305 sytytyksen ajoitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Geeämmäläinen, 8.7.2014.

  1. Geeämmäläinen

    Geeämmäläinen 1st gear

    Mikä mahtaa olla sytytyksen ajoitus 86vm chevyn 305:seen vin-koodia H
    Netistä en löytänyt tai sitten en osannut vain etsiä.
     
  2. ViLU

    ViLU Gearhead

    Jos ei oo mikään TBI niin letukan pikkulohkot tykkää 34-36 asteen maksimi ennakosta. Perusennakko asettuu minne asettuu riippuen jakajasta. Jos pystyy säätämään enemmän jakajaa niin paras olis laittaa niin paljon perusennakkoa kuin kone sietää ja sitten rajoittaa maksimin tonne 34-36 asteeseen. Jakajan jouset niin kevyiksi, että maksimi ennakko tulee jossain 2000-2400rpm hujakoilla, riippuu pitkälti koneesta.
     
  3. Geeämmäläinen

    Geeämmäläinen 1st gear

    Mitenkäs ennakko?
     
  4. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Näkys konehuoneen tarra tarjoovan semmosta kun 4astetta @ 500rpm

    saman vuotinen ja samalla koneella oleva...
     
  5. Geeämmäläinen

    Geeämmäläinen 1st gear

    Ok. Pittääpä kahtoo mitä omassa tarrassa lukkoo!
     
  6. Geeämmäläinen

    Geeämmäläinen 1st gear

    Minulla luki 0@500rpm (dr). wiwwe sulla taitaa olla joku eri 305, kun LG4 ??
     
  7. Geeämmäläinen

    Geeämmäläinen 1st gear

    Elikkäs laitettiin se ennakko tuohon 0@500rpm ja sen jälkeen kun lähti ajamaan niin hyvä että pääs kuuttakymppiä. Aiemmin korvakuulolla säädetty sytytys oli reilusti ennakon puolella. Mikähän mahtaa heittää tuota asteikkoa nuin paljon?
     
  8. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Jos siihen on vaihdettu alipaine-jakaja niin sillä konehuoneen tarralla ei tee mitään, mut jos on alkuperäinen tietokone-jakaja niin siinä on omat niksit miten säädetään, joku liitin irti ja sit säätämään...
     
  9. Steve McQueen

    Steve McQueen 3rd gear

    Nämä korvakuulosäädöt menee aina enemmän tai vähemmän perseelleen.
    Tarvitset strobon, jossa on säätö. Laitat säätöön tuon edellä mainitun esim. 32 astetta.
    Kone käyntiin ja kierroksia 2500-3000. Käännät jakajaa niin, että dampperin viiva osuu
    osoittimeen. Perusennakon voit sitten katsoa tyhjäkäynnillä, että mihin meni (strobosta
    säätämällä).
    Jos perusennakko on ihan metsässä, jakajassa on vikaa: jouset poikki, limput jumissa, tms.

    Siis juuri kuten ViLu tuossa ylempänä selitti...
     
  10. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Asteikko saattaa tosiaan heittää jos jakokopan merkit ja dampperi ovat eri paria, ne merkit kun voivat olla joko klo 12 kohdalla tai lähellä klo 2:ta. Joskus myös dampperin ulkokehä on saattanut liikkua sisäkehään nähden.
    Ota tulpat pois ja yritä pyöritellä kone mahdollisimman tarkasti 1:sen yläkuolokohtaan ja katso mitä merkit näyttää.
    Jos sytkän joutuu säätämään korvakuulolta niin lisää tyhjäkäynnillä ennakkoa niin että se käy korkeinta mahdollista kierrosnopeutta ja käännä tästä reilusti takaisin myöhäisemmälleen niin että kierrokset selvästi laskevat niin ennakko on ainakin vähän sielläpäin.

    Sehän tässä oli tosiaan vielä epäselvää että onko siinä alipaine-HEI vai tietsikka?
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jos tuo on tietokonejakaja, niin ei pidä pyöritellä sinne sun tänne, se on täysin hyödytöntä, korvakuulolla nyt ihan viimeiseksi...ECM säätää koko ajan takaisin päin.

    EST-piuha irti jakajan ja boxin väliltä tai vaihtoehtosesti ALDL pistokkeelta "testi" moodi päälle hyppyjohdolla (A ja B navat) ja sitten käännetään jakaja 0 BTC peusennakoksi tai jos halutaan se 4 BTC sinne perusennakoksi, niin sitten se...sitten EST-piuha takasin kiinni tai hyppyjohto pois ja sen jälkeen ECM-boxi hoitaa ne ennakot.

    Jos jakaja on pikku HEI, niin siellä ei sisällä ole muuta kuin HEI-moduli, triggeri ja pyörijä, ei ole mitään jousia tms.
     
  12. Geeämmäläinen

    Geeämmäläinen 1st gear

    Selvennetäämpäs... Jakaja on vakio "tietsikka" ja tekniikka on muutenkin täysin alkuperänen.

    Liitin oli irti jakajan ja boksin väliltä ja sillon kun laitto 0 astetta niin oli niin myöhäsellä, että ei jaksanut kunnolla käynnistyä.
     
  13. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

  14. ViLU

    ViLU Gearhead

    Veikkaan, että on muuta vikaa kuin ajoitus tai nythän se ajoitus on vituillaan, kun sitä on sorkittu. Ennen ajoituksen sorkkimista siinä on ollut jotain muuta ongelmaa. Onko antanut vikakoodeja? Voiskos sitä kertoo ihan mistä mobiilista nyt oikeen on kyse, että jää turhat arvailut pois?
     
  15. Geeämmäläinen

    Geeämmäläinen 1st gear

    Auto on Parisienne stw 305+700 -86 Tässä nyt ei ole minusta mitään erityista vikaa vaan se, että auton ostaessani vaihdoin tulpat ja johot ja tarkistin jakajan kopan ja siinä yhteyvvessä huomasin, että jakaja pyörii vaikken aukonut lukitusmutteria. Haluaisin saaha tuon sytyn vaan siihen missä sen pitäs ollakkii.
     
  16. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

  17. Geeämmäläinen

    Geeämmäläinen 1st gear

Kerro tästä muillekin!