Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

    lataus mitattu n. tunti ctekissä olemisen jälkeen, pitää käydä viel napa jännite mittaamas tos päiväl. ja vois virran kulutuksen mitata.
    jännää vaan et toikin tuli yht.äkkiä...
     
  2. aakki

    aakki 3rd gear

  3. 66monaco

    66monaco Gearhead

    12.37v on napajännite kun auto seissyt n.3 tuntia... vuoto testaus näitti vain 0.001a....akussa on ne tarkistus täplät ja sen mukaan lukee "recharge"...mutta kun on jo ladattu..kaipa se pitää vaan yrittää ostaa uudet akut ja kaapelit nyt ekaks..

    aakkin videosta sain maalausidean omaani, tulee samoihin väreihin tos kesällä ;)
     
  4. xterror

    xterror Gearhead

    On kokemuksia.. voi se siirtopumppu myös vuotaa sinne öljyjen sekaan. Jossakin cumminssi koneisessa pyöräkuormaajassa oli sitä vikaa joskus ja sama siirtopumppuhan siinäkin oli. Sehän on helppo kokeilla,ota pumppu irti ja täyteen kiisseliä, ehkä VÄHÄN paineilmaa perään ja avotsis,valuu sitten käyttöakselia pitkin jos vuotaa. Ja kyllä sen kiisselin siellä öljyssä haistaa mikäli sitä siellä on.
     
  5. Panze

    Panze 3rd gear

    Mulla on uusia siirtopumppuja hyllyssä ;)
     
  6. Jakkehh

    Jakkehh 2nd gear

    Unohtu viel mainita, että kannattaa myös mitata akkujen jännite pienellä kuormalla. Laita vaikka valot tai pitkät päälle ja katso tippuuko jännite roimasti. Jos tippuu niin kauppa kutsuu varmasti.
     
  7. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Enpäs ole tännekään ehtiny hetkeen...

    Mutta joo, käväise paikallisessa akkuliikkeessä niiden murkuloiden kanssa! Niillä on se kuormitusmittari, testaavat ilmaiseksi. Jos täplä ei vihreäksi muutu, aika varmuudella susia on paristot. Ootko Ctekin Recond-toiminnolla koittanu ajaa niitä?
     
  8. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Ite ainakin utelin paikalliselta metallipajalta et pitäis rosterilattaa saada kiiltäväksi ja säänkestäväksi, niin peittaus tulee kuulemma kyseeseen, kemiallinen kiillotus siis. Jotain muitakin työvaiheita saattaa sisältyä.

    Ja yllätyin muuten hinnasta, nelisen metriä latan pätkiä kiiltäviksi olis kuulemma 40€ hujakoilla. :eek: Eli voisi olla kalliimpaakin! Niitä peittausaineita saa kyllä hommattua itsekin, mutta sen verran ikävää settiä että varhaiseläkkeelle pääsee nopeesti jos vahinko käy. :poff:
     
  9. 66monaco

    66monaco Gearhead

    kävin koko auton kanssa duunin viereisessä akkuliikkeessä ja testasivat akut niin ok kuntoiset olivat..liikkeen pihasta ei startannut ilman buusteria..startilta nous kans vähä käryä... eli kävin sit heti ostaa uudet kaapelit/liittimet ja startin (125e) huomenna ne kiinni ja siitä sitten jatkamaan!
    voiko suuttimest tulla niin paljo löpöä pyttyy et jaksa starttaa?? ostin jo uudet suuttimen tiivisteet et voi ne ens viikol irrotel ja kiikuttaa tarkistukseen...
    yks mikä muuten tuli mieleen niin olin yks aamu urpo, lykkäsin tankkiin forten diesel lisäaineen...no ei siinä mitään mutta aamupöpperössä kaadoin sinne myös "top end treatment" purkin!! arh! voikohan se töhnä vetää siittimet jumii, tai jotain? :oops: :oops: se on kyllä iha vaan paksun öljyä tuntuista....
     
  10. Keksisit ainakin laittaa myyntiin :D http://www.nettiauto.com/dodge/ram/6319794 Sulle jää kokemuksena helvetin alkeellinen :rotfl:
     
  11. MMF

    MMF 1st gear

    Moi. Pahoittelut kenties typerästä kysymyksestä, varmaan on jossain puitu tämä asia sataan kertaan. Nyt en vaan löydä. Saa linkata ja lynkata...

    Dodge- Chevy - Ford 4wd pick upit, onko joku oikeasti parempi kuin toinen vai meneekö ns. fiilispohjalta verenperintönä?

    Tarttisin 5 paikkaisen kevyt K-A 4wd:n hintaluokassa 5-15t€. Se tulisi työkäyttöön, trailerinvetoon yms. Jenkit ei ole mulle tuttuja, yhden vanhan Ford Econolinen olen omistanut.

    Dodge miellyttää silmää eniten ja Cummins kiinnostaa. Tarjonta on vaan pientä verrattuna Chevyihin.
     
  12. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Nimen omaan fiilispohjalta ja tuossa hintaluokassa ihan sama mikä merkki, enemmän tai vähemmän romuja kaikki. :lol:
     
  13. minikone

    minikone 2nd gear

    Suosittelen letukkaa 6.5td vm.94 +-5v jos tahtoo ikuiset sähkö- ja pumppumurheet, johon ei kenenkään rahat riitä. Cummins kiitos.
     
  14. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Täällä on porukalla rutkasti enemmän kokemusta näistä leluista kuin mulla, mutta aloitetaan silti.

    Chevyyn saa ihan jees karuja koppeja nelikkona 6,2D tai 6,5TD mylskällä, kumpikaan ei itseäni ole työkäyttöä ajatellen lämmittänyt... Pikkukakkonen luonnollisesti tehoton ja isompi turbollinen melko syöppö ilman merkittävää tehonlisäystä? Kovia koneita kunnossa ollessaan, mutta aika moni alkaa olla jo ehtoopuolella tänä päivänä.

    Fordista kokemusta vain takavetona -95 parifillarina, mutta ei liene suurta eroa kun aksilat kuitenkin varmaan kaikissa Danaa joka tapauksessa. 7,3TD oli ihan jännä kone! 14L huitelee matkassa ilman kuormaa eli samaa tuon GMn 6,5TD:n kanssa. Mut vääntö on mukavalla tasolla! Turbo herää omaan makuun aika ylhäältä, mutta tykkäsin kovasti. Tehoahan noihin saa trailerihommia ajatellen yksinkertaisimmalla mahdollisella tavalla, plug&play boksilla. Kopat on mukavia isolla takapenkillä ja yllättävänkin ruosteettomia, mikä on huomioonotettava seikka noita vanhoja kattellessa. Kori muutenkin työkalumaisen jämäkkä. Koneessa on työnteon ääni, ku tuhat pajavasaraa hakkais yhtäaikaa.

    Dodge... Lyhyt tuntemus, alle puoli vuotta. Yleisilme tässä kakkoskopassa hyvä, hävettää saatanasti tunnustaa mutta ei vakiona pärjää Fjoordille. :argue: Laittamalla osaa ja aikaa peliin, parhaan luultavasti saa tästä. Ohjausta uusiksi, tehoa koneeseen, jne. Mutta se on plussaa, ettei osat maksa mitään, esim juuri Fordiin verraten. Ja aftermarket-osia löytyy niin paljon ettei kiinni ehdi pistää. Kone, siitähän nyt ei tarvitse edes sanoa mitään. 8) Se kertoo varmasti tarpeeksi, ainakin tässä 12-tappisessa. Kerrassaan mahtava vakionakin, on alakierrosvääntöä ja kiihtyvyyttäkin sitä tarvitessa.


    Summa summarum; Ford jos helppo tie kelpaa, Dodge jos haluaa mieleisensä työkalun.
     
  15. kuutio

    kuutio Gearhead

    Aikanaan tein valintaa Chevyjen ja Ramin välillä. Silloinkaan kukaan ei pystyny vakuuttamaan perustetta pahimmillan kolminkertaselle hintapyynnille samanvuotisten välillä..joo käytetyt aina yksilöitä..

    Varaosahintoja voi katella maailmalta, Cummituskin niitä joskus tarvii ja orggikset osat edelleen mun mielestä kalliita
    Vakiona vanhoissa noin saman ikäsissä ei isoo tehoeroa, totta että sitä saa cumminsiin helposti ja ainakin vakiona on vahva motori
    mutta piristämisen jälkeen helpommin antautuu rotken laatikko kun sitä vastoin gm 4L80 kestää kunnossa ollessaan sen 500kaakkia, tällaset köyhät autonvalmistajat kuin rolls/daimler käyttäneet sitä, eikä rollssin oo tarvinnu valita hinnan perusteella

    Nää viimisimmät kuuspuokit alkaa jo kestää pientä viriäkin, valumateriaalia huomattavasti parannettu, männille öljysuihkut...ettei heti tipu romut kellariin

    mutta kuten ylempänä, auton valinta ainakin amerikkalaisissa myös paljon fiilisjuttu
     
  16. elmer

    elmer 3rd gear

    Njoo....
    Suppari ns. Henkilöautomaisin. Ihan jees matkaa ajaa ja koppiin mahtuu. Tehoton öljypoltin ja en ihastunu vetohommissa kulutukseen ja vääntöön. Ja isoin miinus koppiin mahtuu. Oli koppa korotettu ja lastutettu. Löpö puolella ajoittain ärsyttäviä vikoja

    -03 super duty 7.3 on kyllä kankea ja jos joustoja tarvii niin subbarin tasolla. Ohjelmoituna ihan kohtuu. Kulkine mutta juoppo: 18 L kuormalla + kärry helposti. Omalla tavallaan raskain ajettava mutta jos tottunu scaniaan niin liki samanlainen :D pitkä ohjaamo ehkä kolmikon paras, vastaavasti konehuone ehkä ahtain. Toki vielä puuttuu korin korotus... Kone vähän pilattu kaiken maailman antureilla. Jä ylimääräisillä sähköllä muutenkin....

    -95 ram tuntuu olevan ajettavuudeltaan ihan sen mukaan mitä korotettu ja askarreltu. Mulla ainakin pirun kevyt, toki kulkee kevyesti muutenkin :D :D
    Ehkä helpoin rakenneltava ja moottorilla kyllä ajaa mitä jaksaa peltejä rakentaa. Jakaja pumpulliset asia erikseen...Parhaat joustot! Loota kestää vakio koneen ja viri loota viri koneen...

    Noin mitä itellä näistä....
     
  17. El kamina

    El kamina 3rd gear

    Eihän tuossa Jussin rämisijässä hitsihommia ainakaan ole!! jos pientä katon reunassa olevaa antennin reikää ei....ON näes kyllä terveinpiä tuon ikäsiä pelejä mitä olen haistellut!
    NIIN kunnon ÄIJÄKALU tuo TIETENKIN on! Ei kauniiden poikien kannata tommosta harkita! Menee vain maine ja tukka sekasin! :D
     
  18. Jantikka

    Jantikka 3rd gear

    On muuten tosi helppoa irroittaa se etunapa auton ohjaustehostimen voimalla. Hylsysatsin lyhyt jatko oli juuri sopiva siihen. napa irtosi helposti.

    Mutta ongelma, yksi pultti oli edellisessä vastaavassa remontissa kärsinyt. Kierre ei ole enää kunnossa. Mistä uusi pultti?

    Väljentyneisiin laakerikuppien pesiin toiseen ostin Loctitea ja toiseen väljempään kemiallista metallia. Seuraavaan remonttiin sitten "uusi" akseli, mahdollisesti.
     
  19. 66monaco

    66monaco Gearhead

    nonni! startti ja kaapeli uusittu! perskeles et pyörrittää ny hyvin! :) öljyä laskettu pois max merkkiin, katotaan ens viikolla lisääntyykö. vähän toi kyl huohottaa korkista...ja korkin kun poistaa kuuluu jakopääst ihme metallisen sirinä... ny ens viikolla ihmettelyt jatkuu, nyt frendin varpajaisiin ;)
     
  20. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Millainen hässäkkä teillä on tuo vararengashissi? Saanut tyytyä vain korjaamomanuaalin kuvia siitä kattelee, kun omassa ei ole ku pultinreiät jäljellä siellä. :rotfl: Vararengas omaan mieleen vähän turha lavalla, ni takaisin saisi moisen systeemin rakennella... Vai onko siksi poistettu, etteivät toimi kunnolla enää iän myötä?
     

Kerro tästä muillekin!