Kokemuksia? PLX DM-6 Laajakaista Seosmittari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ebalen, 1.5.2014.

  1. ebalen

    ebalen Gearhead

  2. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Odottaa asennusta itsellä sama mittari. Kokemuksia kertyy viikon kahden sisään. Kunhan saan moottorin takaisin kasaan niin samalla vaihtuu tuo kapeakaistan tilalle. Megan säätöä varten itsellä tuo..
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Toi ollee hyvä, siihen saa synkattua muita saman sarjan mittareita jos livedataa haluaa koneesta ajella ulos. Itsellä kokemusta vaan Aem Uegosta ja Innovaten LC-1:stä.
     
  4. ebalen

    ebalen Gearhead

    tilaus vetään...:)
     
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Pikkuhiljaa pitänee vanhan liiton miehenä itekkin taipua laajakaistaan,ei tahdo nämä kristuksen poikamiesvuosien aikaset vikakoodijärjestelmät tietää mistään mitään.Tässä 165 ecussakin on esim.laihan ja rikkaan seoksen koodit,mutta missään vaiheessa niitä ei oo näkyny vaikka auton seokset olis kuin päin persettä.. :eek: Muutaman vuoden aikana kokeiltu useita eri tehoversioita,välillä ollu afr ihan mitä sattuu niin ei silti koodisto reagoi.En ymmärrä miks,kuitenkin päävastuu seoksesta on lambdalla,ja kun optimi afr on se 14,7 niin miks ei se voi ilmottaa vaikka se tosiaan ois kuinka kaukana siitä...Laajakaista virittäessä aika pakollinen.
     
  6. J.J.

    J.J. Gearhead

    PLX:n vehkeitä ollu omassa käytössä jo vuosia ja ei ole kyllä mitään pahaa sanottovaa, hyviä laadukkaita kapistuksia.
     
  7. johu

    johu Gearhead

  8. JKF

    JKF Gearhead


    Vaikuttais siltä, että suunnittelijoilla on ollu tarkoitus paljastaa vikakoodeilla viallinen happianturi, eikä niinkään suoraan liian rikas/laiha -seos tilannetta.

    Tuosta kun katsoo, niin viiveet on aika pitkiä ennen kuin vikakoodi trikataan.

     
  9. niclas

    niclas Gearhead

    Itselläni kanssa ollut pari vuotta käytössä PLX. Hyvin toiminut, mittarissa on sellainen "oskiloskooppi" toiminto mikä helpottaa ajon aikana seurantaa, kun ei tartte täyskaasu kiihdytyksissä silmä kovana tuijottaa mittaria, vissiin minuutin verran jää ns. muistiin dataa. Tulpat pysynyt kerrankin puhtaina :)
     
  10. ebalen

    ebalen Gearhead

    ootteko asentanut niin kuin ohje sanoo: lamda putken yläpuolelle 15 asteen kulmaan??
     
  11. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Nyt on vähäsen kertynyt kokemusta PLX:stä. Ensi purasulla vaikuttaa oikeinkin soivalta peliltä! Heti sai ruiskutus kartan paljonkin paremmaksi ja jopa kiihdytys rikastuksetkin kokolailla ainakin sinne päin..

    Ja joku kysyi tuosta anturin asennuksesta niin minulla on pakosarjavalmistajan laittamassa normi lambdan muffissa kiinni mikä on 90astetta kollektoriin nähden ja vajaa parisenttiä pitkä. Toimii esimerkillisen hyvin noin.
     
  12. viridia

    viridia Gearhead

    Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa PLX mittarissaan, että mittari näyttää virrat päälle laitettaessa lambda 1.00 tai 0.99 (niinkun pitääkin?) ja alkaa 0.01 kerrallaan hitaasti siirtyä laihalle kunnes tulee teksti LEAN. Vaihdettu uusi bosch 4.2 anturi, ei vaikutusta. Hankala vika, kun joskus korjautuu virtoja pois käyttämällä ja toimii taas hetken. Ja joskus sitten tulee muistaakseni "no sensor detected".
     
  13. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Öö? Ymmärsinköhän nyt kysymyksen oikein? Mutta juuri noinhan sen pitääkin toimia
     
  14. viridia

    viridia Gearhead

    Mutta kun se näyttää sitä LEAN tekstiä oli auto käynnissä tai ei eli mittari ei näytä ollenkaan seoksia. Välillä toimiessaan se kyllä näyttää seokset oikein, eikä olla lähelläkään lambda 1.30 ja lukema muuttuu seoksien mukaan..
    Eikös tämä kalibroi anturin joka kerta kun virrat laittaa päälle ja auto sammuksissa ruudussa pitää näkyä se lambda 1.00?
     
  15. Ade62

    Ade62 Gearhead

    Eihän se joka kerta voi kalibroida anturia, koska anturi tarvii kalbrointiin puhtaan ilman. Yleensä kalibrointi tehdään vain käyttöönottovaiheessa. Sitä ei tarvi tehdä uudelleen ,paitsi jos anturi vaihdetaan. Anturi pitäisi irroittaa putkistosta kun sitä kalibroidaan. Jos anturi on paikoillaan lukee se järjestelmän muistiin pakoputkessa olevan "likaisen" ilman. Näin se ei voi antaa oikeata seosarvoa auton käydessä.
     
  16. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei vaan anturi on kalibdoitu tehtaalla ja se kalibdointi kerrotaan mittarille vastusarvolla. vastus sijaitsee anturin liittimessä ja sen plx lukee joka kerta virrat kytkiessä. innovaten lc1 ei kyseistä vastusta lue ja sen joutuu käyttöön ottaessa kalbdoimaan ulkoilmassa.
     
  17. viridia

    viridia Gearhead

    Jotain sellaista muistelinkin, että innovate piti jotenkin erikseen kalibroida ja PLX ei..Tämä selvensi paljon, kiitos. Ja lukaisin tuossa ohjeita ja siellä luki tämä:

    Troubleshooting: Upon power up, the WB analog output should read 2.30V-2.40V with the O2 sensor disconnected. With the O2 sensor connected and exposed to free air, the WB analog output should read starting from 2.3V climbing up to 5.0V within 30 seconds. If both conditions are met, your SM-AFR is properly working

    Eli ilmeisesti linc-77 tätä ylempänä tarkoittikin, mutta minulla se tekee sen vaikka anturi on putkessa kiinni ja kun sitten käynnistän moottorin niin LEAN teksti jää näyttöön edelleen. Ja tätä se ei siis tee joka kerta, vaan välillä näytössä lukee 0.99 tai 1.00 ja moottorin käynnistyttyä mittari alkaa heti näyttää oikeaa seosta..
     
  18. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Mulla tuo mittari toimii tuon ohjeen mukaisesti, mutta näyttää kyllä oikein kun auton käynnistää... Ei ole väliä käynnistääkö heti vai odottaako lukeman siirtymistä laihalle
     
  19. viridia

    viridia Gearhead

    Nyt löytyi tähänkin mysteeriin syyllinen: Näytössä alkoi välähdellä kesken ajon oikea seos-lukema, joten eikun lambdan johtoja tutkimaan ja liitintä heiluttelemaan, jolloin mittari alkoi toimia oikein. Eli johto poikki mittarin puoleisen johdon liittimen juuresta. Oma vika, kun ei tullut tuettua liitintä tarpeeksi hyvin ja pääsi heilumaan ja tärisemään ajossa..Onneksi liittimiä ja pinnejä saa irrallaan.
     
  20. vekku

    vekku 2nd gear

    Osaisko joku neuvoa, miten plx näytölle saa näkymään lisäantureiden, öljynpaine ja lämpö näytöt? Ymmärtääkseni pitäisi tulla vasemmasta painikkeesta, ensin on seokset, painaa kerran näkyy jännite, toisen kerran lukee wb afr health ja kolmannen kerran lukee wb afr reaction ja sitten palataan seoksiin.
     

Kerro tästä muillekin!