Tyhmiä 10 bolt kyssäreitä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Valapatto, 30.3.2014.

  1. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Ensin se tyhmin.

    Onko tossa joku lukko?

    [​IMG]

    Renkaat pyörii samaan suuntaan kun pyörittelee ilmassa, ja nosturille sudittaessa pyörittelee molempia renkaita.

    Mitäs tuosta pitää mittailla että selviää perän tarkempi tyyppi?

    Öljyn seassa oli aika reilusti vaahtoa, onko normaalia?
     
  2. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    On tossa lukko. peräkopan muoto ja lautaspyörän halkaisija auttaa tyypin selvittämisessä. laske myös monellako pultilla lautaspyörä on kiinni.
     
  3. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Minkä ikäinen perä ? ja missä vehkeessä ? vaahto voipi olla merkki vedestä öljyn seassa.
     
  4. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  5. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Kiitos tuosta linkistä.

    Minköhän tyyppinen tuo lukko on? Mitä lisäainetta laitetaan?
     
  6. peltsi

    peltsi Gearhead

    Lukkoperäöljyy
    eiks toi oo ihan levyillä toteutettu versio eli näkyy perämurikassa pikkurattaiden oikeella vuodella.
     
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Levylukko on.
     
  8. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Pystyykö tuosta sanomaan kenen tekele se on, eli onko GM oma vai jälkimarkkinamokkula?

    Käykö öljyksi joku 80W90 LS merkinnällä, vai tarviiko vielä sen lisäksi lisäaineen?
     
  9. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ainakin Eatonin mukana tulevien ohjeiden mukaan niiden valmistamaan kitkalukkoperään pitää laittaa mineraalipohjainen peräöljy ja lukkoperän lisäaine.
    Sitä lisäainetta saa amerikkalaisten osia myyvistä varaosakaupoista.
     
  10. mirage

    mirage 3rd gear

    Yleensä joo vaahto on veden seurausta. Ihan normiperäöljy esim 80/90 tuohon ja lukkolisäaine.
     
  11. Mika.V

    Mika.V Gearhead

  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ja muutama muu syy kuin vesi.

     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    Kopan muoto tuo mieleen 8,2" jos ottaisit kuvan 20cm taaempaa niin tulis varmaksi.
     
  14. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Lisäaineen annostelu ei ilmeisesti ole kovin tarkkaa puuhaa, myivät jonkun motorcraft purtilon (foordin osia!?) ja käskivät laittaa vaan rohkeesti koko purtilon, 118ml.
     
  15. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Googlailun perusteella kävis joo sama aine hoppaan ja geeämmään.

    Onko eriäviä mielipiteitä?
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei mutta toisessa tuubissa vissiin lukee että "for professional use only" eli kyläsepätkin saa sitä laittaa.
     
  17. J.J.

    J.J. Gearhead

    Samaa litkua kaatanut joka perään merkistä riippumatta mihin nyt vaan lisäainetta on tarvinut, ei ole ollut sen puolesta ainakaan mitään murheita.
     
  18. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    perä8-3/4 jos tuolleen ilmotellaan perä nii mitä siitä voi päätellä? lukko vaiko ei?
     
  19. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Tosta ei kyllä vielä kovin tarkkoja johtopäätöksiä tehdä.

    Kyse lienee Mopar tuotteen perästä.
     
  20. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Moparin "kasikolomevarttinen" perä, ottaa siis kantaa taka-akselin tyyppiin, ei kerro onko lukkoa vai ei.
     

Kerro tästä muillekin!