6.2 diesel lämpötila anturi ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Sturmer, 20.11.2013.

  1. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Elikkäs tossa vaihdoin antureita autoon ja ennen mittari näytti oikein. noin 90 astetta.
    Nyt anturi vaihdettua lämmöt nousee nopeahkosti 105 asteeseen ja välillä nykäsee alas 95 asteeseen.
    koneremppa tehty juuri ja vesipumppu toimii. Termarin vaihdolla viileämpään ei ollut vaikutusta. Punaset nesteet sisällä.

    Onko noissa 89 6.2 dieselin yksinapasissa läpötila antureissa eroja?
     
  2. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    onhan niitä 160faarenhaitista 192 faarenhaittii
     
  3. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    eli 71,11 - 88,89 celsiust
     
  4. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    Onkos sulla sähköflekti siinä?
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Toimiikos uusi anturi nopeammin, eli reagoi lämpötilan vaihteluihin heti?
     
  6. parsju

    parsju Gearhead

    Uusi termari avautuu rivakammin tai pitää paremmin (vanha vuotanut vähän kokoajan läpi?) ja johtojen liitokset puhtaat anturin asennuksen jälkeen?
     
  7. purkki

    purkki 3rd gear

    Missä päin tuo anturi sijaitsee , tarvii vaihtaa vissiin kun vähän päälle 40 astetta näyttää vaikka päivän ajais :)
     
  8. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    miten sen selittäis :D seuraa ylempää vesiletkua syyläriltä eteenpäin se kiinnittyy siihen termostaatti koteloon..koitahan ymmärtää tuosta :)
     
  9. purkki

    purkki 3rd gear

    Juu,kiitos!Löydän kyllä :)
     
  10. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Juu eli ajellut jonkun verran.

    Lämmöt nousee normaalia nopeutta.
    Itse asiassa niinkin paljon nousee että "check gauges" valo syttyy.
    Tämän jälkeen lämmöt putoo suht nopeasti 95C.
    Lämmöt pyörii siinä 95-105 välissä riippuen ajosta.

    Asensin erillisen anturin samaan kanteen. kuskin puolelle sinne vesitilan läppään.
    Lämmöt nousee tässä mittarissa hiljakselleen 80 ja pysyy siinä.

    Pitää kait vaihtaa vanha anturi tilalle ja kattella uudestaan.

    Termarina nyt 180 farenhaitin. Tämän perusteella jälkiasenteinen mittari näyttäs totuutta.
     
  11. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    jos auton oma propelli on korvattu sähkökäyttösellä niin ne lähtee pelittämään vasta kun lämpötila on 95-105 välillä riippuu tietysti millä anturilla on. mut toi 80 kuulostais normaalilta diiseliin. eihän ne mihinkä lämpee ittellä ei oo ollu propelleja missää kun en raskaita taakkoja vedä enkä myöskään ajele vuoristoteillä
     
  12. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Selvis muuten tuo lämpötila mittari ongelma.
    Eli anturi oli sittenkin vääränlainen. Vielä alkuperänen paikalla ja näyttää suurinpiirtein samaa mitä mätänetin halppis mittari.
     

Kerro tästä muillekin!