Palotila kiillottunut imuventtiilin vierestä WTF?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja herrakani, 30.5.2014.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Jokaisen imuventtiilin vieressä tulpan välissä tollanen karstaton kiiltävä kohta, muuten aika karstainen. 305 SBC jollain 58cc kansilla.
    Ajattelin plaanata 0.8mm ja täyttää imukanavien katon epätasaisuudet epoksilla ennen ajoa. Tulee myös littanat pahvit .040 sijaan. Ok idea?
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joskus ainakin pyrittiin vähän ton tapaseen kuvioon, mitä pidempi sitä parempi. Toisaalta tos on kyllä sit tulppa heti vastassa mikä ei oo sillee ihan optimaalista, "right in the middle of the intake wash" sanois ameriikanjenkki.
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Eli se on ok? Cool, kiitos. Kandeeks tota palotilaa muotoilla mitenkään? Esimerkiksi avartaa tuolta imuventtiilin sisäpuolelta?

    Imukanavien "katossa" on jotain monttuja, ajattelin ne ainakin täyttää kun tossa joutoaikaa keksin.
     
  4. peltsi

    peltsi Gearhead

    venemoottorista noi kannet? siellä ajetaan hiukan rikkaalla seoksella kokoajan johtuen kuormituksesta jolloin voi karstakerroksessa olla erillaista jälkeä verrattuna autoon.
     
  5. C-barge

    C-barge Gearhead

    Veikkaisin et kannattaa. Ite vähän varutuneesti suhtaudun noihin kittihommiin ku ei ne taho oikeen hyvin pysyä välttämättä.
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tarkoitat varmaan niitä studin reikien jatkeena olevia syvennöksiä. Eihän ne tietysti silmää hivele muuten suht siistissä runnerissa mutta haittakin lienee aika mitätön. No joutoaikanahan niitä voi tietysti kittailla, mutta aika hankala paikka saada kunnolla kaiveltua puhtaaks että kitti varmasti tarttuu hyvin...

    Palotilan seinämää kannattaa vähän avartaa venttiilin ahtaalta puolelta, ei kuitenkaan kannata liioitella kun 305:n sylinterin halkaisijakin on niin pieni että palotila tulee helposti leveämmäksi kuin sylinteri.
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo niitä tarkoitin. Kiitos.

    Ei oo paatista vaan '80 Malibusta.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Noissa on jo ollut "väärät" kansipaffit näköjään? Vai onko kone joku muu kuin 305.
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo järjettömän kokoinen ja eipyöree reikä. Kone on 305.
    Tilalle tulee Fel Pron .015 mis on 4.1" reikä tms.
     

Kerro tästä muillekin!