TestaRyssä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja C5_Z06, 19.3.2007.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Ei ihan, sillä ryssä ei vienyt BMW:n tehdasta omaan maahansa, vaan se jäi Neuvostoliiton miehitysvyöhykkeelle eli Saksan itäosaan, jossa ossit sitten tekivät EMW:tä.
     
  2. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Just niin... siinähän se paha onkin. Valitettavasti myös duunarit vaihtuivat. sekä materiaalit että duunin laatu romahtivat täysin. Vieläm Skandinavia -malli poti vakavista laatuongelmista. Isäukko oli TB:llä töissä, joka sattuneesta syystä hoiti kaikki mossen ensihuollot. Eka öljynvaihdossa tuli öljypohjasta pitkä sorvinserpentiini ja perässä kierretappi. Että silleen.
     
  3. mke77

    mke77 Gearhead

    en oll varma mut , mun muistin mukaan toi oli jotanki niin et emw teki autot ja bmw lentokoneet..ja sit miehotyksen jälkeen bmw rupes ja tekee autoi? ei muista...
     
  4. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Muistaakseni B oli bayerische ja E Eisenach, eli paikan mukaan, molemmat teki molempia.
     
  5. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    No oikeesti nuo ovat varmaan niitä Esson kahvionpöytäjuttuja :) Ne oikeat ongelmat ovat olleet venäläisten vehkeissä enempi suunnittelupuolella. kansipahvit palaa ja lohko lohko halkeaa kun konee saa rasitusta kuin, että kone oli kasattu jotenkin huolimattomasti.
    Englannin työläiset käyttivät tätä väärinpäin männät tai pari pulttia pois ihan tarkoituksella työtaisteluissa 70-luvulla. Onnistuivat siinä hyvin, romuttmaan englannin autoteollisuuden maineen.
    Pobedan moottori taisi 50-luvulla olla tämmöinen tapaus, auto itsessään oli ok mutta se moottori ei kestänyt yhtään mitään ja taksiukot paikkaiivat moottoria Pastic Baddingillä (taas kahvionpöytä juttuja) :)
     
  6. bdr529

    bdr529 1st gear

  7. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jawolh. Myös logon kopioivat, tosin bemarin sini/valkoisen sinisen tilalle tuli aatteen punainen.
    Tää on vanha shitylegendaa. Faija kertoi että sodan jälken täällä myytiin halpoja ryssien kelloja, kameroita ym. Niitä kutsuttiin nimellä reguspat ryssittäin äännettynä. Oli kuulemma jotkut kopioitu njiiiiin tarkasti että oli muotteihin ja stansseihin jäänyt Reg.US.Pat. Mikä näkyi tuotteissakin ja siitä lempinimi, niin, lausukaa regushpat itse venäläisittäin..
    E: no johan toi olikin edellisellä sivulla. :oops:
     
  8. Putte

    Putte 1st gear

    EMW aloittiautojen valmistuksen 1898 Wartburg nimellä. Autoin merkki tuli kaupungissa sijainneesta Wartburgin linnasta. BMW osti tehtaan 20-luvulla ja siitä eteenpäin tehtaalla valmistettiin BMW merkkisiä autoja siihen asti kunnes Eicenach jäi Neuvostoliiton miehitysvyöhykkeelle ja auton nimi muutettiin EMW:ksi. Kaikki 20-luvulta eteenpäin valmistetut autot on suunnitellut BMW. Kun EMW:n valmistus 50-luvunalussa loppui EMW:n tehdas suunnitteli oman autonsa ja palautti Wartburg merkin voimaan.

    [​IMG]

    Tässä EMW Wartburgin ensimmäinen malli vuodelta 1898.
     
  9. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Olisi pitänyt silloin aikoinaan 80-luvulla ostaa talteen yksi EMW Coupe, kun olisi ollut varaa ja paikkaa säilyttää silloin. Ainoa asia on muistoksi jäänyt kuva kyseisestä autosta. Noita ei valmistunut kuin jokunen sata kappale. Retro Auto Moto lehdessä oli juttua noista joskus kauan sitten.
    Tuon samaisen Emw:n omistaja oli ollut UKK:n kanssa samassa koulussa aikoinaan ja ei ollut sietänyt Kekkosen rellestystä, niinpä tuo myöhemmin presidenttinä ollut heppu oli saanut kunnolla turpaan!
     
  10. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Siinä EMW coupessa taisi olla aika paljon puuosia? Ainaklin avossa oli.
     
  11. cuda69

    cuda69 Gearhead

    täälä oulussa on valmistumassa EMW avo.(ollut projektina varmaan 20 vuotta)peltityöt tehty,kori tinattu ja maalausta sekä kasausta vaille.
     
  12. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Hienoa! Se on hieno peli,
     
  13. qwerty123

    qwerty123 Gearhead

    Re: EMW

    Putte kirjoitti
    "EMW aloittiautojen valmistuksen 1898 Wartburg nimellä. Autoin merkki tuli kaupungissa sijainneesta Wartburgin linnasta. BMW osti tehtaan 20-luvulla ja siitä eteenpäin tehtaalla valmistettiin BMW merkkisiä autoja siihen asti kunnes Eicenach jäi Neuvostoliiton miehitysvyöhykkeelle ja auton nimi muutettiin EMW:ksi. Kaikki 20-luvulta eteenpäin valmistetut autot on suunnitellut BMW. Kun EMW:n valmistus 50-luvunalussa loppui EMW:n tehdas suunnitteli oman autonsa ja palautti Wartburg merkin voimaan."

    Osittain näin mutta pienin korjauksin.
    Autotehtaat jäivät NL:n miehitysvyöhykkeelle ja noin 1947 taidettiin päästä uudelleen autotuotantoon. Autoja tehtiin vuoteen 1952 BMW merkkisinä.
    Länsisaksa tästä kuitenkaan ei ollut ihan tyytyväinen ja merkki vaihdettiin EMW:ksi. EMW:tä tehtiin vuoteen 1956 (viimeinen vuosimalli). Merkin muoto säilyi "BMW-mallisena" mutta sininen väri vaihtui punaiseen.
    Tämä ei ollut pelkästään ideologinen värinvaihto vaan värit perustuivat Eisenach:in vaakunaväreihin puna-valkoinen.

    Tästä varmaan on useampikin tieto OD:llä.

    Malleja olivat mm. EMW 327-2 Coupe ja Cabrio mallit sekä EMW 340 sedan. Näistä nämä "sport" mallit ovat nykyisin erittäin haluttuja niiden pienistä valmistusmääristä johtuen. Suomeen tuli suhteessa valmistusmäärään nähden suuri määrä näitä sportteja. Tämä johtui autojen tuontia sääntelevistä lisenssimääräyksistä.
    Länsivaluuttaa ei ollut ja itäkauppa perustui enemmänkin vaihtokauppaan.
    Silti esim. 327-2 cabriolet ei ollut mikään "halpa" auto. Hintaluokka oli vastaavaan länsiautoon verrattuna Opel Kapitänin luokkaa.


    Ensimmäisen mallin Warret olivat tyylikkään ja kauniin näköisiä autoja, varsinkin Coupe ja Cabriolet mallit. Seuraava olikin jo sitten tyylitön laatikko. Lempinimeltään "soittorasia". :lol: Nimitys varmaan johtui ko. korimuodosta sekä 2-tahtimoottorin äänestä. Prprprpripripriirii rän rän rän.[​IMG] vm.1957
    Maskin kun vaihtais niin menis täydestä kun väärä raha. 190SL (paitsi ääni) :lol: :lol: :lol: [​IMG]
    [​IMG]

    Tässä EMW Wartburgin ensimmäinen malli vuodelta 1898.[/quote]
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Re:

    sorvinlastut ym oli pääsyy miksi mm, volgan 2.4 koneet pääsääntösesti hajosi. inttivehkeet oli KVälV:ssä käyty läpi.
     
  15. JariV

    JariV 2nd gear

    Jossain Riihimäen alueella tai jotain seisoi erään lopettavan harrastajan vanhassa navetassa/sikalassa tai jotain joku vanha venäläinen kilpa-auton kori ja runko. Väriltään oli valkoinen ja useampi mobilisti siitä tiesi ja jotenkin vahingossa eksyin paikalle ja näin sen silloin, muistutti AC Cobran ja E-type Jaguaarin risteytystä jotenkin vielä mukaan Porschea lisäten. Oli kuulemma joku superharvinaisuus joka oli ollut alkujaan Mossen koneella. Paikassa oli silloin ehkä 10 vuotta sitten kaikki myytävänä joten ei varmaankaan sinne jäänyt. Siellä oli paljon muutakin kalustoa, eri-ikäisiä vanhoja autojakin varmaan ainakin 15-20, vanhimmat 1930-luvulta.
     
  16. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tämmöinenkö?

    [​IMG]

    Vai tämmöinen?

    [​IMG]
     
  17. JariV

    JariV 2nd gear

    Muistelisin, että oli enemmän ensimmäistä kuvaa muistuttava mutta takapyörien aukot olivat hieman erilaiset kuin kuvassasi. Varmasti en enää muista, siitä on pitkä aika, tiedä häntä ettei ollut sama peli kuin kuvassasi. Näin kuitenkin auton niin läheltä kuin sellaista tutkiva sen pystyy nähdä. Muodot olivat hienot ja jäi häiritsemään itseäni ainakin vuodeksi eteenpäin etten tehnyt siitä ostotarjousta. Syy, etten siitä mitään silloin tarjonnut oli SPJ Keinäsen Chrysler jonka entisöinnistä olin tehnyt tarjouksen ehkä paria viikkoa aikaisemmin.
     
  18. d-lowrider

    d-lowrider Gearhead

  19. JariV

    JariV 2nd gear

    Keula näytti tuolta juhapih:n ensimmäisen kuvan mukaiselta mutta takapää oli kai hieman erilainen. En muista enää tarkasti.
     
  20. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Tarton autotehtaan tekemiä...

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... pos=ok-nln

    emw coupe juttu vilisee asiavirheitä. Bemari aloitti tekemällä austin dixietä, edistyksellinen tottakai.
     

Kerro tästä muillekin!