Edullisimmat Usa-autojen varaosat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Maku72, 15.3.2014.

  1. Maku72

    Maku72 1st gear

    Mistä tilaatte halvimmat (uudet) varaosat autoihinne täältä Suomesta ?
    Niin ja ulkomailta ?

    Kiitos !!!
     
  2. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    rockauto.com on muuten hyvä, mutta lähes poikeusetta aina rahti maksaa enemmän kuin itse osa + tullilt ja huolinnat päälle.

    kokeile: jenkkiosat.com
     
  3. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Kovin uusiin vuosimalleihin keskittynyt on tuo Jenkkisat.com verkkosivu.
    Ei löydy edes mallinimiä 80-lukua vanhemmista?
    Oldsmobile merkkiäkään ei ole valikoissa... eikä Mercuryä, DeSotosta puhumattakaan.
     
  4. T5

    T5 Gearhead

    Eipä minulle ole koskaan mitään huolintakuluja tuohon päälle tullut.
    Rockautosta nykyään katson aina ensimmäisenä osia. Ja hyvin usein sieltä myös päädyn tilaamaan.
     
  5. Maku72

    Maku72 1st gear

    Tuolta rokkiautosta löytyy vaikka mitä ja on ihmeen halvat hinnat :)

    Kiitokset !!
     
  6. hla

    hla Gearhead

    Muista sit katsoa, että ne osat tulee samasta varastosta. Mulla kävi niin että yks osa tilauksesta tuli eri varastosta toiselta puolelta Yhdysvaltoja ja näin ollen eri pakettina, joten rahti kallistui ja se piti myös tullata erikseen. Tullimaksut nostaa noita hintoja aika paljon....

    Rock-autosta itsessään ei mitään sanottavaa, kaikki toimii hyvin ja osia löytyy.

    Niillä on myös Briteissä varasto, jos löydät osia sieltä niin maksut pieneni heti huomattavasti.
     
  7. B 50

    B 50 Gearhead

    Rokuauton monivarasto lähetyssysteemi on raivostuttava. Muuten hyvä virma.
     
  8. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Soita tai mailaa tarpeesi, kaikkea ei näy löytyvän verkkokaupassa.
    Mulla toiminut ainakin hyvin.
     
  9. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Ehdottamat kehut myös Jenkkiosat.comille. Kannattaa ottaa yhteyttä. Jenkkiosien Petri kaivaa kyllä hankalatkin osat jos vaan jotain on saatavissa. Ja mullekin hän hommasi jopa ebayn kautta korjaussarjan -57 Linkin jarrutehostajaan. Asikaspalvelu on kohdillaan!!
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eikö se ole ihan sama koska osat on siltikin paljon halvemmat kuin Suomessa varmaan 80-90% tapauksista?
     
  11. starcraft

    starcraft Gearhead

    Varmasti näin jos joutuu suomalaisista yrityksistäkin tilaamaan postin välityksellä osia. Mutta jos löytyy omasta kylästä vauhtiputka niin rupeaa olemaan nykyään kilpailukykyiset hinnat. Ainakin Skinnars täällä vaasassa pystyy ihan hyvin kilpailemaan rockauton kanssa normaali kulutus varaosa hinnoissa, johtuen rockauton reiluista postikuluista.
     
  12. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Kyllä Rockauto ja ennakointi toimii parhaiten. Sieltäkään ei kuitenkaan sitä kaikkein halvinta tavaraa kannata ostaa. Lisäksi ainakin itsellä pari osaa ollut hajalla niin eivät mukise vaan laittavat ehjän tilalle. Hiljaisella talvikaudella kun tilaa osat esim Halmarin tai Us tradingin kautta kontissa niin eipä ongelmaa. Sitten jos jotain yllärinä hajoo nii silloin ei tietty auta kun ottaa kovemmalla rahdilla. Pikku kulutusosavarasto tallissa on kuitenkin itellä toiminut oikein hyvin.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mitäs tuo konttirahti maksaa esimerkiksi?
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Kannattaa varmaan näitä kotimaisia yrittäjiä tukea nyt kun niitä on, eikä itkeä sitten perään kun ne ovat toimintansa lopettaneet kannattamattomana, kun kaikki tilataan jenkeistä itse suunnattoman rahansäästön merkeissä.

    Ugh.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Totta ja niin totta.


    Mutta jos on köyhä kuten minä olen niin ei ole paljon vaihtoehtoja. Tässä talven/kevättalven aikana ollut yhtä sun toista joten rahansäästö ollut aika huikea kun tilaukset tulleet rapakon takaa.


    Jos olis omassa kylässä putka tai niinkun Porissa onkin niin sieltähän yleensä haen mutta jos taas toisesta laidasta Suomea joudun tilaamaan niin samallahan se menee tilaus amerikkaan kuin esimerkiksi stadiin.
     
  16. ViLU

    ViLU Gearhead

    Mä voin antaa sulle mun tilinumeron? :) Viitti ainakaan itte maksaa överihintoja siitä, että tukisin paikallista vauhtiputkaa. Turun partsistakin hävinny vanhat hyvät myyjät... Perusosia mitä menee suhteessa paljon saa halvalla paikallisesta vauhtikaupasta, mutta jos on jotain hieman erikoisempaa tai esim tohon mun Impalaan niin aika kovat hinnat on jos edes löytyy hyllystä.
     
  17. ilkka_83_

    ilkka_83_ 1st gear

    No en ole mikään kauheana tilaava mutta kannattaa ainakin kysyä trade partsilta ennenkuin laittaa itse tilauksen sisään. Olen kyllä saanut sieltä halvemmalla tavaraa kuin suoraa itse tilaamalla.

    edit. Oulussa ei taida mitään jenkkiromu kauppaa olla?
    jos olisi yhtä hyvin toimiva/edullinen kuin trade parts niin käyttäisin varmasti AINA.
     
  18. J.J.

    J.J. Gearhead

    Sama homma mulla, eipä ole kannattanut tilailla jenkeistä kun trade partsilta saanut erikoisemmatkin osat järkihintaan. Ihan en joka nippelin hintaa ole tosin jaksanut vertailla että varmasti säästää jos osaa olla tarkkana.

    No kuka mitenkin.
     
  19. BlackBird90SC

    BlackBird90SC Gearhead

    Aika paljon toi riippuu siitä,että mihin vehkeeseen niitä osia tilaa ja mitä osia,leppäkylkiin ym yleisiin vehkeisiin saattaa olla hyvinkin siedettävät hinnat kotomaan putkissa.

    Itse olen pahimmillaan törmännyt 10 kertaiseen hintaan kotimaassa,ja vaikka kuinka itsekin periaatteesta haluan osaltani tukea suomalaisia yrittäjiä,niin kyllä se raja jossain tulee vastaan,kyseisessä osassa oli vielä rockautossa ja uspartsissa sama varaosanumero...

    Ei silti,otin kerran kyseisen osan täältä tiskiltä koska oli kiire kun ainoa kulkupeli ei ollut toimintakunnossa,vaikka olis ollu halvempaa kulkea viikko taksilla töissä.

    Aikanaan mulla oli mahdollisuus ostaa partsin osia ns sisäpiirihinnalla,pyysin tarjouksen täydelliseen koneremonttiin osista,ja vaikka aleprosentti oli lähes puolet ovh hinnoista,niin ei todellakaan kannattanut ottaa muuta kuin painavat ja isot osat suomesta,kaikki muut tuli lentorahtina suoraan jenkeistä huomattavasti halvemmalla.

    Toinen juttu on toimitusajat,kerran kysyin nokkalaakereita suomesta,ei ollu hyllyssä,eikä tukkurillakaan,minimissään 2kk kestää sanottiin,pistin illalla rockautoon tilauksen ja kolmantena päivänä lähetti kiikutti paketin käteen...

    Ehkä nämä on kuitenkin noita ääripään esimerkkejä,vaikkei voorttia kummempi peli ole kyseessä.

    Eiköhän noille kotomaan tiskeillekin asiakkaita riitä ihan hyvin,kaikki nyt ei kuitenkaan itse tilaa netin kautta.
     

Kerro tästä muillekin!