Ford Thunderbird 83-88

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Topias74, 16.4.2014.

  1. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Eli aloitetaan uusi keskustelu näistä harvinaisemmista "fox"-korisista Thunderbirdeistä. Itse tuli ostettua tuommonen projekti pöllö, vm on 85, ja tekniikka 3,8 kutonen ja vissiin se C5 automaatti, en kyllä ole laatikosta vielä varma kun en ole auton alla käynyt, mutta ainakin vaihdevalitsimessa on 1,2 ja D eli ei ole OD:tä.

    Ensimmäinen probleema auton kanssa on se että ei lähde käyntiin, huikkabensalla kyllä hörähtää heti.Eli ilmeisesti ensin pitäisi paikantaa bensapumpun rele ja sulake, kuka tietää missä ne sijaitsee?

    Toni
     
  2. markmi

    markmi 3rd gear

  3. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Joo tuota sivustoa olen jo vähän tutkinut, hyvä että tuostakin asiasta löytyy helppiä. Täytyypä alkaa huomenna tutkimaan. Kiitos.
     
  4. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Rele ja inertia kytkin löydetty, rele piti epämääräistä epätasaista tikitystä, sain ostettua vielä tänään uuden releen, mutta nyt tikitys on tasaista mutta pumpun ääntä ei kuulu vieläkään! Onko tuo releen tikitys normaalia? Samanlainen tikitys kuuluu myös jakajasta??? Kuuluuko bensapumpun ääni selvästi? Onko bensapumpulle sulaketta?
     
  5. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Täytyy jatkaa vietittelyä issekseen! Eli tankki nyt pois, sisällä jotain entistä bensaa ja ehkä jotain muutakin, haisee ehkä tinneri/lakkabensiinille! Hiukan ruostetta tankissa, pinta-anturi ruostunut keskiasentoon, osa kumiosista hiukan sulaneita, että semmosta! Täytyy yrittää putsata irtoava lika/ruoste pois, asentaa uusi pumppu, ja yrittää saada pinta-anturista vielä kalu!
     
  6. harri60

    harri60 Gearhead

  7. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Sen kirjan ostan ainakin pois!
     
  8. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Voisko joku muuten laittaa kuvan että minkälainen osa kuuluu olla siinä kuskin alla pohjassa liittyen käsijarru-vaijereihin, mulla on vain tappi siinä pohjassa ja jotain tai joku keskivaijeri multa puuttuu, vai mikä siinä on ollu? Mulla on se eka polkimen vaijeri ja molemmat pyörältäpäin tulevat vaijerit, keskiosa uupuu!
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Vuosia puhkiruostuneessa tankissa lillunut eltaantunut bensa haisee just tuolta, ja todella voimakkaasti.
     
  10. rammeri

    rammeri 1st gear

    Oletko vaihtanut bensan suodattimen?
     
  11. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Joo, vaihdan kaikki bensalinjasta. Jos huomenna sais uuden pumpun ja sitten jo menossa romut oikeille paikoilleen! :wink:
     
  12. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Tankki ja pumppu paikallaan ja toimivat, ainut vaan että nyt ilmeisesti suuttimetkin ovat tukossa, läppärunkoon asti tulee bensa, mutta ei suuttimille!
     
  13. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Niin olisko jollain kuvaa tuosta auton alla kuskin kohdalla olevasta käsijarru vaijereiden risteyskohdasta!
     
  14. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Suuttimet OK, mutta vika jossain muualla kun ei annostele bensaa boxin ohjaamana, suoralla virralla kyllä tulee bensaa suuttimesta.
     
  15. Topias74

    Topias74 Gearhead

    Vika oli boxissa, sain toisen boxin ja laitoin paikalleen, niin heti lähti käyntiin. Nyt pitää sitten vaihtaa venttiilin ohjurin kumit, savuttaa.
     

Kerro tästä muillekin!