Ford 4R100 Performance Rated Accumulator Spring Kit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja juhamann, 23.3.2014.

  1. juhamann

    juhamann 3rd gear

  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Miksi?
     
  3. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Alunperin harkitsin BTS tai John Wood valve bodya. KUULEMMA parempi kestävyys ja smoothimmat vaihdot eritoten jos virittää. Nyt on tulossa 4" turbo-back rööri ja Tymar intake kit sekä Tymar Performancen customoima 6-pos.chippi. Tuolta siis suosittelivat tuota kittiä, ei kuulemma tarvitse uudelleen ohjelmoida chippiä kun tuon asentaa. Eli chippi ensin ja tuo sitten myöhemmin kiinni, se olisi ajatus. On täälläkin foorumilla joku kovasti kehunut John Wood valve bodya, ellen väärin muista.
     
  4. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Ei tuon asentaminen ole homma eikä mikään. Abaut kymmenen pulttia irti ni tippuu koneisto käteen. Kiristys kannattaa tehdä momentti avaimella ehkä inan yli ohjeen ku jää vanhat tiivarit sin alle, voi mennä huonommaks jos vuotaa eikä vuotoa nää tietysti silmällä ku on siel sisällä.

    Pieni varottava sana. Itellä on vaihteisto osina työpöydällä. Piti vaan laittaa Transgo shift kitti, sen mukana tulee kaks he lukkopantaa sin sisälle. Lueskelin jenkkien foorumeilta et pannat voi tippua jo vakiolaitteessa pois paikaltaan, -01 ja uudemmissa voi aiheuttaa jo pahaakin tuhoa ku od rumpu muuttu valuosasta prässätyks. Päätin ottaa oman auki ja pistää samalla uudet kaikki tiivisteet ja laakerit, onneks. Itellä tippu od palautus jousen panta lattialle hetikun tuli näkyville. Mulla ei vielä ole ollu ku edge käytössä +80 mainos heppaa. Nyt ootellaan od ja intermedieit kytkimiin uusia levyjä ku olivat käyneet kuumina, sille voi olla muitakin syitä mut irto osat ei ainakaan paranna tilannetta. Tehojen ja laatikon paineiden nosto voi tulla kalliiks ja iso rengastus sinetöi homman jos ei tee muitakin vahvistuksia ku muutama jousi venttiilikoneistoon.
     
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Tuosta isosta rengastuksesta olen kuullut varoituksia aiemminkin. Eli siis Sun autossa oli laatikko vaurioitunut virityksellä ja suurella rengastuksella? Minkälainen rengastus kyseessä? Itselläni rengaskoko vakio ja tarkoituksena sellaisena pitää.
     
  6. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Ei mulla ole mikään iso rengastus vielä, 285/70 taitaa olla ihan vakio koko. Iso rengastus vaan lisää riskiä ennestään. Jenkki sivujen mukaan tuo lukitus renkaitteen irtoominen on ihan vakio autossakin mahdollista.

    Tarkotus ei ollu pitää mitään saarnaa, ihan vaan varotus mitä voi tulla vastaan viritellessä. Itekkin menin perse edellä puuhun ja hain vaan voimaa ensin lisää (ja tuskin mitään nytkä opin). Ite tehden tuokaan laatiko mikään hirveen kallis ole rakennella ja pienin jutuin pitäs kestää normi virittäjän pudjetilla saatavat tehot.
     
  7. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Käännetäämpäs kysymys hieman toisin päin; mitä muutoksia laatikkoon olisi mielekästä tehdä?

    Autossa siis intake & exhaust uusiksi ja tarkoituksena laittaa 6-asentoinen chippi. Lupaavat ad +140hp takapyörille, joskaan huipputehoja ei missään nimessä tarkoitus koko aikaa käyttää. Auto käyttöpelinä, joskus vähän kärryn vetoa.
     
  8. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Ei siinä varmaan muuta ole shift kitin lisäks ku just nuo pannat vaihtaa. Muuten tuo on luotettava ja vahva laatikko vielä muutaman sadan hepan lisäyksen jälkeen. Nuo pannat on helppo vaihtaa Itekkin kun ne on heti miten pumpun takana ekoilla pakoilla, vaatii vaan tietysti laatikon irrotuksen mikä on se isoin työ.

    Siitä on vielä suositus et päittäis laakerit vaihdettais 200-300 Kmailin jälkeen, se on ehkä jo hiukan hifistelyä. Itel oli yks liuku laakeri kulunu jonkin verran 300tkm matkalla muuten ollu mitään silmä määrästä vikaa. Ite päätin pistää kaikki uudet liuku ja neula laakerit uutta. Ja tiivisteet tietty ku kovettuneet huuli tiivisteet voi ruveta vuotaa tuon shift kitin nostamien paineitten alla. Mut tää ei oo mikään maat juttu, nuo pannat kannattais ehkä pistää ku suolaa on vielä todennäkösesti tuo uudempi vaihteisto versio mitä itellä. Ois voinu tulla mullakin kalliimpi vahinko kun se panta oli jo irti.
     

Kerro tästä muillekin!