ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    :rotfl: Miten on. Kävikö kauppa. :rotfl:
     
  2. kipa76

    kipa76 3rd gear

    ei ole vielä vastannu mitään ko vastasin tuohon viestiin suunilleen yhtä pitkästi mutta naputtelin vain summissa jotaki kirjaimia ja numeroita...

    no jospa se "oikeudenmukainen tohtori" vielä kääntää sitä omalle kielelleen.

    kyllä ne mustat pojat jaksaa
     
  3. GRA-55

    GRA-55 1st gear

    Ostaja soitteli oulusta. Tinki puhelimessa 900€ auton 700 euroon, maksoi 100€ käsirahaa/varausmaksua tilille ja sanoi tulevansa junalla autoa hakemaan. Ostaja saapui 800km matkan päästä, kävi ajamassa lenkin ja sanoi ei kiitos, saat pitää varausmaksun.
    Harrastus se on tuokin.
     
  4. jussi_r

    jussi_r 1st gear

    Mä ehdotin varausrahaa, ja samalla kerroin rehellisen arvioni että auto taitaa muuten mennä. Enkä mä alle 10%:lla olisi alkanut muita käännyttämään ovelta. Ihan normaalia kaupantekoa.

    Koeajopolitiikasta voi olla mitä mieltä lystää. Autoliike allekirjoituttaa monesti jopa parin tonnin omavastuulapun, mutta yksityisellä mennään myyjän normaaleilla vakuutuksilla. Kaskon kanssa nyt onnistuu bonusten kanssa kikkailukin, mutta liikennevakuutukseen kun ottaa koeajajan toimesta vaikka sen 20% takamatkaa, niin esim 70% bonuksilla olevalla autolla saa maksaa monta vuotta melko lailla kovennettua maksua. Ekana vuonna 66% enemmän, tokana 50%, kolmantena 33%, neljäntenä 16%, ja sitten on taas omillaan - ellei ole itse neljään vuoteen koheltanut. Yhteensä 1,67 kertaa vuotuinen liikennevakuutuslasku todella helposti keltä vaan perittävää rahaa, vai mitä?

    Tosin onhan se ollut joskus niin siistii pelätä henkensä edestä kun joku kotivatanen on yrittänyt hakea koeajoauton rajoja, että ehkä nyt alan taas antaa kelle vaan nyklat kouraan ettei vaan kelleen tule paha mieli. :D Not.
     
  5. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Laitoin vanhan -50 luvun moottorin myyntiin(eikä ollu vain "muutaman satasen"juttu),raha oli tietysti yhtenä vaihtoehtona,kuitenkin tavoittelin vaihtokauppoja,erinäistä vanhaa tavaraa,mopoa,asuntovaunuprojektia,bensamakkia,ym?

    Eikömitä,sällit tulee reilun 3tunnin ajomatkan päästä,melkein minuutilleen niin kuin olivat luvanneet,motti samantien kärryyn,ei mitään vaihdokkia,ei tinkimistä,vaan löivät RAHAT näppiin ja pienen turinan jälkeen matkaan.

    Mihin tämä maailma on menossa,kun näin toimitaan :odroll:
     
  6. jiipee60

    jiipee60 3rd gear

    Lisää "mihin maailma on menossa" -tarinoita: mulla Nettiautossa ilmoitus, ostaja soittaa yli 400 km:n päästä ja lupaa tulla katsomaan seuraavana päivänä kello 12. Yritin vähän toppuutella kysymällä, että eikö lähempää löydy tämän hintaluokan vehkeitä... Seuraavana päivänä kaveri ajaa pihaan tasan klo 12, sanotaan hyvätpäivät ja tutkitaan autoa. Koeajo, vähän hintaneuvottelua, paperien täyttöä ja rahat käteen. Kiitos ja moi! Seuraavana päivänä oli jo rekisteröinyt kärryn omiin nimiinsä. Terveiset Kuopioon, toivottavasti auto vastaa odotuksia. :D
     
  7. DD6

    DD6 Gearhead

    Autoa tultiin katsomaan sovitusti, ei olisi tarvinnut kuulemma edes koeajolla käydä kun oli odotettua paremmassa kunnossa, mutta suostuttelin sentään pienen lenkin heittämään. Omat romut auton perästä pois, paperit kuntoon, rahat kouraan ja sinne lähti auto uuden omistajan matkaan.
    Tämä oli hieno ja toimiva juttu.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nykyään tullut paljon tekstareita tai soittoja tyyliin näin: auto kiinnostaa kovasti ja sitä voitaisiin tulla katsomaan mutta A: vanha myymättä B: soittelen viikonloppuna yms blabla.


    Ei nyt sinänsä haittaa mutta mitä myyjä tekee tuolla tiedolla että ollaan kiinnostuneita mutta ei kuitenkaan olla tulossa ostamaan/katsomaan? Paitsi ehkä jos kun mutta.
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mallikansalainen tuo ostaja, selkeästi.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Taas soi puhelin ja luvattiin palata asiaan syksyn aikana.

    En ymmärrä.
     
  11. Nikke_Nakki

    Nikke_Nakki 1st gear

    Nyt olin itse ihmeellinen ostaja.
    Melkein kaksi kuukautta sitten, sähköpostilla tarjouduin ostamaan rengassarjan tori.fi:stä. Maksun olisin suorittanut heti ja noutanut vasta nyt. Myyjä lupasi varata sarjan, että maksan noutaessa.

    Myyjäkään ei uskonut, että oikeasti olin tulossa niitä ostamaan, olipa jopa muille ostajaehdokkaille sanonut, että soittavat uudestaan 18.päivä.

    Olisihan tämän voinut laittaa ihmeellisiä myyjiä ketjuun, kun lupasi varata sarjan minulle kahdeksi kuukaudeksi.
     
  12. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Täällä ilmoittautuu yksi ihmeellinen ostaja.
    Joku aika sitten jäin miettimään yhden auton tilannetta, lupasin ilmoitella. Nyt sitten tajusin, että siitähän on ainakin 2kk.
    Menee nämä kesät sellaista matalalentoa, että ei huomaakaan.
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No nythän voit ilmoitella. Jos et antanut mitään aikarajaa, niin sehän meni ihan sovitusti!
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Taas nähtiin kun auton hinta on turhan edullinen niin kaikenmaailman ostajia ilmestyy...

    Kaupat tuli kyllä tehtyä vaikken itse paikanpäällä ollutkaan.


    Moitteita tuli kun pitkät ei toimineet (tarkoitti pitkien merkkivaloa koetaulussa) ja epäili että sähköhelvetti tulossa, myös takankontin verhoilu repsotti (oikeasti ehjä ja hyvä, irronnut vaan jostain syystä kontin reunojen alta. Vastaavia juttuja kuuntelin aikani.

    Sitten soiteltiin ammattilaisille vielä siinä välissä, mulle sitten tuli soitto että asiantuntijoiden mielestä ei tälläistä hintaa tästä voi maksaa, tarjous oli 250e alle pyynnin ja pyynti oli jo naurettavan alhainne muutenkin.


    Vitutti jo saatanasti siinä vaiheessa ja sanoin että ostaa sitten halvemmalla.


    Tuli ne kaupat pyyntihintaan mutta kyllä se on nykyään vaikeeta.


    Parempi kun ei myy mitään.
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mä oon monelle tinkijälle sanonut, että jos sun tarvitsee tinkiä tulematta paikalle kattomaan, ei sulla ole tähän varaa. Lisäksi monelle on tullut sanottua, että se maksaa ton tollasenaan. Ota tai jätä. Mua ei kiinnosta. Yleensä ne on ottaneet, kun ovat tienneet hinnan olleen kohdillaan mutta silti yrittäneet tinkiä.
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Eikös sulla Luigi ole vielä jotain BBC ralliosaa mitkä ostaja maksoi jo vuosia sitten, mutta ei ole vieläkään hakenut niitä?
     
  17. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Tartun tuohon lihavoituun. Siis asiantuntijat? Niin, tämä on sitä kun joka kevät paikallislehdissä, Tuulilasissa ja Hesarin auto-osiossa julkaistaan käytetyn auton osto-opas. Joku omissa kaupoissaan tyhmyyttään halpaan mennyt toimittajankloppi kirjoittaa varoittavaan sävyyn käytetyn auton ostosta ja neuvoo käyttämään asiantuntijan apua.

    Sanotaan, että ota autoista enemmän ymmärtävä kaveri mukaaan asiantuntijaksi. No siinä sitä sitten ollaan kun parin tonnin kiulua katselemassa on ties mitä lakkovahtia, Hesen vuoropäällikköä ja skientologia "asiantuntijana". Asiantuntijaksi kelpaa myös ammatista riippumatta se kylän suurisuisin paviaani myrkyttämään kaupan.

    "Älä sitten mulle ala, jos tää pommi leviää alta"
    "Et ainakaan tätä hintaa maksa, ite en maksas" (asiantuntijalla uudehko työsuhdeauto perseen alla)
    "Käytetyissä autoissa on nykyään puolen vuoden takuu! Sellanen on laki!"
     
  18. Jupe

    Jupe Gearhead


    Sanoo henkilö joka allekirjoituksessaan ilmaisee haluavansa ostaa tehokkaan moottorin edullisesti..! :D

    Ja sitten turha vetää syysmarjaa sieraimeen, tää oli ihan spontaani huomio. :wink:
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Totta, mutta jos myyn täysin toimivan alle 100k miles ajetun leimatun buick lesabren kaksilla renkailla täysin persenetolla niin ei se enää naurata jos joku tinkii :lol:


    Vielä kun kaikki syyt miksi hintaa olisi pitänyt laskea olivat naurettavia kuten pitkien merkkivalo tai verhoilun repsotus takakontista.


    Totta, ei oo paljon yv paukkunut edullisen moottorin perässä mutta empä oo menny mitään parin tonnin mottejakaan tinkimään polkuhintaan :D
     
  20. Jupe

    Jupe Gearhead

    Hyvä ettet hermostunut! Niitä periaate jyyriä vaan maailmaan mahtuu, sille ei mitään voi, pakko yrittää tinkiä vaikka se ei johtaisikaan mihinkään. Kaikki me ollaan erilaisia, sen kun hyväksyy niin elämä käy helpommaksi.
     

Kerro tästä muillekin!