Dodge Avanger DCT - (VAG:N DSG), vaihteisto rikki!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 2x4bbl, 19.8.2014.

  1. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Kaverilla tällainen Diesel Avanger vm. 2010 josta nyt sitten hajosi vaihteisto 190 000 km kohdalla. Eikä olekkaan kuulemma ihan helppo rasti. Volkkarin laatikko ei kuulemma käy kun pitäisi olla tämän dieselikoneen äly.. - eikä amerikassakaan kuulemma näitä diesel-versioita taida paljon olla? Osaako kukaan neuvoa, vai meneekö vm. 2010 auto purkuun. Niin, ja uusi laatikko maksaa 14 000 euroa! :(
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

  3. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Joo, tuttu ja kinkkinen vaiva. Isälläni on -10 Dodge Journey tuolla samalla tekniikalla (2,0 diesel + DCT) ja siitä kanssa levisi laatikko vuodenvaihteessa. Ei kanssa nielty tuota maahantuojan ainoaa korjauskeinoa eli auton hintaista uutta laatikkoa vaan auto meni tutun korjaamon kautta laatikkopajalle, on edelleen sillä tiellä. Selvisi että laatikkoa oli jo aikaisemmin käpälöity ja siellä ei nyt elektroniikka ja mekaniikka keskustele vaikka itse laatikko on korjattu. :mad: Onneksi faijalla muutakin kalustoa millä voi ajaa... Surkuhupaisa operaatio kaikkiaan ja vahvistaa omaa käsitystä pysyä kaukana näistä härveleistä.

    Laatikkohan ainakin Journeyssä ei ole Volkkarin vaan Getragin tekemä, näin ainakin useista nettilähteistä sain selville. Kone on Volkkarin ns. asiakasmoottori, eli ihan samaa pakettia ei ole missään VAGinassa ja Getrag tekee laatikoita myös mm. Volvolle ja Fordille. USA:sta taas apuja ei löydy koska siellä tällaista dieseliä ei ole koskaan myytykään, puhdas euromalli. Ja laatikonvalmistaja ei varsinaisesti tue varaosahuoltoa vaan myy vaan noita laatikoita. Suomen maahantuojan (nyt jo entisen sellaisen) Autokeskuksen kiinnostus asiaan ja asiakkaan auttamiseen on ollut puhdas nolla. Mikä ei kyllä yllätä lainkaan... :wc:

    Apua on kuitenkin saatu lahden toiselta puolelta. Tallinnassa toimiva Ameerika Auto / Rasmus Schneider http://www.ameerikaauto.ee on onnistunut toimittamaan varaosia myös tähän laatikkoon ja mikäli oikein ymmärrettiin on näitä Journey / Avenger DSG:tä myös pajallaan korjannut. Muukin palvelu ollut ensiluokkaista ja kohtuuhintaista, heiltä löytyy tietotaitoa ja ohjelmistot myös näiden uudenkarheiden Mopareiden korjaamiseen. Täällä tuntuu että ovat maahantuontimuutosten myötä ongelmajätettä korjaamoilla.

    Jos joku tietää kotimaankamaralta osaajia niin ilomielellä myös täällä kuunnellaan. Olisi kiva saada se Journey taas liikenteeseen :rotfl:
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ei vittu sentään. :eek:
    Eihän työmies uskalla ostaa enää kuin -80 luvun alun yksinkertaisia autoja.
     
  5. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Kiitos palautteesta! - arvasin että joku täällä on paininut samaisen ongelman kanssa. :D
     
  6. propelli

    propelli 3rd gear

    Tere,
    Oletteko kysyneet Recrolta korjaako ne DSG vaihteistoja?

    -Timo-
     
  7. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Tuolla Recrolla nimittävät korjaamoaan oikein tehtaaksi ja sitä se muuten todellakin näyttäisi olevan!..

    http://www.youtube.com/watch?v=a8HTukP3fSQ

    Jos nuo ei saa laatikkoa kuntoon niin ei sitten kukaan?
     
  8. Little Camino

    Little Camino Gearhead

    Recrolle vaan latviaan. Kaverin joyrneyn askin tekivät keväällä. Hyvä tuli.
     
  9. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    Korjaus sarjan tuohon saa tarvikkeena. Mopar ei tuohon oikeesti toimita muuta kun korjatun laatikon, kytkinpakan tai vetarin stefat. Sille ei voimyykä mitään.
    Voin jeesata sen korjaussarjan hankinnan kanssa, jos pakko on...
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mites mihin hintaan toi recro tekisi vaginan t4 volkkarin automaatin, nyt porukoitten loota luistaan jo kolmosellakin



    Oisko tossa bisines ajatusta jos tollaisen laatikon korjaamiseen hankkisi laitteet ja työkalut sekä tietotaidon, jos uus loota maksaa sen auton verran niin puolet varmaan menee välineisiin ja seuraava laatikko ois jo tuloa tai viimeistään kolmas
     
  11. Little Camino

    Little Camino Gearhead

    Oliskohan joyrneyn aski remppa täydellisenä, turbiinin kera ollu jotain 3000,- ja paikallinen alv. Päälle. Mut pirun paljon halvempi ku uus aski. Ja takuu oli 2vuotta ja rutosti kilometrejä.
     
  12. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Olikos tämä siis bensakoneisen Journeyn perinteinen automaatti? Noissa dieseleissä kun on tuo nykyajan vitsaus kaksoiskytkinautomaatti
     
  13. Little Camino

    Little Camino Gearhead

    Se 140 hv vaggilainen dieseli sekin oli. Latviaan ajo kaveri dodgensa. Pari yötä hotellissa ja takas. Käy samalla lomareissusta ja kerrankin tienaa.
     
  14. Waxin

    Waxin 3rd gear

    Journey dieselissä ei oo turbiinii!
    Oikeesti kannattaa välttää koko vehjettä.
    Mulla oli kyseinen laitos 160 tonnii ammattiajossa ja 1,5v ja onneks pääsin eroon.
    Kuluttaa suhteettoman paljon ja laatu on ihan syvältä.
    Mexico+Amerikka +eurooppa = yhtälö joka takaa korjaamolle töitä...
     
  15. Little Camino

    Little Camino Gearhead

    Joku pirun kytkinpakka siellä turbiinin virkaa hoitaa. Ei nyt varsinainen turbiini. Oli siellä latviassa ollu dsg autoja pihalla aikalailla ja sit näitä bemuja ja jaggeja missä zf6hp19/26 aski.
     
  16. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Tähän pikku korjaus. Autokeskus oy ei ole eikä ole koskaan ollutkaan näiden autojen maahantuoja vaan jälleenmyyjä. Autofennica oy on puolestaan näiden vehkeiden maahantuoja joka lopettaa toimintansa 2014 lopussa. (Aro yhtymä omistaa nään kummatkin puljut) Autokeskus ei pysty korjaamaan laatikoita koska yksinkertaisesti osia ei mistään saa (merkkiorganisaation sisällä) Tarvikeosiahan me ei voida käyttää näissä koska hommille pitää myöntää takuu... :lol: Eli ainut vaihtoehto on vaihtaa vaan tuo sikakallis laatikko missä ei sinänsä ole mitään järkeä. Mistäkö tiedän...Olen Töissä kyseisessä puljussa.

    Outroadrebels/Jouni
     
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Tähän on tultu.

    Viisi vuotta vanha pakettiauto josta mäntä sanoo poks.

    Ei mitään;...... Mennään maahantuojan pakeille ja ostetaan uusi mäntä.

    Joo, ei..... Mäntiä ei ole saatavana varaosana.

    Mitä helvettiä!!!!!.......... Näin tuore auto........ Eikö kuluttajan suoja puhu jotain varaosien toimitus takuusta!!!

    Juu, kyllä, kyllä..... Me myydään sulle uusi puolimoottori hintaan 8000:- egee.... :D
     
  18. hantta

    hantta Double Gearhead

    Käsittääkseni markkinoilla on eurokinnereitä, joiden konetta ei voi purkaa, eikä varaosia ole saatavana, olisko ollut joku Volvo?

    Hantta
     
  19. outroadrebels

    outroadrebels Gearhead

    Täähän on tätä nykypäivää ihan joka ikisellä merkillä, ja niin valitettavaa...nyt kirjoitan ihan yksityishenkilönä ja autoharrastajana, en firman edustajana. Henkilökohtainen mielipiteeni on että tää markkinatalous tappaa kaiken harrastamisen ja myös ne harrastettavat kohteet myös tulevilta sukupolvilta koska esim. varaosien tuotanto on niin rajoitettua...Kyllähän niitä saa, mutta tosiaan isompina kokonaisuuksina mitkä sitten maksaa... Mutta siis, se miksi otin aiaan kantaa on tuo maahantuoja kysymys. Ja tästä ei tämän enempää. Toivottavasti saatte avangerin kuntoon järkevään rahaan ja auton takaisin tienpäälle!

    Outroadrebels/jouni
     
  20. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Saa kyllä kaikkea,aika vanhoihin-kin vielä.. Yleensä konepuolen osat ei tipu ensiksi,mutta elektroniikan puolelta alkaa tippuileen.Nuo moottoripuolen jutut on sellaisia että mikään liike ei pidä noita varastossa ,jokainen osa tilataaan siis erikseen. Eli varaosavaraston pito maksaa,siinä ei kannata makuuttaa rahaa. Puolimoottorit tulee joissain tapauksessa edullisiksi kun koneistus maksaa ja siltikin voi jotain jäädä huomaamatta josta seurauksena lisäremonttia. Siksi tehtaan speksien mukainen pannu monelle helpompi. Lisäksi auton makuuttaminen maksaa,jokaiselle (niin korjaamolle,kuin asiakkaalle) jolloin puolimoottori nopeampi vaihtaa. Onhan nuo kalliita ,mutta ajatus olisi vaikkakin kaunis että pannu kestäisi aikas pitkään... Mutta näinhän ei valitettavasti monasti ole. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!