Mopar a-bodyt stripillä eilen, tänään ja huomenna....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja 4spdBcuda, 23.1.2011.

  1. Kähmy 545

    Kähmy 545 Gearhead

    Keulija vallua tuli ihailtua nuorempana, jopa siinä määrin, että kaverin kanssa yritettiin ostaa samanmoinen kampe. :lol:
     
  2. 4spdBcuda

    4spdBcuda Gearhead

  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Onko 9 -sekunnin Matta-Ferrex Valiant manuaalilla yhä iskussa? Tuli vaan siitä mieleen, kun Oulun hurjat kaivoivat Olsbon Veskun Koti-Pizza Novan männä viikolla esille ja meinaavat palauttaa sen radalle jo ensi kesäksi. Tähän tarvitaan nyt Mopariumin vastaiskua.

    BTW..onko Nixxonin Duster vielä hengissä? Isokivijärvien Valiant lienee yhä entisillä omistajillaan?
     
  4. C-barge

    C-barge Gearhead

    Se väri oli kiiltävä punainen, mut varmaan jotain miranoolia ja ku auto säilytyksessä puun alla ni saatto vaikuttaa mttapintaselta. Noita valianttejahan oli kaks, toinen Erikssonin Arilla missä oli "perinteinen motti", ja toinen Kulmalan Timolla jossa oli sitten siihen aikaan vähän eksoottisempaa palikkaa. Alunperin Timo ajoi chopatulla vihreellä ht-vallulla, mut sen poistuttua koivikkoon Hangossa joskus 90-luvun alussa rakens punaisen 2 D sedanin. Timon autossa tais olla centerlinet ja Arilla peltarit. Arin auto meni parhaimmillaan kaiketi 10.6 ajan ja Timon muistaakseni 9.8. Arin auto seisoi muiden harrastusten takia varmaan vuosikymmenen kunnes Hermusen Kari onnistui sen ostamaan ja palauttamaan radalle. Ajellut satunnaisesti vain huonopitoisilla lentokentillä, ja mennyt jotain 11 aikoja parhaimmillaan, huhujen mukaan ens kesäks olis tulossa tekniikkamuutoksia ja kenties automuutostakin. Timoa oon nähny aina silloin tällöin, ja aina on tulossa ajelee ens kesänä. Laite on periaatteessa ollut kokoajan kasassa, mut vanhat Battenin kannet vissiin jo korjauskelvottomat. Huhujen mukaan siinäkin olis nykyään "hieman" potentiaalisempi moottori, mutta voimansiirto kaipais kanssa päivitystä ja kun on ollut kaikkee muutakin ni on jäänyt tekemättä. Mut aietta siis on, ja eiköhän ennemmin tai myöhemmin näy radalla.
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Kulmalan autoa tarkoitin. Se oli kyllä aikoinaan tosi hieno (olis sitä vieläkin) ja kulki kovaa.
     
  6. pinola

    pinola Gearhead

  7. Teukku

    Teukku 3rd gear

    Eikös tuo linkin valiant ole ex Kaisla???
     
  8. pinola

    pinola Gearhead

    Kyllä on. Harmi, näyttää aika huonoksi menneen eilen.
     
  9. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, kuski kuitenkin fyysisesti suht ok, ei luuvaurioita. Aikalailla ensitestejä kun auto on ollut pari vuotta etelänaapurissa työn alla, tekniikkana moparin R5/P7 ja PG. Kerkes vissiin menemään 9.4 ennen mishappia.
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Tais olla ton Vallun taru tossa. :-?
     
  11. TBO552

    TBO552 3rd gear

    Kyllä varmasti on näin. Luulisin.
    Mutta Onhan tuo Ns,Rata Milestäni täysin kelvoton noin tehokkaille autoille jossa ajavat. Mielestäni Kalajoen sm kisatkin ovat vaaralliset kun seinät puuttuvat joihin nopeet autot livetessään voivat ottaa kontaktia eikä vastaavasti pyöriä 30 metriä siellä hiekoilla missä auto varmasti kaatuu. Kalajoen Kisaa en mollaa millään tavalla se on hieno paikka ja yleisöä löytyy. mutta mielestäni se 201metriä on siellä maksimi mitä pitäisi ajaa. Niin ja asiaan Minun -66 Valiantti Meni Kiikalassa 2000 12.9 ja takasin tontille tuotiin trailerilla koska vetarit olivat sileenä Hiacen perastä. :rotfl:
     
  12. LGC

    LGC Gearhead

    Tälläsestä kellään mitään muistikuvia? Kuulemma ajettu suht lujaa jo ''aikojen alussa''. Luultavasti ulkonäkö muuttunut mutta toi scooppi ainakin hyvä tuntomerkki, väri voinut olla keltainen tai oranssi ja kilpi NL-383 tai ASJ-20

    [​IMG]
     
  13. Nicky

    Nicky Gearhead

    Auton edellisen omistajan tunnen kyllä, mutta silloin oli ainakin ihan normi katuajossa. Ei siis missään kisavireessä!Ulkonäköähän voi muuttaa mielin määrin vaikkei tekniikkapuoli sitä vastaakkaan. Pikkulohko tekniikallahan toi oli kaverin omistuksessa ja melko mieto semmoinen.
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eikä ollut sekään joksi sitä jossain topicissa arvuuttelin, eli NJS-9.
     
  15. LGC

    LGC Gearhead

    Joo onhan se vieläkin melko mieto :lol: ainaki toistaseks
    Lähinnä mietin 80-90 lukua
     

Kerro tästä muillekin!