Pontiac 400 lämpö ongelma!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja makeit, 11.6.2014.

  1. makeit

    makeit 3rd gear

    Kaikki reiät oli auki tiivisteessä valmiiksi. Ja verrattu vanhaan kansipahviin --> samanlainen pahvi.
    Muistaakseni kannessa oli muutamat vesikanavat lohkoon päin mitkä ei lohkossa enää jatkunut, nämä mahdollisesti ohjaavat virtauksia tai jotain..


    Ei ole korkkia vaihdettu, kyllä se toimii. Ja kyllä, flekti on takapuolella ja imee syyläristä.
     
  2. Weijari

    Weijari Gearhead

    Onhan siellä järjestelmässä painetta lämpimänä? Vaihda se 7e korkki kuitenkin. Pysyyhän letkut muodossaan silloinkin kun antaa runtua? Jos keittää pysähtyessä, niin onhan silloin sähköflekti päällä?

    Mites lootan lämpötilat?

    Alusyyläri voi hapettua pelkällä vedellä silleen että se ei enää siirrä lämpöä kunnolla. Esim Griffinin takuu poistuu, jos järjestelmässä on muuta kuin 50/50 tislattua vettä ja jäähdytysnestettä.

    Eihän siellä syylärin sisällä oo mitään irti joka blokkaa veden virtauksen? Mulla oli ilmeisesti täyttökorkin alle kuuluva veden ohjausputki tms irti silleen, että se pääsi putoamaan alavesiletkun virtausaukon eteen.
     
  3. J.J.

    J.J. Gearhead

    Kait porukka on water wetteriä laittanut jäähynesteen sekaan? Se laskee jonninverta lämpöjä, parantaa lämmön johtumista nesteessä. Tietty mihkään varsinaisiin vikoihin auta...
     
  4. rakkari

    rakkari 3rd gear

    kirjoita googleen pontiac 400 engine too hot

    näyttää useemmalla ameriikan joellakin olevan ongelmia lämpöjen kanssa, noita keskusteluja kandee lukea, sieltä voi tulla jotain apuja
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Miten ahdas se muuten on konehuoneesta ja millaiset pakosarjat?

    Yks ahdas konehuoneinen on volkkarin t-4 paku ja siinä ei ole ongelmia kovassakaan rasituksessa kaupungissa, mut maantielle kun lähtee niin johan nousee lämmöt hyvin korkealle ja on siinä korvilla, ettei keitä kun pysähtyy
    Niissä auttaa kun kone pellin laittaa vaan tuuli hakaan kiinni, eli ettei noissa pontiac;eissa vaan olisi sitä, et pakosarjat lämmittää kansia niin paljon, et vesi ennemmin kuumenee kansissa kuin jäähdyttäisi kansia

    Eli konepelti pois ja kokeilemaan, jos ero on valtava niin vois kokeilla jäähdytystä rakentaa pakosarjoille.

    Koska eikös täällä ole ollut juttua, et konepellin päällä on muutaman tuuman paksuinen alue jossa ei ilma virtaa jolloin konepeitto ei johda lämpöä maantiellä pois konehuoneesta kuten kaupungissa ajettaessa tekee.



    Nää on vaan tämmösiä omia ajatuksia kokemuksiin liittyen, et seisoessa kykenee nojaamaan konepeltiin huoleti, mut maantie siirtymän jälkeen ei kestä taida kestää pellistä kiinni ottaa
     
  6. makeit

    makeit 3rd gear

    Kyllä on paineta lämpimänä ja letkut pysyy muodossaan. Ja kyllä flekti pyörii niin kuin kuuluukiin.

    Lootan lämpötiloista ei hajuakaan. Lootaöljyn lauhdutin tosiaan syylärin etupuolella jäähdyttimessä kiinni.

    Tuosta nyt en voi mennä takuuseen satavarmasti.


    Nyt on jo melko kaukaa haettu :D
     
  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    Seuraavan kerran ku saat moottorin lähes keittämään niin mittaapa syylärin tai veden lämpötila sieltä alavesiletkun tienoilta, eli suurin piirtein moottoriin menevän veden lämpötila (älä sammuta autoa mittauksen ajaksi).
    Sen perusteella voi vian rajata aika pienelle alueelle.

    Laitappa kuvaa siitä sähköflekti hässäkästä.

    Joku on rikki tai pilattu muutoksilla jos suomen suvessa auto keittää.
     
  8. FastEkiBeast

    FastEkiBeast 3rd gear

    Onko sulla tuulitunneli paikoillaan vai ilman? ja paljonko on ennakkoa jakajassa? (kokonaisennakko)?
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tossa voi olla se pointti?

    Mulla Olssissa yhdellä lämpösellä kesäreissulla (n. 30°C ja 400 km) alkoi lämmöt pikkuhiljaa kivuta kohti punarajaa ja ensimmäisellä pysäyksellä keitti. Sen jälkeen keitti aina n. 10 km ajon jälkeen ja piti pysähtyä jäähdyttelemään ja lisätä muutama litra vettä. Näin meni melkein koko reissu ja vähän ennen kotiintuloa alkoi mitta tulla täyteen ja pistin lämppärin täysille, josko sen avuin pääsisi vähän pidemmälle ennen huilailua. Tuli niin kuuma kabiinissa että tytär 2 v alkoi kiljua niin pakko oli laittaa kiinni. Sen jälkeen ei mitään lämpöongelmia nyt viiteen vuoteen!

    Eli tulkitsin tuon niin että teki jonkilaisen ilmalukon ja vesi ei kiertänyt kunnolla kunnes avasin lämppärin hanan. Varaosamoottorista huomasin että siinä on joku (ilmaus?)putki olikohan se vesipumpun ja termostaattikopan välillä. Tämä oli autosta tulpattu ja tein siihen uuden - putken puuttuminen saattoi olla osasyynä ilmalukon muodostumiseen.
     
  10. Karck

    Karck 3rd gear

    Mulla on joku muistikuva kanssa, että toi lämppäri on oltava kii. Ku on kuitenki suuniteltu siihen olevan.
     
  11. gto69

    gto69 Gearhead

    Mulla oli kone pukissa ja lämppärilähdöt oli tulpattu. Koekäytöllä kone keitti melko nopeasti. Kun lähdöt yhdisti letkulla, ongelma poistui. Termariin olen tehnyt 1-2 mm reiän ettei jää ilmalukkoa.
     
  12. makeit

    makeit 3rd gear

    Mulla on ollut nyt letku kannesta suoraan vesipumpulle, eli mitään ei ole tulpattuna ollut.

    https://onedrive.live.com/redir?resid=A ... hoto%2cjpg

    Koitettii hopealla ja tinalla korjata tuo vanha kenno mutta ei onnistunut. Nyt on rapakon takaa tulossa uusi kenno ja vähän muutakin sälää.. Niitä odotellessa..
     
  13. markoyt

    markoyt 3rd gear

    Tuulitunneli paikoilleen ja omat siivet paikalleen
    ...just oli yhen tutun kans...alumiini siipiä ja flektejä laitellaan ku on noi keveitä siitä noi lämpöongelmat alkaa....
     

Kerro tästä muillekin!