"aiva hyvät" patentit yms. viritelmät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja firebreather, 22.9.2004.

  1. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Tuossa akun kiinnityksessä ei ole mitään ihmeellistä...Paitsi,että nuo akunkengät olis voinut laittaa kiinni silleen,että ottanut tuon pultin pois,ja levittänyt sen verran kiinnityshahloa,että mahtuu tuo litteä akun napa väliin.Siitä en sano mitään,että miten on käyntiin lähtenyt -30 pakkasilla....Kenties lämpimästä tallista :lol:
     
  2. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ainut et on "tosi nopee" ottaa piuha irti ku alkaa palaa.

    Hyvä patentti tosiaankin.
     
  3. Jupe

    Jupe Gearhead

    No jos tuo akku oli tosiaan tasoa 20Ah, niin eiköhän siinä ole sitä "aiva hyvää" patenttia ihan tarpeeksi. Kenkien kiinnitykset tulee siinä samaan kauppaan.
     
  4. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Nuo rangen sähköratkaisut on luultavasti alkuperäiset... .)
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Rangen sähköjen hauskuus taitaa olla siinä ajatuksessa, ettei ehjä auto sulakkeita tartte.

    Ja siihen aikaan englannissa ei tainnut päivällä saada käyttää valoja ja jonkun huhun mukaan pimeällä ajaminen oli kiellettyä
     
  6. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

  7. Jupe

    Jupe Gearhead

    Ja noi itäystävät ampuu raketteja avaruuteen, jotkut vielä lähtee kyytiin.
     
  8. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    Itseasiassa sopivan pieni akku on hyvin käyntii lähtevässä autossa parempi, kun överin iso. pieni akku pysyy pätkäajossakin täytenä ja täten antaa sen muutaman sekunnin starttitehon paremmin, kun huonosti täytenä oleva liian iso patteri. Pitäs se laturin teho ja akun koko olla linijassa toisiinsa. Pieni laturi, iso akku ja pätkäajoa = vajaa akku kokoajan.
     
  9. hara64

    hara64 1st gear

    Juuri ostettu akku ja kummiskin talvipakkasilla jo ollut käytössä.................hmmmmmm.
    Tosin,kestihän se vanhan miehen "kohta" 3vuotta.
     
  10. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Nyt pari päivää sitten löytyi pitkästä aikaa AIVA HYVÄ PATENTTI yhdestä Mercedes Benz Vitosta,kun kaverini kanssa aloimme vaihtamaan pakoputkea (Putki oli auton omistajan mukaan melkein poikki puolesta välistä)...No auton alle mentyämme totesimme,että poikkihan se on ollut,mutta "Korjattu" :lol: ...."korjaus" oli tehty silleen,että katkenneen putken toiselle puolelle oli laitettu ruuvimeisseli....Ja toiselle puolelle oli laitettu kalanperkaukseen tarkoitettu "raspirauta"...Ja sitten koko paketti vedetty nippuun ilmastointiteipillä/sähköjohdolla/rautalangalla :rotfl: ....Ja tästä ruuvimeisselistä oli jo kahvakin sulanut hyvän matkaa :lol: ....Ja mikä PARASTA Putkihan vuoti,kuin seula....Vaikka,joku oli nähnyt näinkin paljon vaivaa tähän "korjaustyöhön" :odroll: :rotfl: ....Vittu että myö naurettiin tätä näkyä mersun alla :lol: :lol: 8)
     
  11. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    lienee olleet absolutistit asialla kun ei kaljatölkkiä löytynyt.
    Ja nyt on teillä kalanperkuuvälineetkin, kamalan kätevää.
     
  12. umpio

    umpio 3rd gear

    Nohnohnohnoh... :mad:


    ( :wink: )
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead



    Toi on ihmeellistä, et käydään ostamassa jesaria 10;pillä kun kunnollisempaan korjaukseen menisi 8e :poff:
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Reissussa tienpäällä tehty sillä mitä lattialta löytyy...kunnollisempi korjaus oli tuoda se sinne teidän pajallenne.
     
  15. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Tämä ko.Mersu vito oli kulkenut aika pitkän tovin tällä aiemmin mainitulla pakoputkiviritelmällä...Se ruuvimeisselin kahvakin kun oli jo sulanut hyvän matkaa :rotfl: ...Tosiaan naurettiin oikein sydämmien pohjasta sitä näkyä siellä auton alla :lol: :rotfl:
     
  16. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ajetaan niin kauan, kun patentti kestää, ja sit vasta pajalle. :lol:
     
  17. reynolds

    reynolds 3rd gear

    No niinhän se tais tässäkin tapauksessa olla,tosin lähestyvä katsastuskin ilmeisesti "Pakotti" auton omistajaa hommaamaan uuden putken/tuomaan auton laittoon....Yks mikä minua ihmetytti,niin vaikka se putki oli käytännössä puolesta välistä poikki...Niin äänet eivät olleet kuitenkaan kovat :eek: ....Diesel malli kyseessä,niin voisiko se selittää tämän äänihomman.?. :odroll:
     
  18. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    turbo ainakin vaimentaa riisseleissä aika reippahasti.

    -mikä muuten se "8eurolla tehty parempi korjaus" olisi?
     
  19. reynolds

    reynolds 3rd gear

    No tääkin oli turbolla varustettu Mersun Vito :lol: ...Eli se siis selittää sen hiljaisen äänen,vaikka putki olikin poikki :odroll:...Sillä olis äänien perusteella voinut huoletta ajella liikenteessä :lol:
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Porukoitten vag-pakussa oli 30cm cat;in jälkeen putki poikki eikä sitä huomattu ennen kuin katsastus tarkistuksessa

    ja se putki oli useammasta kohtaa poikki et ne päät ei ollut edes vastakkain, se turbo leikkaa ääntä muuten todella paljon




    Niin ja se 8e korjaus olisi ollut pakoputki massaa ja paikkaus nauhaa
     

Kerro tästä muillekin!