Ford F250 7.3D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GM4WD, 13.9.2006.

  1. Kossu44

    Kossu44 Gearhead

    Tahtoo tollasen wanhan Voorttin kopassa.
     
  2. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Onko muilla ollut tuo CPS-anturin kiinnitys(10mm) todella lujassa? Melkein hampaat irvessä saa vääntää, eikä aukea.
     
  3. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Vielä; onko 7.3:ssa vakiona pakokaasun lämpöanturi jossain? Monet asentavat ainakin jenkkilässä after market -EGT -mittareita ja laittavat anturin myös. Kuitenkin esim.Edgen jne.boksit antavat EGT -lukeman suoraan, kun laite on plugattuna OBD-porttiin. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Ja vielä, mihin kohtaan kannattaa asentaa after market EGT-anturi? Ennen vai jälkeen turbon? Tästä ainakin jenkkilässä kaksi koulukuntaa.
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    ^cps-antutin pultti on monesti tosi tiukassa. On niitä joskus katkennutkin, vasaralla terävä napautus ensin kantaan ja mahdollisesti lämpöä ympärille.

    Moottoissa EI ole EGR-anturia.
    Edgessä tulee mukana oma anturi joka tulee asentaa itse kuskinpuolen pakosarjaan ENNEN turboa. Turbon jälkeen mitattu lämpö kertoo turbon lämmön... Ei sillä tiedolla mitään tee..
     
  5. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Juuri se hirvittikin, että katkeaa koko pultti sinne ja sitten onkin o-ou... Tuo anturijuttu myös ihan jees, kiitokset siitäkin!
     
  6. T444E

    T444E 1st gear

    Juu,EGT-mittari tarvitsee ihan mekaanisen pakosarjaan(kuskin puoleiseen)ruuvattavan anturin josta tuleva piuha tökätään jo OBD-portissa olevaan Edgen pistokkeeseen kiinni. Itse jätin anturin asentamatta,tuskinpa Suomen olosuhteissa "tyhjänä" ajeltaessa pakolämmöt harvemmin karkaavat yli kriittisen 1300:n fahrenheitin...
    Jos kuitenkin alat kairaamaan reikää pakosarjaan niin esim. tossa ihan ok ohjeet http://www.smokyvalley.com/gauge_install.htm ,käytä poranterässä vaseliinia,jo porattuun reikään magneettia+pölynimuria saadaksesi kaikki poralastut pois pakosarjan sisältä,Garretti ei tykkää metallimuruista!!
    -Timppa-
     
  7. sharpshooter

    sharpshooter 1st gear

    Hep, tarviin pientä vinkkiä IDI:n. pummpuhan tässä on stanadyne db2 ja ongelma on että tippaseen tippa per sekuntti dieseliä propusta pumpun alta. laitan linkin tässä kuvaan josta se näkyy, punaisella ympyröity. tässä linkissä selitetäänkin sen merkitystä. mä vaan ennyt jotenkin älyä, ja miten sen tippasun saa loppumaan?

    http://www.biotrieb.org/fileadmin/user_ ... OSTART.pdf
     
  8. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Kysymys Excursionin ilmastoinnista; onko edessä ja takana omat yksikkönsä? Mikäli on, niin ilmeisesti ilmastointihuolto maksaakin sitten tuplat? Ainakin lämpimällä ajaessa tiputtelee ilm.kondensiovettä pakoputken yläpuolelta.
     
  9. Jülppü

    Jülppü 2nd gear

    Onhan siellä oma kenno takana juu!
     
  10. pimeroolis

    pimeroolis 3rd gear

    Järjestelmä on sama, takana vaan erikseen oma lauhdutiin. Täytetään kuitenkiin 1 pisteestä mikä on tos konepellin alla. See on hyvää merkki kun vesi tippu sielt takaa, eli toimii.
     
  11. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Osaakos joku neuvoo, et jos laitan excursioniin lokasuojat uusiksi, löytyykö sellasia levikkeitä tms jostain?

    F-sarjalaisiin sellasia on, mutta ei ole ainakaan Peräahon kavereilla tietoa josko sopivat excursioniin.
     
  12. juhamann

    juhamann 3rd gear

  13. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kuvassa en nähnyt mitään, mutta pumpussa on alapuolella juorureikä. Jos akselin tiiviste vuotaa, tulee löpöt siitä ulos. Pyörittelin käsissä vanhempaa 6.9 IDI pumppua, mutta siinäpä ei ollut tuota reikää.

    Lisäksi siellä on proppu joissa o-rengas.

    Ennakkomännän tiiviste vuotaa usein jossain määrin.
     
  14. Sidney

    Sidney 2nd gear

    Jep, juuri tätä meinasin. Ei varmaan suomessa kukaan vastavia myy.

    Ja aika arvokkaat ovat.
    Lokasuojien teettäminen peltiseppä maalaamossa varmaan edullisempaa.
    (Siis minun tapauksessa, kun kyseessä on joko pieni paikkaus/ruostesuojaus ja maalaus)
     
  15. Isov

    Isov 1st gear

    Moi!

    Eli auto vuotaa kuuskulmapultin alta, joka on suoraan pumpun alla. Eli se joka on viimene alaproppu ennen suihkuputkia. Onko sama paikka vai eri vika?
     
  16. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead


    [​IMG]

    Tuossa pumppu altapäin, kaivoin esille uudemman 7.3 IDI pumpun.
    Tilanne on siis yleensä se, että tosta pienestä reiästä (tasainen pinta mutterien välissä) valuu löpöä niin että se tippuu ropun kohdalta ja aikaansaa vaikutelman että roppu vuotaa. Ropussa itsessään on o rengas mikä kai sekin voi vuotaa.

    Tästä on muuten vaikea löytää kuvaa netistä. Kokeilempa laittaa avainsanalistan, jos alkais vaikka osuun guuklella:
    Stanadyne DB2 pump, International 7.3 6.9, Ford, F250, F350, International IDI, pump weep hole, diesel 7.3 IDI, injection pump db2, diesel injection, pump leak, diesel leak, shaft seal leak, plug leak, weep.
     
  17. juhamann

    juhamann 3rd gear

    Minkälaisia kokemuksia täällä on noista 6-asentoisista chipeistä 7.3:lle? Ajokäytös? Teholisäys? Kulutus? Käsittääkseni niin koneen kuin laatikon parametrit muuttuvat.
     
  18. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Mulla Banksin Six Gun käytössä asennolla 5. Oli paikallaan kun ostin joten en tiedä muutoksista. Vääntää kuitenkin hyvin parintonnin asuntovaunua vedettäessä ja kulutus ilman vaunua jotain 15,5 - 16,5. Ja vaunun kanssa 16,5 - 17. Ei paljon vaikuta vaunu kulutukseen. Ei myöskään savuta yhtään ja menee tuolla asetuksella kirkkaasti päästö testistä läpi. Kiihtyy mielestäni aika mukavasti, ja ahtopaineet max taitaa mennä hiukkasen jonnekkin 1 barin paremmalle puolen.
     
  19. elmer

    elmer 3rd gear

    No ni. Kardaanin ristikot sai vaihdettua niin heti pukkas uutta. Ei mene nelikko eikä hidas nelikko päälle. Toissa päivän viel pelas. Sulake ehjä ja lypsykonekin kurnuttaa. Jakarin pistokke irti-kiinni ei mitään vaikutusta. Etu kardaani pyörii eli ei mene navatkaan lukkoon. Meneekö namikalta käsky suoraan jakarille? Paljonko pistokkeissa jännite? Ihan 12v? Starttauksen yhteydessä vilahtaa "4x4" ja "low range" että polttimotkin pelaa...
     
  20. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Onko hämeenlinnan kamuxissa myynnis olevan excursionin ex omistaja kenties kuulolla täällä?

    LÖYTY ja juteltu on.....
     

Kerro tästä muillekin!