GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. juy40

    juy40 Gearhead


    Noin toimii visko mullakin...
    Ja hihna tosiaan voi olla venynyt niinpaljon, ettei kiristin enää tiukkaa tarpeeks...
    Itelle laitoin laturirempan yhteydessä pikkusen orkkista lyhyemmän hihnan, ei oo sen jälkeen ollu remmin venymisestä harmia.
     
  2. pinola

    pinola Gearhead

    Okei, pitääpä tarkistaa se kiristin ensin. Siinä on kyllä ihan uus remmi, vesipumpunvaihdon yhteydessä tuli vaihdettua, entisellä ei vinkunut.

    Jotenkin vaan kuulostaa että se humisee reilummin kuin ennen. Muistatko remmin pituutta, kuin paljon lyhyempi sinne kannattaa laittaa?
     
  3. juy40

    juy40 Gearhead

    Tuo hihna minkä sinne laitoin on 2550mm pitkä. Oisko se ollu pari senttiä alkuperäistä lyhyempi.
    Löytyy ainakin Motonetistä tuotenumerolla 30-6550
     
  4. pinola

    pinola Gearhead

    Kiitos, pitää vaihtaa tuo lyhyempi sinne.

    Osaako joku sanoa tähän mitään: Vani heittää kaasupolkimen tiedottomaksi välillä ja jää kesken ajon käymään tyhjäkäyntiä. Sammuttaa auton ja uudestaan käyntiin niin taas mennään. Throttle-valo syttyy kun vika päällä. Juuri ennenkuin vika tulee, oon huomannut että kaasu "herkistyy" ja auto kiihtyy hieman vaikka kaasu olisi samassa asennossa. Vastaa siis paremmin ja herkemmin kaasuun. Tyhjäkäynnillä myös välillä kaasuttelee itekseen. Liian nopea auton sammuttaminen poistaa vian muttei kokonaan, vaan kaasua saa runnoa lattiaan asti että tapahtuu, ja suurin vaihde ei mene päälle, vaan huutaa kolmosella. Pmd on vaihdettu vasta uuteen ja kaasupoljin joskus aiemmin.

    Välillä pelaa päiviä ilman mitään, välillä taas tekee tota montakertaa päivässä.
     
  5. Panze

    Panze 3rd gear

    Saattaa olla pumpussakin vikaa.Jotain vihjeitä saattaisi löytyä scanerilla kurkkaamalla.

    SWT myy ainakin sopivanmittaista hihnaa vaniin. Siihen on kolmea pituutta muistaakseni tarjolla joista se lyhin on yleensä hyvä kun hihnapyörät on jo monesti hieman kuluneet. En muista pituutta mutta yksi on orkkis yksi sitä pidempi ja yksi lyhyempi.
     
  6. tabs

    tabs Gearhead

    15vuotta ja 735.000 kilometriä Suomen suola-teillä, ei hyvältä näytä... :(
    Tartte polttaa toppa tupakkia ja jonku verran lankaa että leima heltiää.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Rockapina

    Rockapina 1st gear

     
  8. BaTTman

    BaTTman 1st gear

    Ompas tutun näköistä... Ja jousien kannakkeetkin perkele hävinneet pois.
     
  9. juy40

    juy40 Gearhead


    Onhan tuossa työmaata :-?
     
  10. pinola

    pinola Gearhead

    Mistä löytäis sopivat penkinpäälliset vaniin? Näyttää melkein kaikissa olevan erilliset niskatuet ja näihin ei passaa koska on yhtenäiset selkänojan kanssa.
     
  11. kalikkapalikka

    kalikkapalikka 3rd gear

  12. Kotimäki

    Kotimäki 1st gear

    Terve

    Mitäköhän tarkoittaa vikakoodi p0275?

    Pientä nykimistä ajossa ei vielä pahaa mutta pmd ajettu n90tkm eli oiskohan vaihdon paikka? pumppu myös silloin vaihdettu...

    Onkohan apulaitehihnan vaihto paha homma?
     
  13. Panze

    Panze 3rd gear

    Cylinder balance fault.
    Onko suuttimet koska viimeksi vaihdettu/huollettu?
     
  14. Kotimäki

    Kotimäki 1st gear

    No eipä ainakaan minun aikana eli ei ihan heti jos koskaan... Oliskohan aika jotain tehdä jos tuo siis sinnepäin viittaa? :eek:
     
  15. Masinisti

    Masinisti 3rd gear

  16. Gerball

    Gerball Gearhead

    Ei mikään paha rasti. Taustalevystä, olisko jotain n.3mm muovia tjsp. täytyy pistosahan kanssa hieman avartaa. Umpioiden kiinityspulteille tarvii jenkat tehdä, ainakin alimmaiset (ei muista varmaksi). Ne hoituu kätsysti vetomuttereilla. Muistaakseni siellä oli joku valmiinakin joka osui heti kohdilleen.
    Valojen johdotuksissa sitten oma pikku askareensa.
    Joko sulla maski valmiina ? Olis tuo omassa 6v. käytössä ollut vielä tallella.
     
  17. jarkki82

    jarkki82 3rd gear

    Mikähän mahtaa 97 vanin perässä olla vikana kun käännyttäissä tempoo lukon päälle liian herkkään?
     
  18. Gerball

    Gerball Gearhead

    Onkos joku menestyksellä sivuovia irroittanut saranoiltaan?
    On nyt koitettu isolekalla ja järeällä puikolla, ei inahdakkaan.
    Ylemmät vielä pahasti kun joutuu muksimaan alhaalta ylöspäin.Lämpöä takoitus huomenna vielä koittaa, mut tuskaa tulee olemasan Mitään ulosvetäjää tai kikka kakkosta ei taida ollakkaan?

    lisäys 29.6: kuumaksi kun pisti niin johan lähti liikkeelle.
     
  19. danskebank

    danskebank 1st gear

    Halkaiset sätinti narasan :-o
     
  20. danskebank

    danskebank 1st gear

    Siinä on poikkeavaa se, että se on vieläpä jopa ehkä ehjä :-o.

    Äkkiä, kun lisäilet vitusti LSD-MDS-XXX-tms.-liukkaria sinne niin saat tehtyä siitä ihan tavallisen lukottoman tasauspyörästön.
    Vittu.
     

Kerro tästä muillekin!