Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ittellä matalastallinen turbiini, shiftkit kans, ni tuntuu laatikon lämmöt nousevan ruuhka-ajossa.

    Vakio turbiinilla oli ree päällä aina ilman lämmön nousua, nyttemmin oon venannu valoissa vapaalla.
     
  2. smgt

    smgt 3rd gear

    se ei ole onkkelma. mulla on mittarit öljypohjassa ja jäähylle menevässä linjassa.
    nyttenki oon totutellu valoissa puottaa vappaalle ettei likkoja tuijottaessa valuta eellä olevan perää :D
     
  3. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Tsadissa tarttee olla ruuhkassa kärppänä ettei premium luokan saksalainen kiilaa eteen. Ittellä on toi Transgo säädettävä shiftkit, joka säädetty johki puoliväliin.

    Remsan jälkeen tuntu et koko auto olis vaihtunu jotenki parempaan. Aski toimii napakasti, niinku haluanki sen toimivan, tosin siinä vaihtu myös turbiini.

    Saattasin ehkä toivoa et 3-4 vaihtus napakammin, mut kyllähän tolla nytkin kerkee.
    Leppänen racing tuusulassa ton mun askin preppas.
     
  4. smgt

    smgt 3rd gear

  5. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Enpäs tiijä muista, mut tos transgossa on sentakia enemmän osia, ku niitä "ylimääräsiä " käytetään just siihen säätämiseen.

    Leppäsen veljekset sano mulle et säästä ne osat jos joskus tarttee säätää jotain.
     
  6. Lord of flies

    Lord of flies 3rd gear

    Toi kittihän on sitten muuttaa venttiilikoneiston manuaaliksi eli sun ite pitää pätkiä vaihteet sisään.
    Transgo Tfod HD2 kitin meinaan itelle ängetä sitten kun saan rahat kasaan ja teetän uuden lootan tohon.
     
  7. smgt

    smgt 3rd gear

  8. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Enpä ollukaan huomannu, että noita reprogramming kittejäki saa 47RH:hon. Piti sitte pistää vielä sekin tilaukseen, tilasin Summitilta sielä oli halvempi ku tuo ebay-linkissä. Jos kelpaa tuommonen käytetty TFOD-Diesel kitti niin voin sen myydä jahka saan vaihdettua tuon reprogramming kitin itelle. Tuolla TransGo:n omilla sivuilla oli selitetty eroja noiden kittien välillä.
     
  9. smgt

    smgt 3rd gear

    minä en ymmärrä lontoota sanakaan, siksi täällä kysynki mikä on hyvä jos joku harrastaja osais auttaa miestä mäessä
     
  10. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    TransGo:n sivuilta tiivistettynä ja vapaasti suomennettuna:

    Shift kitit on täydellisiä normaaliin käyttöön ja vetämiseen, niillä ei tule suorituskyky painotteisia vaihtoja. Reprogramming kitit on suunniteltu suorituskyky mielessä. Jos haluaa säilyttää vaihtojen mukavuuden, mutta haluat lisää kestävyyttä, valitse shift kit. Tehokkaisiin vaihtoihin, kestävyyttä uhraamatta valitse reprogramming kit. TransGo:n kiteissä on progressiivinen vaihtotuntuma eli vaihdoista tulee rajummat kaasupedaalin painuessa syvemmälle.

    TFOD-DIESEL: Täydellinen vetämiseen

    TFOD-HD2: Tuottaa parhaimmalla mahdollisella tavalla toimivan Torquefliten
    (Tässähän menee "pakkovaihteet" manuaaliseksi ja D päällä toimii kuin normaali automaatti)

    TFOD-3: Täysin manuaalisesti ohjattu
     
  11. Sami_H

    Sami_H 1st gear


    Toi vakio sääätimenjousi näyttäs aika hyvältä, n.1bar rupes antamaan lisää ja n.3bar antaa täydet syötöt. Huomena näkee kuinka käyttäytyy ajossa.
     
  12. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    kerro sit myös vaikuttiko pakolämpöihin
     
  13. Sami_H

    Sami_H 1st gear

    Joo, aamulla selviää kuinka käyttäytyy, veikkaan et aika hyvä tuli. Vakio jousi antaa täydet jo 1bar kohalla ja kun on säätimen jouset 4k ja suuttimet 016 reijillä, tulee pintakaasulla tavaraa enempi kuin vakio hiluilla.
     
  14. Sami_H

    Sami_H 1st gear

    Aika kivasti pelaa, vähän kärsis kääntää savuruuvia isommalle, heräis ehkä herkemmin. Mut ilman (voima)savua voi kadota paikalta kumit savuten :)
    Pakolämmöt pomppaa vasta kun turbiinilukko nappaa ylivaihteella jossain 110-120km/h, muuten on 2-300 astetta vähemmän kuin ennen.
     
  15. smgt

    smgt 3rd gear

    Onko tuo linkin TFOD-HD2 minkä laitoin 94vuotiseen sopiva?
    kumpiko nuista reprogramming vai tavallinen shift kit kannattaa sitte tilata?
     
  16. veivikaula

    veivikaula 1st gear

    Kävin tuossa viime vkolla hyvinkäällä ja matkalla hukku yhtäkkiä turbiinilukko,eka täristi ja sit loppu peleissä hävis kokonaan. Turbiini on jn tradingin 3levynen,ajettu alle 200km. Voisko tps vaikuttaa tähän?

    Edit: vm99 cummins rami.
     
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Osaako joku suositella pääkaupunki seudulta lavapressun tekijää??

    Talvi tulee, niin saisi pienemmät kuskaamiset pressun alle suojaan...
     
  18. smgt

    smgt 3rd gear

    jos se on täristäny niin veikkaan muutaki vikaa kun tps.
    en tuon ikäsestä tiiä mitä kaikkee tps ohjaa mutta vanhemmassa ei pelaa ylivaihekkaan jos tps hajoaa.
     
  19. Catano

    Catano 1st gear

    Mikähän mahtaa olla vikana ku näin lämpötilojen laskiessa lähelle nollaa ei rami suostu enää lähteen käyntiin. useena päivänä joutunu sahaan vähän reilummasti mutta nyt ei sekään enää auta.
    Lokilämppäriä tai muutakaan ei oo joten se nyt on ekana mielessä mutta kyllä kait ton pitäs vielä nollan tienoilla lähtee omin voimin käyntiin.
    -04 5,9 commonraili kyseessä.
     
  20. Fukov

    Fukov 3rd gear

    ^Akut finaalissa?
     

Kerro tästä muillekin!