mopar pornoa ?!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ebody and irony, 26.12.2007.

  1. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Jäykkäreitä erilaisia/ eri paikoissa. 1970 lattia taittuu sisähelmoihin, uudempi on reunastaan vain suora eli tuo taitos puuttuu.
     
  2. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    No kyllä täällä ainakin on laitettu ihan kivuttomasti ´71:seen tuollainen sivuista kantatttu lattia ilman ongelmia.. Hyvin sopi.. Nuo enemmän AMD:n pelleissä huolettaa oven linjaus kokonaisen takalokkarin kanssa,aikas paljon työtä. Ovien peltien muoto myös mielenkiintoinen,näyttää alkuperäinen ovipelti olevan kaareva ja uusissa ovipelleissä linja enemmänkin suora. Siis kun katsoo ovea alhaalta päin..Kusee helman kanssa linja rankasti kun "tälläinen" perfektionisti korimestari tuijottelee peltejä vähänkin liikaa. :D
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Sopii varmaan, mutta nyt halutaan 1970 malliin orkkisluukkia.
     
  4. Mutku

    Mutku Gearhead

    Onko sulla Pepe tai jollain muulla siellä Kemin tai Rollon herroista kuvaa semmosesta punasesta ´70 Challengerista joka oli vuonna ´90 Rovaniemen kerhon kiihdytyskisapäivän jälkeen yön yli siellä leirintäalueen pileissä silloin? Toi muisto on poltellu takaraivossa kohta 25 vuotta, heh, ei sen vakavempaa.
     
  5. moparmaniac

    moparmaniac Gearhead

    Tässä viel kuvia Barracudasta ennen tätä -71 "muutosta"

    http://s1336.photobucket.com/user/mopar ... t=2&page=1

    mitäköhän leimalla meinaavat ku auto on museorekisterissä ja sen jälkeen vaihdetaan "vähä osia" ,ei ainakaan enää olis kannattanu kaupitella museoautona niinku tuolla nettisivulla http://www.mtrading.fi/
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  7. johu

    johu Gearhead

    Barry (http://www.hamtramck-historical.com/ sixpak340@att.net) kyseli JS29U0B179325 (70 Challenger R/T SE 440) nykyisen omistajan perään. Oli saanut ruotsista mihin joskus myyty vastauksen että auto jatkanut matkaa tänne suomen puolelle.

    Sillä olis siis tarjolla broadcast sheet jos omistaja löytyy.

    =============
    Found Item of the Month — May 2014
    Previous Found Items of the Month
    Hello everyone,

    Our May 2014 IOTM is a broadcast sheet for a 1970 Challenger R/T SE with a 440 Magnum, the VIN is JS29U0B179325.

    This sheet was sent in last month by a prior owner of the car, thanks Phil! The car itself was exported to Sweden at some point after he sold it. Does anyone know who has it or where it is now?

    [​IMG]

    As always, the broadcast sheet is free to the owner of the matching car with proof the car still exists & proof of legal ownership.

    Barry Washington
    =============
     
  8. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Aika harmailla alueilla mennään. Toivottavasti ostaja on tarkastanut VIN ennen ostoa että on tiennyt mitä ostaa :odroll:

    Alkuperäistä tossa tosiaan taitaa olla virheetön verhoilu, Suomi autosta..uutena tuotu Suomeen yksityistuontina :rotfl: :rotfl:
     
  9. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    Millä korkeudella -70 Challengerin keula on normaalirengastuksessa ja stancessa, vaikka etulokarin konepellin puoleisesta kulmasta lattiaan mitaten?

    Ei tullut ennen etupään purkamista mitattua ja se on tällä hetkellä uusilla kamoilla aika alhaalla... :wink:
     
  10. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^ Alatukivarren vääntösauvan kiinnitysholkin alapinnan tulee tehtaan ohjeiden mukaan olla 1-3/16" (+/- 1/8") korkeammalla maasta kuin alapallonivelen pohjan.
    Ja se on sitten käytännössä keula kohti taivasta ja katvealue eteenpäin jotain +20 metriä :wink:
     
  11. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    Juu, tiedän tuon miten se oikeasti mitataan. Ajatus oli jäykempien vääntösauvojen ja noiden Hotchkissin ylätukivarsien kanssa jättää keula vähän alemmaksi kuin ennen. Voi olla tuhoon tuomittua, mutta jos ei kokeile ei opi...
     
  12. MudMax

    MudMax Gearhead

    Hotchkis:lla ovat kokeilleet jo jotain:
    http://www.protouringmopar.com/showthre ... Challenger
     
  13. 360fourbarrel

    360fourbarrel 3rd gear

    Minä ajattelin että tuo .5" on vähän, mutta 15mm se oli omassa kun mittasin.Hotschkissin ylätukivarsien mukana tulee vielä uudet pohjaan lyöntikumit, ylös korkeampi ja alas puolet matalampi kuin vanha.
    Olisin eilen käynyt testaamassa tien päällä eka kertaa mutta pakosarjat otti kynnykseen kiinni kun yritin peruuttaa tallista ulos... :eek:
     
  14. hlappis

    hlappis Gearhead

    olisikohan kellään ylimääräistä HP-valusarjan sitä sarjasta lähtevää putkilaippaa?
    onnistuin muutossa hävittämään toisen ja pelkillä pakosarjoilla ajelu alkaa soida jo korvissa :D .
    [​IMG]
     
  15. Mutku

    Mutku Gearhead

    Ei löydy. Oma ratkasu aikoinaan oli teettää paikallisessa kurssikeskuksessa rosterista laserleikatut paksut laipat. Sitte vastinpinta niistä Magnumeista suoraks/tasaseks/sileeks ja oli hyvä alkaa kasailemaan putkistoa siitä taaksepäin. Onpi ollut ihan kiitettävä sydeemi ainakin nää reilut 10 ajokautta.

    Pelkkien Magnumien resonapöminää kestin ite päivän ja kilometrin. Huom.: oma mosa oli niin mieto, että pakoääntensä saundi avoimilla valusarjoilla oli niinku siinä Suomenlinnan vanhassa yhteyslautassa. Vastaavasti taas joku kunnon kone ja avoimet peltisarjat tuottaa taas maaaailmankauniin karjunnan, ei sillä.

    Ja tosimiäs näköjään ajaa vaikka ilman tuulilasia, propsit sinne!
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kaveri Haaparannalta tarvis täydellisen 1971 Slap Stickin. Oisko kenelläkään ylimääräisenä? Tarvittaessa täydellinen 1970 kepakko vaihdossa.
     
  17. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

    ei oo kauon ku oli vielä = )
     
  18. Mutku

    Mutku Gearhead

    Melkein sama täällä. Eli noin 15v sitten oli tuo kepakko-ongelma itellä, mutta vuosimallit just toisinpäin. Hankin silloin jostain sen puuttuvan ´70 shifterin, se oli kyl täydellinen, mutta vähän enemmän kun pikku pintaruosteessa.

    No, oman näköhavainnon perusteella ne ´70- ja ´71-shifterit erosi vain siinä, että se tanko/keppi/vaihdekeppi joka sojottaa konsolista ylöspäin ja jota kuski siis hämmentää, on ´70-mallissa pyöreä niinku vaikka pesismailan varsi ja ´71-shifterissä taas se kepin varsi on kulmikas niinko vaikka lätkämailassa (täällä Tampereella päin pitäis varmaan kyl sanoa KIAKKOmaila, AA:lla, heh).

    Niin, onhan se sitten se ite shifterin yläosa (mustaa muovia) ´71:ssä niinko ison T-kirjaimen mallinen, ´70:ssä vaan "puujäljitelmä murkulaklunssi". Ja sitten siinä shifterikepin juuressa (?kulissi? :poff: ) siinä kepin mukana edestakaisin liukuvassa mustassa muovilapussa on kepin varren mukaan joko pyöreä tai nelikulmainen reikä kepille. Niin, ja siinä konsolissa olevassa kromatun kehyksen lasissa/pleksissä jossa on ne P-R-N-D-2-1 ni lukee vielä noitten alla ´71:ssä se "slap stick" tms., ´70:ssä ei lue siinä alla mitään. Eli onhan niitä eroja, heh...

    Linkin kuvassa ´71 tai uudempi http://i265.photobucket.com/albums/ii20 ... ust010.jpg .

    No kuitennii otin siitä "elämää nähneestä" ´70-shifteristä vaan sen kepin ja loput himmelistä + oman vanhan ´71 kepin lähetin jollekin Mopar-harrastajalle eteläisempään Suomeen. Ilmaiseks, kun just silloin alko noi E-koppien osat sairaan hintanousun. Joku "date correct" shaker-sydeemi kaikkineen oli hintapyynnöltään suunnilleen enemmän ku kaks valmista Barracudaa. Nyt se on kai jo "normaalia", mutta ennenvanhaan vielä kävi korpeamaan moinen. Ei sillä, että olisin jotain shaker-sydeemiä ite halunnut, mutta periaatteesta alko harmittaa. Ni laitoin ne ´70-shifterin ylijäämäosat kiertoon. Toivottavasti meni tarpeeseen?
     
  19. Z11

    Z11 Gearhead

    Jotain 71 irto-osia on laatikoissa, mutta kokonaista 71 mallia ei ole. Kerroin vain, jos jostain muualta saa hieman "puutteellisen" osaläjän.
     
  20. klunssila

    klunssila Gearhead

    Jackpot! Minulla taitaisi olla 71' osat itsellä ja tarvetta 70' slap stickille. Laitoin mailia..
     

Kerro tästä muillekin!