LS-moottorin vaihto ja teho/painosuhde

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja MYL1973, 26.2.2014.

  1. ata

    ata Gearhead

    Tämmöisiä johtosarjoja myyvät täällä Jenkeissä noiden uusien LS3-cratekoneiden asennukseen:
    [​IMG]

    ja tossa sellainen uusi cratemoottori:
    [​IMG]
     
  2. ip

    ip 3rd gear

    Mitäs tommonen johtosarja kustantaa siellä?
     
  3. ata

    ata Gearhead

    Jäipä se esite ottamatta mukaan enkä napannut kuvaa hintakyltistäkään joten en nyt muista... :( otin vain kuvat osista... en muista minkä firman osasto tuo edes oli, mutta tuolla näyttelyssä oli useampikin firma jotka myivät noita alkuperäisiä Chevrolet Performance-osia ja koneita.
     
  4. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Kun itse tein pari vuotta sitten swapin niin PSI oli selkeesti edukkaampi vaihtoehto esim. Painlessiin verrarruna. Hinnat on näkyvissä ja saman katon alta saa muitakin tarpeellisia kilkkeitä asennukseen.

    http://www.psiconversion.com/
     
  5. Tonto!

    Tonto! 1st gear

    Moi!

    Onko tämä prokkis jo edennyt leimausvaiheeseen? Itsellä olisi kans haaveissa vastaava svappi periaatteessa vastaavaan autoon (Firebird 1971)
    Varkaudessa katsastusinssi suhtautui varsin epäillen svappiin, mut mun mielestä sen pitäisi rimaa hipoen mennä ihan tuolla teho/painosuhtellakin läpi, koska rekisteriotteessa on 1630kg ja netistä kaivoin vanhemman mallisen ls1:n tehoksi 310hv.
    Toki, jos ne vaakan kautta ajattaa, niin sithän hommalla on hyvät mahdollisuudet kusta, koska keveneehän se auto melkolailla tuon alumiinimosan myötä, kun muutenkin on jo hieman normaalia kevyempi Formulan konepeitto yms.
     
  6. MYL1973

    MYL1973 1st gear

    Moro moro.

    Ei ole vielä edennyt koesovitusta pidemmälle.

    Työstokoneremppaa ja pajan laittoa ollut pitkin kesää. Nytkin on tallin loppuosan eristys ja levytys käynnissä. (Ja yms. selítystä... Siis laiskuutta!)

    No asiaan. Mulla on MVMA specsit 1998 Camarosta, jossa tehot merkitty LS1 koneelle 305 SAE net hp (228 SAE net kW)
    Specsit löytyy: https://www.gmheritagecenter.com/gm-her ... -kits.html.

    Noilla painoilla ja tuolla teholla pitäisi saada leimalle.
    Nuo, kun vielä muuttaa DIN tehoiksi, niin 0.9 x 228 = 205,2 DIN kW, josta edelleen 205,2 kW x 7 kg/kW = 1436,4 kg on auton minimi omamassa.

    Joko sulla on moottori hankittuna ?
     
  7. TCowboy

    TCowboy 3rd gear

    Eikö tonne leimalle voi mennä dynolapun kanssa? Luulisi huonosti "säädetyn" menevän alle rajojen.
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    jos hakee muutoskatsastusta vaan kansien ja ruiskun vaihdolle. Pitääkö sitä koko moottoria merkata vaihdetuks varsinki jos alakerta on 5.7 litranen ja vanha kone on 350cid.
     
  9. kossuvissy

    kossuvissy 3rd gear

    Näin. Omavalmiste motti, teholappu ja se on siinä? Heleppoa ku mikä. Eiku LS7 pellin alle :poff:
     
  10. Tonto!

    Tonto! 1st gear

    Hep!

    Ihan ajatuksen asteella tää prokkis vielä mulla, enkä ole siis moottoria vielä hommannut. Tuskin tän talven aikana laitan asian eteen tikkua ristiin, kun pitää varmaan ekaks yrittää kerätä vähän pesoja säästöön.
    Homma kyllä kovasti kiehtoo, kun viime keväänä valmistui tuttavalle 1971 Chevelle kyseisellä reseptillä, ja onhan se kyllä äärinmäisen toimiva keitos kaikinpuolin.
    Laitahan ihmeessä tietoo projektin etenemisestä, jos vaan jaksat. Kiinnostaa kovasti.
     

Kerro tästä muillekin!