4L60E turbiinin lukko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Vanha tuttu, 24.7.2014.

  1. Vanha tuttu

    Vanha tuttu 1st gear

    Rupesi tuossa lootassa ilmeisesti lukko kummittelemaan. Tasakaasulla pakkokolmosella ja nelosella ajaessa nyhtää epäsäännöllisesti silloin kun lukko on päällä. Jos ajelee alle lukon kytkeytymisvauhdin, niin ei mitään oiretta.

    Eli ilmeisesti jotain häikkää lukon sähköissä/solenoidissa?

    Saako tuota lukkoa mitenkään tilapäisesti otettua pois pelistä siihen asti että saan uuden solenoidin? Sen vaihto onnistuu kai öljypohjan kautta?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kun jarruttaa niin lukko irtoaa ja sen katkaisija on siellä poljinhässäkässä. Se täytyy kytkeä niin että matoloota luulee että jarrua painetaan.
     
  3. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Kannattaa tarkistaa se jarruvalokatkaisija ja jarrupoljin kans onko vika siinä. Mulla buickissa aikanaan lukko pelleili kans ja syynä oli jarrupoljin mikä sillotällö heilu monttujen ja töyssyjen mukaan ja paineli just sitä katkasijaa ja lukkoa pois. Nostat ajellessa toisella jalalla vähän jarrupoljinta ja jos lukko pysyy päällä n vika oli siellä.
     
  4. Vanha tuttu

    Vanha tuttu 1st gear

    Kiitos vinkeistä. Nyppäsin johdon irti jarrupolkimen katkaisijalta niin lukko hiljeni. Pitää katsella viikonlopun reissujen jälkeen tuota tarkemmin.

    Katkaisija on kyllä kiinni eikä jarrupolkimessa ole välystä (jos Pedrolla oli Roadmasterissa tuo juttu, niin sama härveli kyseessä tässäkin).

    Millainen homma tuo solenoidin vaihto? Löysin tiedon että pystyy vaihtamaan öljypohjan kautta, mutta pitääkö sieltä purkaa jotain pois ensin?
     
  5. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Juu roadhamsteri oli kyseessä. Sellanen ihan pieni välys mulla siinä sillo oli ja se riitti. Senkin huomasin ihan vahingossa ku jotain räpelsin ja kenkä jäi polkimen alle jumiin. :poff:
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Solkku on kahdella pultilla kiinni mutta se on kiinni ilman liittimiä koko öölipoohjan sisäisessä piuhasarjassa.
     
  7. Vanha tuttu

    Vanha tuttu 1st gear

    Ok, jospa siellä on sen verran varaa piuhoissa että saa liitettyä ne uudelleen jollain keinolla..
     

Kerro tästä muillekin!