GM 6.5td Vanit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Bomber#1, 27.12.2006.

  1. hellsten

    hellsten 3rd gear

    Moro. Osaisiko joku sanoa mihinkä kuvan sulakerasia vaikuttaa? toinen sulake ehjä ja toinen oli palanu

    [​IMG]


    ja sitten löyty tämmöinen mysteeri liitin? Molemmat löyty express vanin kuskinpuolen jalkatilasta.

    [​IMG]
     
  2. Paramedic

    Paramedic 1st gear

    Tere, onko kukaan törmännyt sellaiseen ongelmaan, että ~80km/h vauhdissa auto alkaa nykimään? Vaikuttaa kuin vaihdelaatikko ei tiedä mikä vaihde pitää laittaa silmään. Reilummassa vauhdissa pelaa taas normaalisti. Näinköhän on vaihdelaatikko poikimassa?

    Auto on 1998 6.5td
     
  3. Aako

    Aako 1st gear

    ´95 Vani 1-2 vaihteelle toimii normaalisti, vaihto 3:selle laatikko luistaa kovasti,jaksaa liikkua n,40kmh. Mitä enempi painat kaasua, niin nopeusmittari laskee samassa suhteessa alaspäin abs valo palaa, vikakoodit laatikon pyörintänopeustunnistimeen, ovat vaihdettu ja oskiloskoopilla todettu toimiviksi
    Mitä seuraavaksi? Paaliin?
    Öljyt on kirkkaat, eikä haise...
     
  4. tappi37

    tappi37 3rd gear

    Kansipahvi kärähti vanista, 6.5,turboton,vm -95, oireet normaalit, savutus ja painetta paisuntasäiliössä, vedet ja öljyt pysyivät omissa lokeroissaan. No, pahvi vaihdettu, kone käy nätisti, ei savuta eikä porise paisarissa mutta nyt on vettä öljyn seassa, huuhteluöljyt käytetty 2 kertaa. Missä meni pieleen?
     
  5. Gerball

    Gerball Gearhead

    Tarvetta kenelläkään uuskoppasen Vanin sivu- ja takaoville ?
    Tallin lattiatilaa turhaan viemässä tuollaiset -06 mallista irroitetut pelti-ikkunalliset ovet. Osta pois, halvalla lähtee.
     
  6. ROD-32

    ROD-32 1st gear

    Lisäpeileistä olisi kysymys. Tuli hankittua 2500 levee umpitraileri jolloin peilit loppuu pahasti kesken. Onko kokemuksia jostakin lisäpeilisysteemistä. Kiitokset etukäteen.
     
  7. Waxin

    Waxin 3rd gear

    Onko tietoa linja-autoksi rekisteröidyistä ?
    Niitähän on muutamia ja nyt olis sellainen hakusessa !
    Onnistuuko vielä nykyään omatoimimuutos, vai estääkä joku pykälä?
    Tosin tuleehan kattoluukulle ja hyväksytyille istuimille sekä poikkeusluvalle hintaa...
    Että valmis olis parempi
     
  8. jukee

    jukee 1st gear

    Terve. Pitäisi vanin pmd vaihtaa ja samalla siirtää pois tuolta orkkis paikalta. Vanha sais jäädä paikalleen eli piuha pitäis saada irti. Mistä ja miten olis järkevin lähtee toteuttamaan?
     
  9. juy40

    juy40 Gearhead

    Kuskin penkki pihalle ja konekoppa pois.
    Sieltä sen saa käsikopelolla, pihdeillä, pienellä noitumisella piuhan irti vanhan PMD:n perästä. Näin ainakin itse onnistuin :wink:
     
  10. jukee

    jukee 1st gear

    Näin vähä arvasin :D mut milläs toi konekoppa lähtee?
     
  11. juy40

    juy40 Gearhead

    Pura se hanskalokero/keskikonsolihässäkkä pois ekaks. Ite konekoppa on semmosilla hihnoilla kiinni, eipä siinä muuta ihmeellistä tainnu olla...
     
  12. umpio

    umpio 3rd gear

    -96 - -00 vani hakusessa eli alle kymppitonnin hintaluokka; mitäs tuossa pitäisi erityisesti katsella? Ovet, helmat ja takanurkat, entäs muuta? Mitä erityistä tekniikan suhteen?
     
  13. juy40

    juy40 Gearhead


    Runkopalkit kannattaa katto, varsinkin takapää. Jousien korvalliset takana kans, ettei oo pehmeet.

    Tekniikasta ainakin laatikkoöljyä kannattaa haistella...
    Miten käynnistyy?

    Viisaammat jatkaa :odroll:
     
  14. Caideman

    Caideman 1st gear

    Se piuha lähtee ihan mukavasti, mutta sen kalibrointivastuksen kanssa saakin sitten hikoilla. Onnistuu kyllä sopivilla koukuilla tonkia se paikoiltaan... Monikohan boxin siirtäjä edes tietää sen vastuksen olemassaolosta?
     
  15. juy40

    juy40 Gearhead

    Kyllä se aikanaan selviää :wink:

    Itekkin oikasin senverran, että laitoin uuden vastuksen, kun PMD:n siirsin :D
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    Yleensä kun joku on pmd:tä ostamassa niin mä ainakin kysyn että tarvitko resistorinkin ja jos ei tiedä mikä se on niin selostan...
    On se kyllä sen verran kelju kaivaa pois pumpun kyljessä olevasta pmd:tä että ite ennemmin laitan uuden.
     
  17. jukee

    jukee 1st gear

    No toi pmd siirto meni iha putkee eikä ollu paha homma. Kiitos vinkeistä :D
    mutta nyt rupesin tossa vaihtelee öljyjä ni huomasin että ne suodattimen yläpuolella olevat vissiin öljyn lauhduttimelle menevät putket on irti?!?
    Ilmeisesti tulpattu kiinni ku niin vähän öljyä tiputtaa ja mittatikkukin iha ookoo.
    jotenki tuntuu ettei tää oo kauheen jees... jos joku viisampi viittis valaista?
     
  18. Timmo

    Timmo 1st gear

  19. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Olis vaniin 16" nastarenkaat vanteilla, jos jotain sattuu kiinnostamaan?
    Yv:llä lisää infoa...
     
  20. jarkki82

    jarkki82 3rd gear

    Saiskohan mistä ladattua tehdasmanuaalin vielä 97 malliin?
     

Kerro tästä muillekin!