Nortti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Samilainen, 17.5.2014.

  1. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

  2. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    Ai että noin halvalla löyty :D oon kironnu kun ei ole ollu tollasta ni ois voinu todentaa,ja olen luullu et noi on iha älykalliita +75€ tai jotain..

    Ja kiitos tästä tiedosta
     
  3. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    Mites toi nortin purge line?! Googlessa hyppäsi silmään että saattaa olla tukossa ja aiheuttaa kyseisiä ilmiöitä
     
  4. Samilainen

    Samilainen 1st gear

  5. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    Jos toi purge line on tukossa niin järjestelmässä ei kierrä nesteet vai ymmärsinkö ihan väärin!?? Miksei näitä letkuja ole tehty läpinäkyvästä tavarasta niin näkis että onko flowta...?no huomenn hydroscanille teettämään muutama metri jos suostuvat ja ei maksa hunajaa
     
  6. fennia

    fennia Gearhead

    Ei se siihen veden kiertämiseen vaikuta. Järjestelmän paineeseen ja ilmaantumiseen kyllä. Paine lämmittää. Käytä paisarin korkki auki kämpöiseksi ja seuraa tuleeko paisuntasäiliöön vettä kun lämpee. Voit tietysti pistää pytyn täyteenkin ja katsoa tuleeko ylivuodosta nestettä kun lämpee.
     
  7. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    Luitko ton foorumin? Voin pistää vielä pari linkkiä missä mainitaan että jos purgeline tukossa niin oireet olisi samat kuin mulla ja koko järjestelmä "poissa pelistä". Ja tämä selittäisi myös sen että toimii ei toimi jos roska lähtee liikkeelle ja huonolla tuurilla viikon sisään tukkeuttaa taas ja lämmöt nousee
     
  8. fennia

    fennia Gearhead

    Luin. Ei se siellä purgelinjassa mitään kierrä vaan sen tarkoitus sen tarkotus päästää koneen lämmitessä (jolloin nesteen tilavuus kasvaa) nestettä paisuntasäiliöön ja viiletessä imeä takaisin järjestelmään.
     
  9. fennia

    fennia Gearhead

    Jos linja on tukossa tai korkki jumissa niin saattaa nostaa jäähdytinjärjestelmän painetta, mistä muodostuu myös lämpöä.
     
  10. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    Ja jos se on tukossa niin lämpenee vaan, ai että mä oon tyytyväinen ku löytää uusia rahankäyttömahdollisuuksia ja onnistumisen tunteita.
     
  11. fennia

    fennia Gearhead

    Ei toi kuva näkynyt ensikatsomalla. Unohda kaikki mitä kirjoitin. Puhuin tosta paisarin letkusta....
     
  12. fennia

    fennia Gearhead

    Toi purgeline ilmeisesti vaan ilmaa järjestelmän, joka on tietysti myös oleellista toiminnan kannalta.
     
  13. Samilainen

    Samilainen 1st gear

    En unohda koska se avaa silmiä ja vuorovaikutus on aina hyvästä. Mutta tosiaan tuota northstarin purge line:ä kun googlettaa niin ei ole yks eikä kaks norttia maailmalla missä tämä ongelma ja vielä kun tuo diagnostiikka on vähä samaa kun mulla eli lämmöt nousee mutta kaikki muut viat voi sulkea pois. Ilmeisesti näitä ei ole hirveesti suomessa ollut kun ei kotimaan kielellä hirveästi tietoa löydy
     
  14. fennia

    fennia Gearhead

    Kyllä se ilma siellä järjestelmässä voi lämpöjä nostaa, ainakin jos jää pumppuun pyörimään. Periaatteessa sinne ei pitäis ilmaa päästä kuin nesteiden vaihdon yhteydessä jos muuten ei ole vuotoja tai paisuntasysteemi viallinen. Toi purgelinehan tuntus olevan melko helppo tarkastaa. Vielä helpompi on tpi paisuntasysteemin tarkastus. Vanhan mallin koneissahan systeemi ilmaantuu just ton paisarin kautta, mutta nortissa näköjään to purgelinja vielä lisänä.
     
  15. fennia

    fennia Gearhead

    Ja kun katsoin tonne oman nortin pellin alle, niin mielestäni toi "purgeline" taitaa silti ollakkin just toi paisarin letku. Tulee vittumaisesti noi muovit päälle. Eli lyöt kylmänä paisarin täyteen. Käytät lämpäiseksi seuraten samalla sylkeekö jossain kohti lämmetessään lientä paisarin ylivuotoletkusta. Jos sylkee, niin ainakin sillä hetkellä pitäisi systeemin pelata.
     

Kerro tästä muillekin!