Dodge dakota V6 3.9 vm-89

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja JRJ, 19.2.2014.

  1. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Lambda sökö? Jos sen piuhan irrotus saa käymään paremmin ja samaa tukee ylisuuri kulutus. Pitäisi jättää koodikin...
     
  2. Fox79

    Fox79 1st gear

    Viisaampia.. Akkua pidetty irti ja naapureiden ihmetykseksi temuttu konepellin alla. Lataus ok 14.25-14.43v kuormasta paljoa hetkahda, tais käydä 13.98v kaikki kattovalot päällä.
    Okei mutta käytin lämpimäksi ja annoin laulaa siin 2000rpm kohdalla 4minsaa niin kyllä siin bensaan alkaa tukehtua olkoot katti tai mikätahansa välissä, senverran autosta tajuan. Ajamaan uskaltanut vielä aamusta, prkl suomen pelit.
    Kuitenkin Koodit: 12 ja 33 ja eihän tossa ole edes ilmastointia nähtykään..

    Lambdaa minäkin epäilen koska vakkari päällä alkaa se kulutus huippuilla. Omalla tassulla polkieesa kulkee reippaasti nätimmin eli tuohon 14l, eikä ne 31" ota niin paljoa voimaa, sekä vakkarilla takoi ihan tolkuttomia vaihteisto hakkauksia.

    Käyntiin sinänsä lampda ei vaikuta mitään, ainoa vaikutus että vaihteita ei hakata tyyliin D-R kytkee nätisti, lambda kiinni se lähinnä LYÖ pakinpäälle.

    Onkos hyviä paikkoja mistä ostaa lambda kohtuu hintaan, saikulla ollessa kaikki hinnat hirvittää muttei tuo kulutuskaaan naurata, myös ehjä apusimpukka. Tuntuu ebay olevan sekasin kun seinäkello sen tunnuskaappaus jutun takia.
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Vikakoodit:
    11 pyörimänopeus anturi tai sytytys anturi eli kipinöi milloin sattuu
    12 akku ollut irti ja säädöt tehtaalla
    13 Map;pi viallinen ei osaa arvella antaakko vai säästääkkö soppaa, lyödään lisää eipähän kone kilahda
    21 lampaada paskana
    24 Tps hajalla arpoo missä asennossa kaasuläpät on
    33 Koneen lämpöanturi viallinen ryyppypäällä koko ajan
    31 Tankin huohotus solenoidi hajalla tai puuttuu
    [/quote]


    Miten pakoputki on maadoitettu vai onko lambdalle oma maajohtonsa?

    Ruoste ja kumilenkit ei ole paras mahdollinen maadoitus laitteelle joka käsittelee voltin osia
     
  4. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Aikoinaan ajoin noita uutena ja myöhemmin oli myös tollainen. 10 kulutus neliveto automaatilta unta!! Ei ole ikinä tapahtunut. Ehkä takaveto manuaali maantiellä - ei neliveto automaatti.
    Mulla oli lähinnä 17 isoilla pyörillä kaupungissa. Ja oli ehjä.
    Nykyinen V10 vie vähemmän kun ei tarvitse kiljuttaa konetta vaan motarilla mennään 1500 rpm.
    Saa suuttua ja kinata jos haluaa. Mutta ajattelin ettei haaveile turhia.
     
  5. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Noissa aikonaan muistan "vika"kohteet oli TPS (throttle position sensor) ja AIS (tyhjäkänti). TPS auttoi usein puhdistus. Autossa kun autossa jossa ei ole happisensonsoria vaihdettu jos kilometrejä on 200 tkm - ei tee pahaa. Ja ei se kiinan halvin osa... osissa ihan oikeesti on eroja.
     
  6. Toi on kyllä enemmän ku totta, omasta joka osa-alue läpikäyty, ja matkassa kun 80 ajelee niin tipan alle kymppi, mutta nelikko päällä ei mitään toivoa edes alle 15. Ja on ehjä, joka paikasta. Koroteltu on, mutta ei se tohon kulutukseen niin hirveitä vaikuta kun renkaat on vakiokokoset.

    Oli euro tai japsi tai jenkki, niin 80 luvun nelikko automaatilla ei vaan pienellä pääse. :D
     
  7. Fox79

    Fox79 1st gear

    Asiallista ja kinaamisenkiin päästään ;)
    Eli tuo 33 ei olekkaan mitään ilmastointiin liittyvää? Ja kun väittelemään lähti joku että neliveto ja tomaatti, eikö lukutaito toimi, tässä on tuo irrottava nelikko eikä siellä pyöri muut kun vetarit silloin. Ja kylla tuo aika nätillä kulki kun tuli ja sekanen kaupunkin pommitus /metässä sutkuilua sai 14,6l/100 nyt se ei mene alle 15 tasasellakaaan pelkkä 2wd päällä. Toki sä v10 omistaja jos kuvittelet että 4wd päällä tuo menis noilla hyötysuhteilla alle 15l vaikka kävelis käsillä lavalla, noup!
    Tässä siis kirotaan tuota yhtäkkistä kulutus pomppua :)
    Jään muuten miettimään pakoputken maadoitusta, 4 johtonen lambaada että miksi, tarkenna tyhmälle kun olen vain ihminen.

    Ja ne 12 ja 33 sinne jää, että eikai boxi itseään tosiaan nollalle lyö kun joku mainitsi "asetukset tehtaalla"
    Se 33 jos on moottorin anturi lämmön suhteen kun mittari rokkaa mutta entäs sitten tietokoneelle menevä? Code 33 A/C relay open or shorted.
    Että ja tuota?? Tuli hiekkalinkokin hankittua niin ihan kiva olis tossa lavalla kuljetella.

    En ole tässä vääntämään tullut ja kuten osa onkin asiallisesti vastannut ni täytyypäs vetää maa sinne sarjoille ettei lambaada pidä omia kivoja..
     
  8. Fox79

    Fox79 1st gear

    Pakko hieman kinaan :lol: Toi 2wd päällä 90n vauhdissa kiertää siin 1400.. mitä nyt sitten mittari kiusaa mut ei todellakaan huuda, tosin OD nappia painasee niin johan alkaa jenkaa yli 2300 Että että..
     
  9. Fox79

    Fox79 1st gear

    Onkos ton kikkareen TPS ihan samaa kun muissakin että väkivalta käyttöön ja auki sekä sitten tutkimaan hiilisiltaa.
    Kun tosiaan lambda irti se teki samaa kerran mutta helpommin reakoi tai sitten itse olin valppaampana kun tiesin olevani koeajossa.
    Lambda johdoista lukien on uusittu ei mikään 25v vanha piuha ole ton näköstä.
    Pikkasen se putkisto vuotaa siit 5cm lambdan jälkeen mutta yhä se ei sovi ongemaan kun lambda irti pelaa hyvin ja sama oire pysyy mutta lievempänä.

    Ja älkää hyvät ihmiset ottako niitä herneitä, olen todellinen tulisielu pyydän anteeksi ihan etukäteen ja kirjotus tyylini saatta astua monenkin varpaille, tarkoitukseni ei ole loukata noin 25v takana näiden peltilehmien kanssa ja välillä on pakko oppia uutta eisiis aleta :argue: vaikka kuinka ketuttaa.
    yleensä kirjoittelen melkoisen tunteella että saattaa sekin johtaa siihen.
    Mutta yhä asiaan, kun lueskellut että menee 10,3L Satkulle moiset kipot sekasella ajolla, niin mitä merkitystä sillä on jos onkin tomaatti, juu tiedän nestehyrrää seassa mutta maantiellä siellä on lukko kiinni. Kuitenkin viekööt mitä vie tämä sammuminen valoihin saa mut näyttämään äkkinäiselle kuskille :mad:
     
  10. Fox79

    Fox79 1st gear


    Miten pakoputki on maadoitettu vai onko lambdalle oma maajohtonsa?

    Ruoste ja kumilenkit ei ole paras mahdollinen maadoitus laitteelle joka käsittelee voltin osia[/quote]

    Tuo 12 jäi vaivaamaan että mites ne säädöt saadaan takaisin ja muistaakseni kukaan ei kommaa kohtaa 33 eli lämpöanturia kun mittari näyttää mutta onko siellä montakin? Ja arvoista kellään hajua...

    Ystävällisesti auttakee niin jos en leikkaukseen joudu kun ke mennään tutkimuksiin ni pääsis vkl hieman järkevämmin tota kiusaamaan, tarkoitus kun olis lähtee tienpäälle, mieluummin 10 kun 20l satkulle.
     
  11. Fox79

    Fox79 1st gear

    Pahoittelen aiempaa tyhmyyttäni. tuolla sateessa temuaminen kummasti piristi päätä ton suomenpelin vai tuomaripelin aiheuttaman pienen nollaamisen jälkeen.

    Mutta viisaampia, Tuo ruiskulle tietoa antava lämpöanturi tuntus toimivan, en tiedä arvoja yhä mutta kylmänä Ulkolämpötila täällä 6,1c plussaa ja yleismittari anto 1.2ohm Kun anto pyöriä aikasa, ei siis kunnolla kuuma mutta edes heräs mittari neljännekselle ja kun tempas piuhan irti niin 2sekuntia ja laskia kierroksiaan ja tunnusti että meni rikkaalle/myöhästi sytkää. Ja nyt löytyy keydancen jälkeen 12 22 ja 33 elikkä huomas se että otin piuhan irti. Kuitenkin suurin kysymys elään miksi toi ruoja sammuilee kun ajelee nätisti.

    Joka sen tietää kuinka saadaan tuo 12 "säädöt tehtaalla" pois niin nöyrästi pyydän kertomaan. Läppärit on, löytyy tietotaitoakin jonkuneverran, en alan huippu mutta keskitasoa ehkä raha lyö hanttiin viedä liikkeeseen sekä ei mitään havaintoa kuinka näis jenkeissa koodea ajetaan.

    Yhä lambda ei juuri vaikuttanut kun irti tempas, aivan hienoinen ele että tyhjäkäynti olis laskenut jonkun 15rpm, toki konehan ei nyt ollut kuuma että vikakoodiakaan ei antanut. Lämpötila anturin irrotus sen puoleen kyllä löi valoa tauluun. kumma että lampda irti niin ei edes syty koko check engine valo..
     
  12. KST2

    KST2 3rd gear

    Mulla on kanssa 90-mallisen manuaalidakotan kanssa murheita. Koodit antoi 12,33,35,15,55.
    Oireina on, että ei lähde käyntiin.Ei ees lupaa. Paitsi joskus satunnaisesti lähtee kuin palmun alta. Viimeks kun kävi, isäukko oli käyttäny lämpimäks ja ajellut. Ja sammuttanutkin pari kertaa. Ja aina lähti käyntiin. Kunnes otti avaimet pois virtalukosta. Ja sen jälkeen ei ole taas ollut pienintäkään toivoa.

    Voisikohan virtalukon pohja, taik esim pensapumppu oireilla noin?

    "Huikkapensalla" hörähtää heti käyntiin...
     
  13. virtalukonpohja tai pa-pumpun rele... en mä näistä mitään tiedä, muuta ku maalaan osia oranssiks...
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Oiskoon tuossa joku ajonesto avaimessa? Joka katkasee bensapumpulta sähköt...
     
  15. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Eiköhän se 12 lähe ihan ajamalla pois, vaihtelevilla kierroksilla ja myös WOT nii oppii tavoille :rotfl:

    Se lambada ei välttämättä kylmänä tyhmäkäynnillä ohjaile mitään, ajossa vasta ja sittenkin vasta kun saavuttanut toimintalämmön...

    Arvuuttelisin noin 8)
     

Kerro tästä muillekin!