Naarmutettuja harrasteautoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Mutku, 18.8.2014.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jaggeen vedettiin koko kyljen naarmu, ei tosin em paikoissa vaan Malmilla. Ei ollu linkkarilla vedetty vaan jollain raskaalla kun on niin syvä naarmu.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kateus? Voi olla, mutta jos sais itse teosta kii puhuisin sille että olen eläkkeellä oleva toipilas ja mulla menee huonommin kuin sulla. Sitten antaisin tunkin varren puhua
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Jossain muistelisin olleen autot tuollein ja melko kiinni toisissaan ettei taakse päässyt ja kameroita aika runsaasti, ilmeisesti harrastajat itse talkoina kattelivat niitä kameroita jossain ja sit vartijat pyöri kentällä

    Mut tais olla sellaisia maalauksia autoissa, ettei ihan tonnilla kylkeä uusiksi sudita
     
  4. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    En halua vähätellä asiaa, että naarmutetut autot olisi naarmutettu tahallaan. Kiinnittäisin kuitenkin huomiota myös siihen, että osa ajoneuvoharrastajista pukeutuu vaatteisiin, joissa on niittejä ja ketjuja. Itse olen omia autojani naarmuttanut huoltotöiden yhteydessä terävällä vyönsoljella. Eli, jos haluat roikottaa lompakkoasi panssariketjun päässä, pysy loitolla ajoneuvoista. ;-)

    Ps. Myös rompetorilta hankituilla osilla saa tehokkaasti naarmuja omaan ja naapurin autoon.

    Pps. Miten reagoisit, jos joku jättäisi viestin "anteeksi, naarmutin autoasi" ja puhelinnumeron? Jos kysymys herättää voimakkaita agressioita, ei tarvitse miettiä, miksi näitä lappusia ei koskaan autoon jätetä.
     
  5. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Olisin että:eek:npas rehellinen ihminen,vahinkoja sattuu.Siitähän sitä suututaan että lappua ei jätetä vaan luiskitaan karkuun,eikö??Ei mua ainakaan niin paljo haittaa jos joku vahingossa hipaisee,itelleniki sattuu vahinkoja...ei ois kiva saada siihen päälle vielä turpaan tai jotain.
    Se on sitten asia erikseen jos tahallaan tekee tai juurikin luiskii karkuun vahingon satuttua,vai häh?Ja vahinkojakin on erilaisia,holtittoman käytöksen tai vast. aiheuttama haveri ei oikeestaan oo vahinko.
     
  6. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Hyvä, jos noin. Mietin vain, pystyisinkö itse sanomaan "sattuuhan sitä", jos erikoismaalaus olisi mennyt toisen vahingon takia pilalle. Enemmän Naumaston kaltaisia, niin saattaisi lappujakin jäädä tuulilasiin.
     
  7. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Tokihan se vituttas varmaan,mutta jos oli aidosti vahinko niin minkäs sille teet.Jos lapun jättää niin sehän tarkoittaa että vastapuoli on tiedostanut tehneensä toisen omaisuudelle hallaa ja on valmis korvaamaan sen.Eikä päreiden poltto saa sitä naarmua siitä pois kuitenkaan.
     
  8. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Kyllähän tuo varmasti vituttas jos ois naarmu tullu. Vaikka lapun jättäiski.

    Mut varmasti helpottad kummasti jos ois lappu jätetty. Ja olis valmis korvaamaan.

    Eikä tulis niin kalliks ku sen vois saada vakutuksiin.

    Ja joskus voi jopa yllättyä toisen reaktiosta ku vahinko sattuu ja rehellisesti jättää viestin.

    Eli itse suosuttelen ilmottamaan jos sattuu vahinko.
     
  9. ValiantMan

    ValiantMan Gearhead

    Ei liity naarmuttamiseen millään tavalla, mutta joskus joulun alla peruutin käyttiksen vetokoukulla täysosuman vanhan Fiestan kuskinoveen. Takalasin lämppäri ei toiminut ja lasi oli huurussa, joten pieni ajokki jäi jotenkin vain havaitsematta. Vauriot todettuani tuhersin johonkin paperilappuseen yhteystietoni. Fiestan omistaja soitteli, selvitimme oven oikaisun ja maalauksen kustannukset ja sovimme käynnistä omistajan luona. Ilta meni rattoisasti kahvin ja pullan merkeissä ja poistuin muutaman satasen köyhempänä, mutta helpottuneena (ehkä hiukan viisastuneenakin). Eli lappusen jättäminen kannattaa ainakin silloin, kun törmäilyn kohteena olevan ajokin omistaja ei ole kostonhaluinen despootti vaan tavallinen autoilija, jolle itselleenkin saattaisi joskus sattua vastaava tilanne. Tahallinen naarmuttaja tai se kännipäissä niittivaatteilla raappija tuskin vaivautuu lappusia kirjoittelemaan. Toivottavasti ilkivallan tekijät saadaan vastuuseen teoistaan.
     
  10. gto69

    gto69 Gearhead

  11. tuomo.leva

    tuomo.leva 2nd gear

    Ei varsinaisesti harrasteautoja, mutta huolestuttavassa mittakaavassa tuota naarmutusta tapahtuu täälläkin päin.
    Lukekaa täältä: http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maaku ... -1.1714829

    Kyllähän tommonen harmittaa. Kaverin Volkswagenistakin revittiin kesän aikana keulamerkki irti. :mad:
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Järvenpäässä potkittiin yhden kadun varrella olleista autoista peilit irti toissa yönä. Paskamaista toimintaa.
     
  13. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    ^Tuosta tuli mieleen tapaus reilun parinkymmenen vuoden takaa... Kokkolan keskustassa kun asuin niin joku vandaali oli ehkä kymmentä autoa potkinut tai muuten kaltoin kohdellut juovuspäissään. Myös meikäläisen sillonen käyttöfiude oli saanut siipeensä, toinen umpio hajalla, lommoja pitkin kylkeä, sivulasissa kengänkuva (ei ollu tullu edes säröä, ihme! kestäviä nuo 127:jen lasit).

    Anyway, paikallissheriffi oli saanut hepun kiinni ja sankari oli pääosin tunnustanut teot. Ei vaan muistanut potkineensa mun autoa, joten en saanu minkäännäköstä korvausta, eikä sheriffit vaivautuneet edes tulemaan kattomaan fiiattia kun asiasta valitin! Ei kuulemma voinut vähempää kiinnostaa... :mad:

    Noh, auto oli vanha romu sinänsä ja umpiokin maksoi tarvikeosana joitakin kymppejä mummonmarkoissa, joten ei siinä suurta taloudellista vahinkoa tapahtunut.

    Enemmän oli kyse periaatteesta, että kyllä juoppohullun pitää maksaa semmosetkin vahingot mitä se ei muista aiheuttaneensa. Virkavalta vaan oli toista mieltä sillon...

    Olispa niihin aikoihin ollut sosiaalinen media, olisin kyllä nostanut asiasta kunnon haloon! :poff:
     
  14. z-11

    z-11 1st gear

    Joo, näinhän se menee. Yhteen autoon aikanaan narkkari murtautui aidatulla alueella, vartija sai tekijän kiinni kiinteistön sisätiloista mutta auton omistaja ei saanut mitään korvauksia koska tekijä väitti että hän ei käynyt autossa... Sattumalta alueella oli varmaan toinenkin murtovaras samana yönä?
     
  15. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Nohin auttais hyvinkin sharia laki, loppuis nopeaan ilkivalta kun Ylempi taho päättää saako varas jäädä henkiin rangaistuksen jälkeen.
    (kuulemma harvemmin varas on elon arvoinen)
     
  16. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Jaahas.. Herra Vaasasta harrastaa ainakin naarmuttamista:

    http://yle.fi/uutiset/vaasan_autojen_na ... la/7672257

    Ja perusteet ovat "vankat":
    Motiivina omien talousvaikeuksien aiheuttama stressi?

    Mahtaa toimittaja olla pihalla... jösses mitä höpö-höpöä tuo perustelu. Lienee kuitenkin niin, että tekijäksi epäilty on kokenut tarpeen eikä hänen tilanteensa aiheuta moista toimintaa... :wc: Siis kaikki stressaantuneet naarmuttavat autoja vai?
     
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  18. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Nää on just niitä mistä jtbo;lla oli juttua, ettei järjellä vahingossakaan ajatella vaan annetaan tunteen viedä, ja sit tulee tällästä paskaa :mad:


    Mut tohonhan vois kokeilla sitä mun kepillä parantamista pari viikkoa 4h päivässä tuuman paksusta pajukeppiä. Voiskohan olla, et stressi joka autoja naarmutelee poistuisi ropasta :poff:

    Kaikkeista tärkeintähän tässäkin tapauksessa olisi ollut olla leikkaamatta avo-spykiatriasta ja kehoittaa menemään puhumaan jollekkin ennen tunteella riehumista
     

Kerro tästä muillekin!