Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Vaihteistoöljyn lämmönvaihdin.
     
  2. xterror

    xterror Gearhead

    Lootan lämmönvaihdin

    E: Joo JAMANT oliki nopiampi..
     
  3. 66monaco

    66monaco Gearhead

    aa okei! mulla menee vesiletku vaan sinne alla on vaan 2 tyhjää juntturi...kandeeko ottaa käyttöön vai poistaa koko pömpeli?

    saakos bhaf:ta FleetGuard AH19037 mistää helsingin suunnalta?

    ainiin ja jos alkaa joskus virittelee kummamkohan gsk kitin ostais 3000 vai 4000 ? jenkki forumeilla kaikki suosittelee 4000...mut vaikuttaako päästöihin leimalla mitenkää ja mitens ryntäytykset mittauksessa?
     
  4. Tanelim

    Tanelim 2nd gear

    Jos tuo suodatin on öljy tai Pa niin ite haen john deereltä öljysuodatin on 7euroa. :lol: varmaan löytyy hesastaki deeren paja.
     
  5. Laita ihmeessä toimimaan lämmönvaihdin jos täällä kysyt. Mulla ei oo ollu koskaan toiminnassa mutta jotkut ei ilman sitä pysty elämään :rotfl:
    Tässä koko paketti mitä tarviit http://www.ebay.com/itm/3000-4000-RPM-G ... 63&vxp=mtr 3000 riittää aluksi kivasti mutta hetken päästä haluaa lisää kierroksia. 2900rpm mulla rajattu kiekat päästömittauksessa.
     
  6. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ok, pitääpä jossain välissä tilluutella moisen setti! pysyykö venttiilit tarpeeks ylhäällä kun mäntä yläasennossa? vai tarviiko hankki/rakentaa suuttimen paikalle joku paineilma adapteri kun noita venajousia vaihtaa?
    nii eikös nois pysty rajoittaa huippukierroksia ruuvista leimalle?
    onks toi lämmönvaihdin ihan vaan joku vesikiertoinen kuuleri vai mikä virka sil o?
     
  7. Karppaj

    Karppaj 3rd gear

    Ei saa kierroksia rajoitettua muuten kun polkimen liikettä rajoittamalla :odroll: Omasta mielestä toi lämmönvaihdin on hyvä olla käytössä. Lämpenee lootaöljyt hiukan nopeammin talvella ja se auttaa myös niiden jäähtymistä kesällä. Mutta senkin tarpeellisuudesta on aika-ajoin ollut väittelyä, kuten pystyputket tuossa vihjasi.
     
  8. slickwill

    slickwill 1st gear

    Ite hain Machineryltä sudit, oisko maksanu jotai 30 € öljy ja pa-suodatin
     
  9. rammeri

    rammeri 1st gear

    Pysyy ylhäällä mäntää vasten, voi vaihtaa kuusi jousta kerrallaan jos muistan oikein, sitten kierros ympäri ja loput. Tarvit työkalun painamaan jousten kuppeja alas. Samalla kantsii vaihtaa venttiilinvarren stefat
     
  10. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ok kiitoksia. sitten tuohon voiman sulakkeeseen eli vaihteistoon...olis kuulemma tehty täys perusremppa. vaihettu joku HD turbiini vakion specseillä, lisätty levyjä pakkoihin ja laitettu joku linjapaineita nostava shiftkit...uskoltaisko noilla muutoksilla viritellä sinne vakio hx35 turbon rajoille, eli n. 300-350 tienoille?
    turbiinin vois kyl vaihtaa matalampaan? saako suomesta jostain, vaiko katella ebaystä...mitään tonnin turbaaneja ei oo varaa hankkia, mut saisko n 500e edes jotain kohtuullista? joku single disc billet?
     
  11. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Saattaahan tuo kestääki tai sitten ei...mulla oli kuulemma loota rempattu(en tiiä onko vahvistettu yhtään) ja shift kitin oon laittanu ja turbiini kuulemma on käynyt muokattavana.Luultavasti 300-400 tehohaarukassa piti vielä, nyt tehot huitelee varttimailiajan perusteella 500 tienoilla ja jostain luistaa, epäilen et turbiinilukko. Vääntöhän se on joka sen luistamaan saa eikä mullakaan huippuvääntö varmaan kauhea oo, luiston rajamailla aikansa ollu nii hiljalleen pahenee. 500E ei taida saada minkäänlaista turbiinia, näihin on järkyttävän kalliita, pari tonnia saa suunnillee uhrata(jos vetolevynki vaihtaa) ja vanha turbiini vaihdossa nii alkaa saada sellasia joiden pitäis kestää.
     
  12. veivikaula

    veivikaula 1st gear

    Kuinkas on kun oon tekemässä ramiin uutta putkistoo niin vaativatko leimalla äänenvaimenninta?
     
  13. 66monaco

    66monaco Gearhead

  14. veivikaula

    veivikaula 1st gear

  15. 66monaco

    66monaco Gearhead

    riippuu vähän ukosta kait...itellä oli vanhas 12 tappises '95 4,5" suora rööri ja läpi meni...jos tarvii pönttöä, onninautosta löytyy 4" röörille läpivirtaus pönttö
    "102mm vaimennin 03-10102 106,00€ nto"
     
  16. 66monaco

    66monaco Gearhead

    hhhmm ok. pitää koittaa keraa vaan massia sit :)
     
  17. Ck

    Ck Gearhead

    Onko jollain kestäny jn tradingin turbiini jos laitettu muutakin kun fuel plate koneeseen?
     
  18. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    JN kai tuon munki turbiinin on luultavasti muokannu...ja vaikka turbiinilukko pitäis nii en ois silti tyytyväinen, stalli on ihan liian korkealla ja näin ollen turbiiniin hukkuu paljon voimaa.
     
  19. on se jn tradingin 3 levynen mulla kestäny 6 vuotta.
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Ahaa, en tiennytkään että JN tekee myös kolmilevyistä, ykslevyisiä en oo kuullu ihan kauheesti kehuttavan.
     

Kerro tästä muillekin!