pt cruiser mittaristo täysin pimeä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja jope5, 15.4.2013.

  1. jope5

    jope5 Gearhead

    eli vaihdettiin pt cruiseriin uusi akku sen jälkeen kaikki mittarit toimimattomia ja pimeitä.kaikki sähkö toiminnot pelaa muuten ja sulakkeet ehjät.onko kenelläkään ollut vastaavaa ongelmaa?
     
  2. 383

    383 Gearhead

    Voisiko mittarin takaa liitin olla irti ?
     
  3. JJ65

    JJ65 2nd gear

    Koitappa poistaa vikakoodit, duunissa yhdestä PT:stä katos jarruvalot ja koodit poistamalla tulivat takaisin.
     
  4. jope5

    jope5 Gearhead

    maa johto oli 1/2 tuntia pois ja rupesi pelaamaan.mutta kun ajoin pienen matkan niin vika palasi.otin maajohdon irti ja laitoin takaisin niin taas pelasi pienen hetken.että tälläisiä oireita
     
  5. JJ65

    JJ65 2nd gear

    Hmm..miten tän nyt sanois..nää nykyset CAN-väylää käyttävät autot (mm.PT) sekoo tosi helposti akun vaihdosta tai virran vähyydestä (esim.jos unohdat valot päälle ja akku tyhjenee tietyn volttimäärän alle niin voit olla varma että siellä eri ohjainlaitteet ympäri auton ilmoittavat vaikka mitä koodeja)
    siksi mekin duunissa akkuja vaihtaessa laitetaan ennen akunkenkien irrottamista niihin kiinni ihan normaali akkulaturi siten ettei auto ole missään vaiheessa virraton.
    Sillä säästyy näiltä murheilta.
    Nyt kun irrottelet sitä kaapelia niin tavallaan vaihdat sen akun kerta toisensa jälkeen uudestaan ja uudestaan auton mielestä.
    Useat ohjainlaitteet ovat "oppivia" eli niiden muistista vika ei välttämättä poistu kokonaan muulla kuin asianmukaisella testerillä.
    Eli anna akunkenkien olla kiinni ja käytä auto korjaamolla piuhan päässä , se ei nimittäin kallista ole..meilläkin jotain kympin-pari välillä.
    Silloin saat varmasti koodit pois ja jos oikeasti jotain vikaa jossain on niin saat tiedon että missä.

    Tulihan tarinaa..näistä nykyvehkeistä kun on vaikea kirjottaa lyhyesti ja samalla edes jotenkin ymmärrettävästi :D

    Ilmottele jos et ymmärtänyt jotain kohtaa sekavassa tekstissäni.
     
  6. jope5

    jope5 Gearhead

    kiitoksia vastauksesta itse ajattelin juuri samaa täytyy käydä kattoon noi vikakoodit niin jos se siitä tokenis
     
  7. Stone

    Stone 3rd gear

    Vaihdoin tänään mittaristoon uudet lamput, loppuviimeksi suht sujuva homma. Mutta kun laitoin virrat ja valot päälle, ei taustavaloja vieläkään! :( Mikämikämikä?! Ei vikakoodeja, sulake ok (takavalot toimii) matkamittarin himmennin toimii ja kaikki varoitusvalot, mutta mittarit edelleen vain päiväsaikaan luettavaa mallia...onko hymiötä, missä päätä hakataan seinään?
     
  8. jope5

    jope5 Gearhead

    pollttimot asennettu pystyy asentaan väärin vaikka näyttää että on kunnolla paikallaan
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Olikos akun vaihdosta koodia?

    Mulla jo -97 vag tiesi kertoa, et akku oli käytetty irti. Eli löysikö se testeri ne koodit vai näyttikö vaan tyhjää "tarkistus korttia" eli tiedot tulee ja koodeja ei näy koska auton tietokone ei osaa kirjoittaa niitä testerin "paperille"
     
  10. Stone

    Stone 3rd gear

    Tätä vähän ittekin epäilen...napaisuus?
     
  11. Stone

    Stone 3rd gear

    Ei löytäny ei, eli näytti tyhjää. Lähetin kuitenkin vikakoodien tyhjennysjäskyn PCM:lle...
     
  12. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Parista rysleristä kokemusta että kun tulee sähköonkelmaa niin akunkenkä vartiksi irti, ja uus yritys. Jos on bitti poikittain niin paranoo. Tai sit ei.
     
  13. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Jos normi hehkulankaiset mittarivalot on niin ei oo napaisuudella väliä, ledilampuilla kylläkin. Itellä huonoja kokemuksia noista led-polttimoista. Puolet mittariledipolttimoista oli heti uutena pimeitä, kirjaimellisesti 50%...
     
  14. Stone

    Stone 3rd gear

    Ongelma ratkaistu, eli olivat tosiaan vain väärässä asennossa; jos polttimon vääntää "kiinni" niin kytkentä menee ohi. Kun polttimon laittaa paikalleen, niin 1/4-kierros riittää.
    Mittarin irrotus loppuviimeksi aika helppoa, kun kiilaa kojelaudan yläosan (siis sen missä on esim. puhaltimen suutin tuulilasiin päin) hieman ylös esim. parilla lyhyellä hylsyllä, jolloin mittariston edessä olevan muovisysteemin saa suhteellisen helposti pois.
     

Kerro tästä muillekin!