Nortti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Samilainen, 17.5.2014.

  1. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    Ongelmana on -95 cadillac seville ja northstar moottori. Kone otti lämpöjä ei pahasti mutta hätä meinas tulla 117C pähkäilin asiaa ja pistin uuden termostaatin ja auto toimi kuin uusi viikon verran, ja otti taas lämpöjä samat 117C.
    Otin koko jäähdytys järjestelmän auki ja huuhtelin koneen 3-5 kertaa ja niin että läpi virtasi vain kirkasta vettä.kasaus ja ajoon auto toimi taas viikon kuin uusi ja otti eilen lämpöjä 117C pistin ilmastoinnin puhaltamaan täysiä ja lämmöt laski 10sek jälkeen 98C ja toimi sen jälkeen normaalisti.

    Oisko täällä joku joka tietääs että mitä ..ttua tuolla tapahtuu???
     
  2. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    Sen verran vielä että olen tässä nyt 3 viikkoa istunut nenä kiinni iPadissa ja googlessa ja etsinyt lähes jokaisella hakusanalla joka mieleen on juolahtanut ja TURHA KIRJOTTAA TÄNNE ET KANSIPAHVIT MENNY koska mitään sellaista oireilua ei ole,joten tiputetaan se pois laskuista eikös vaan
     
  3. fennia

    fennia Gearhead

    Nostiko lämmöt kaupungissa, vai tienpäällä? Lähtikö flekti puhaltamaan? Pitäis muistaakseni 105 asteessa lähteä. Voi olla kontaktivika ja välillä lähteä, välillä ei.
     
  4. fennia

    fennia Gearhead

    Onko sulla alaveseletkussa se vietäri sisällä ja ehjä? Jos ei, niin voi vetää letkun linttaan eikä vesi kierrä kunnolla.
     
  5. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    Flektit pyörii ja nosti molemmissa toinen kyläajossa ja toisen maantiellä,letku ei ole rutussa. Suurin oma epäilys on lämpöanturi joka herjaa mutta tiiä sitte...
     
  6. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    Mutta paneudun noihin flekteihin sen verran että pistän ohitus kytkimen ihan varuiksi
     
  7. fennia

    fennia Gearhead

    Oletko katsonut vikakoodit. Jos maantiellä nousee lämmöt, niin ei ole flekti ongelma. Letkun ruttaantuminen voi ilmetä myös vain suurilla kierroksilla kun vesipumppu imee kovempaa, mutta jos sisävietäri on ehjä niin silloin ei pääse ruttuun.
     
  8. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    Ei vikakoodeja se tässä nyt vähän ahdistaakin. Helpottas aika paljo jos ois pahvivika,siittä selviää rahalla ja tietää miten ilmenee mut tää on jo henkimaailman asioita ja kasetti rupiaa hajoo. Teet sadetansseja ja vähä voodoota ni toimii viikon/kaks. Täs on koht pois suljettu kaikki viat ja jäljel jää se taululle ilmestyy kuskinlämmöt
     
  9. fennia

    fennia Gearhead

    Voisko olla vaan lömpöanturi finaalissa? Keittikö se siinä 117 asteessa?
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kyseisestä autosta mitään tietämättä epäilisin kans lämpötila-anturia, tai johtosarjaa/liittimiä? Mittaa sen anturin antamat ohmit kylmänä ja käyntilämpöisenä, voi vähän päätellä että lisääntyykö vastus vai pienenekö se lämpötilan noustessa, että voiko johto olla poikki tai maissa?
    Infrapunamittari on kätevä vianhaussa, kannenpäädystä tms. mittaa että mikä on oikea lämpötila, kun 117-astetta ilman mitään logiikkaa välillä kuulostaa siltä että onkohan oikeasti....?
     
  11. fennia

    fennia Gearhead

    Lämpöanturistakin muistaakseni pitäisi tulla vikakoodi jos kyrvähtää, mutta vanha anturi / hapettunut liitos voi käyttäytyä niin, että antaa väärää arvoa ja jos arvo on vielä anturin raja-arvojen sisällä ei tietokone hoksaa antaa vikakoodia. Koodi tulee vain jos tietyt raja-arvot ylittyvät. Liitin kannattaa nyt ainakin tsekata ja puhdistaa.
     
  12. Samilainen

    Samilainen 1st gear


    Nii sitä minäkin mietin että onkohan oikeasti niin lämmin,Se mittari ois kova mutta en viitsis sitä ostaa ihan vaan tätä varten...käynpä mittailemassa ja kahtotaa mitä tulee lukemia
     
  13. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    Ei se keittämis pisteseen ole menny kun saanu sammutettua auton..ainut et miksi se tippu sekunneissa normaaliin kun pisti ilmastoinnin puhaltamaan täysiä!? Ihanaa tämä arvailu :D tuntee itsensä ihan kouluterveydenhoitajaksi "sulla on varmaan" diaknoosien jälkeen. Toivottavasti en loukannut ketään
     
  14. fennia

    fennia Gearhead

    Mä en jaksa uskoa, että lämppäri jaksaisi oikeasti pudottaa sekunneissa lämpöjä lähes 20 astetta. Niillä syylärin flekteilläkin kestää melko pitkään, että lämmöt putoaa. Voihan se olla että nämä ei liity toisiinsa millään lailla.
     
  15. Catiska

    Catiska Gearhead

    Tätä on sinulta kysytty jo tuolla alussa, missä tilanteessa nuo lämmöt nousi? Maantieajossa, kaupungissa, kiihdytyksessä vai milloin??
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Catiskan kysymykseen vastattiin jo tuolla alussa.
     
  17. Catiska

    Catiska Gearhead

    No tarkennetaan kysymystäni tai jätetään siitä itseasiassa jotain pois. Nousiko lämmöt kiihdytyksen jälkeen vai ihan tasakaasuajossa?? Tuohon ei mielestäni vastausta ollut siellä alussa.
     
  18. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    Ihan tasasella ajolla,nyt on taas näitä ongelmia ja mikä suurin ihmetys niin ei puske nesteitä ulos vaikka käy lämpimänä.
     
  19. fennia

    fennia Gearhead

    Mulla vaelteli sevillen ulkolämpömittari joskus edestakas eli voi hyvin olla vain anturivika.
     
  20. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    Nyt on vahvistunut tunne että vesipumppu on kaput tai anturi on kaput, joskus ne mailit vaa täyttyy kulutusosilla.
     

Kerro tästä muillekin!