankkaamisen ajaksi.
     
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Uskaltaisin ehkä väittää että tämä oli ensimmäinen kerta kun kenenkään suusta missään kuulen vastaavaa. Sen mitä nyt about 4 vuotta olen jenkeillä ympäriinsä kurvaillu sammuttelematta pienten pysäkkien ajaksi, yleensä ihmiset tulee hymysuin ihmettelemään vaan mikä se siellä höpisee!
     
  19. ganada

    ganada Gearhead

    Sattui kaverille ehkä 10v sitten. Lähti hakemaan toiselta puolelta suomea farkku kaprisea ,en tiedä minkälainen kauppa oli mutta ei ollut vissiin aivan varma auton kunnosta. Urvan reppanan perään traileri ja menoks. Letukan kunto ylitti odotukset ja siinä oli koukkukin joten traileri letukan persiiseen ja urvani kyytille. Tankilla sitten tulee viiskymppinen almera kuski toteamaan yhdistelmästä: oon kyllä tienny että jenkit on epäluotettavia mutten tienny että pitää olla oikeen vara auto mukana...buhahaa räkänaurut päälle ja lähtee käveleen...
     
  20. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

Kerro tästä muillekin!