Chevy II

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mopar freak, 16.12.2003.

  1. 383

    383 Gearhead

    Kyllä se on joskus tänne kirjottanut
     
  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tää on roikkunut Nettiautossa aika pitkään, tietääkös kukaan laitteen taustoja? Ei sillä että olisin ostamassa, kunhan uteliaisuuttani kyselen...

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-ii/5849715

    Lintulautaa lukuunottamatta ihan fiksun näköinen laite, jarrut kyllä kaipaisi päivitystä jos on yhtä nopea kuin miltä näyttää. Muistaako kukaan vähän samantyylistä mintunvihreää Chevy II:a, vuosimallia en kyllä muista... Laite oli muistaakseni SS ja flippikeulalla, missä lie nykyään?
     
  3. lordC

    lordC Gearhead

    Eka jenkki, joka tuli ostettua (n. vuonna '88), oli kans hra Killströmin omistuksessa joskus ollut, mattavihreä chevy II. Siinä oli moparin 8 3/4 vartti,mutta ei ole varmasti tuo sininen, koska siitä tuli sitten lopulta 2D delivery 500cid+Jerico ja Dana 60. Vihreä oli aikoinaan ilmeisesti Hyvinkään hot rod talvi karnevaaleilla näytillä?
     
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Sinisen rakentaja ja ex-omistaja löytyy täältä nimimerkillä ET 619. Lintulauta on kyllä myöhempää perua eli lienee autoliikkeen laittama myyntivaltti ;)

    Hieno peli!
     
  5. hodis

    hodis 3rd gear

    Osaatko PPRCuda sanoa millainen oli tuo ET619:n aihio, josta teki tuon? Ylä-Savossa rakenteli joskus 90-luvun vaiheessa Jape V samanlaisen, muutti 4d:n kaksioviseksi, pyörän kotelot levitetty, kone oli virnautettu 66 Belairin 327 ym. viriosaa ja oli saman värinenkin, ilman teippejä. En tiedä minne myi, eikä ole ollut juttua sen jälkeen, tuli vaan heti sama auto mieleen. Kulki se ainakin kovaa.
    Myöhemmin oli Kuopiossa, jossain jenkkiautonäyttelyssä vanhempikoppanen punainen ja kiukkuisen oloisen pikkukakkosen, sekin oli kaksiovinen. Tarkempaa tietoa autosta ei ole, kuulin jotta herra nimeltä Hämäläinen olisi ollut auton omistaja, onko kellään tietoa ko. kakkosesta. Paperikuva saattaisi löytyä arkistoista.
     
  6. altzu

    altzu 1st gear

  7. jarpat

    jarpat 3rd gear

  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Jos noi on kuvattu siinä teidän lähellä yhden merkkikorjaamon peltipajan pihassa niin uskoisin että tiedän tapauksen, ovat yhden peltisepän projekteja... Muistaakseni myin hepulle jotain osia joskus.
     
  9. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Sä olet pirun nopea ja aivan oikeassa!
    Kauankohan noi vielä on "projekteja"..? Ruosteinen kori ei seisottamalla parane...
     
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Katos vaan, en edes tullut katsoneeks koska olit viestin laittanut... Sitähän ei varmaan kukaan tiedä kuinka pitkään meinaa noita tuolla seisottaa, on tästä jo jokunen vuosi kun hepulle osia myin. Sinäänsä aika outoa että saavat seistä tuolla, monesti firmojen pihoista käsketään kuskaamaan romut veks.
     
  11. jarpat

    jarpat 3rd gear

    *No, on siellä tilaa noille.. kiinnostais kyllä ehkä käydä vähän kyselee ja kattelee tarkemmin. Jos vaikka pojalle busais noista jtn...
     
  12. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    Moi, tiedän että ostoilmoitukset kuuluu muualle, mutta en välitä:)
    66 SS Novan keskikonsoli, kiitos jostain....Ei haittaa onko manuaalista tai automaatista.
    Tony
    0440-378822
     
  13. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Täällähän ne harrastajat kuitenkin on.. osto/myyntipalstalla kohteet "hukkuu"..?

    http://www.ebay.com/itm/1966-1967-Nova- ... 8e&vxp=mtr
     
  14. 383

    383 Gearhead

    Eikö toi kullanvärinen ole sama joka lipsahti aidan läpi ?
     
  15. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Miten, missä, milloin? Ei ole mulle tuttu tarina...
     
  16. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Voin olla aivan väärässäkin, mutta värityksen ja olemuksen perusteella tuo kullanvärinen voisi olla sama joka oli 90-luvun alussa Riihimäellä, 2000-luvun alussa Helsingin Veräjämäessä ja viimeksi olen sen yksilön nähnyt kymmenisen vuotta sitten seisomassa Suursuon ostarin läheisyydessä olevan autokorjaamon pihassa. En enää muista rekkaria, mutta olen sen kyydissäkin ollut joskus yli 20 vuotta sitten.
     
  17. 383

    383 Gearhead

    sama peli
     
  18. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Millasia "kaasarikokemuksia" muilla on?
    Mulla on ton 194:n kanssa nyt "koneen mukana" tullut rochester. Liekö malli, joka on näissä jo ollut uutena? Eli onko se sitten B tai BV? Mitä kaasareita muilla on? (kutosen kera, 1 bbl)
    Tätä rochesteria ja rebuildattuja sellasia kovasti moittivat netissä, kun olen asiaa seurannut. Tekis melkein mieli hankkia rebuildattu, mutta ei viittis paria sataakaan maksaa, jos se ei oo nykyistä kummempi. Nykyinen on suht jees, mutta esim kakkoselle vaihdettua aina kiihdytyksen alussa "nykii". Oon ymmärtänyt, että tää on just näissä tyypillistä. Lisäksi herkästi "aivastaa" kaasariin ja seosruuvi on poikki. Eddäduoda joddain darddis dehä..
    Voishan tota kai ens talvena yrittää ittekki rebuildata. Ja sytkänki vois kattoo. Millasia ennakoita ootte muuten pitäny? (mitattu ilman alipainetta?)
     
  19. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Mulla oli yhden 250 cid chevy kutosen päällä Holley 1940 1 kk kaasari. Siihen kun kokeilemalla sovitti sopivan suuttimen niin pelasi loistavasti, sopi paikoilleenkin suoraan, manuaalin kanssa...vai kultaako aika muistot kun tuostakin on jo 20 v...
     
  20. jarpat

    jarpat 3rd gear

    Mulla oli valitettavasti vielä enemmän murheita holleyn kanssa - eikä sekään ollut tuon alkuperäinen. Aina helpompaa 50-vuotiaasta huolehtia, jos on alkuperäisiä palikoita. Nyt ois rock-autossa rebuildattua rokkesteria suht huokeella. Taidan laittaa kokeiltavaks...
     

Kerro tästä muillekin!