Mitä kivaa tekisi "piikkinokka" mossesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Kalun Korjaamo, 4.11.2014.

  1. Kalun Korjaamo

    Kalun Korjaamo 1st gear

    Eli jos nyt pellon laidalla sattuisi rötköttämään mossen kori niin mitä muuta siitä saisi tehtyä kuin kasan rautaromua? Ehdotuksia otetaan vastaan.. :D

    Itse meinasin jotain kieli poskessa rodia, mutta mitenkä sen tekisi laillisesti, ja ennen kaikkea pienellä budjetilla?

    Tämä ei nyt aivan niitä ensisijaisia projekteja ole, mutta aina pitää jotain visioida 8)
     
  2. onre

    onre 3rd gear

    Piikkinokan koppahan on itsekantava. En tiedä käykö Sport-versio vertailumallista mitenkään, siinähän olisi 58 hevosvoimaa. Tuoreempi Ooppelin 1,2 tikkukone keulille ja miettimään miten sen ahtaisi. Ulkokuori mahdollisimman sleeper-tyyppiseksi.
     
  3. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Parista rautapalkista runko, jäykkä putkiakseli eteen, ahdettu hemi, sliksit taa, manuaali väliin. Mikä katsastus?
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Myytko vaihdatko johkin saisko kayda katsomas. Mul o pobeda
     
  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    tuo uudempi 1.2litran kone on itselläkin käynyt mielessä tollasta rodi aihiota katsellessa. mutta kun vakiona ollut litran koneessa noin 20hv niin sopivan vähätehoisen uudemman koneen löytäminen on aika jännää touhua. (jos vaikka laittaisi jonkun moottoripyörän koneen sinne? joku uralin 650? :D)

    ja se että tekee siitä ooppelmaisemman.. eli poistaa takaovet ja jatkaa etuovia pidemmiksi. siirtää etupenkin kiinnityskohtia tarpeeksi taakse että mahtuu kunnolla istumaan sisälle (tekee takapenkistä ns sporttiautojen 2+2 tyyppisen ratkaisun eli käytännössä sinne ei mahdu kukaan istumaan mutta virallisesti on yhä takapenkki). ajanmukaisilla sävyillä tehty kaks väri maalaus (valkoinen + joku muu). levitetyt takalokarit ja kromivanteet ja valkosivurenkaat. krominen sivuputki.
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    saahan nyt 40 luvun autoon heittää c kadetin tappikoneen kyselemättä. Teholukemat kiinnostaa vasta 88 jälkeen

    onkohan mossessakin yhtä raakasti koritinaa kun pobedassa, jota ei kannata alkaa choppaamaan ja ovia siirtelemään. Ja niissä on kaikenlaista muutakin käsityönä tehtyä ruuvi ja nupinaulakiinnitteistä osaa.
     
  7. muthafukka

    muthafukka 1st gear

    Eikös tuollaista aikoinaan, jonain vuonna mainostettukin että "tänä vuonna 105 parunnusta; kaikki naulat kotkattu"? Vai väistänkö muurin?
     
  8. Kalun Korjaamo

    Kalun Korjaamo 1st gear

    Ensinnäkin kiitosta vastauksista. Niin ja tosiaan tuolla "korilla" yritin tarkoittaa sitä että siinä ei ole juuri mitään tekniikkaan viittaavaa enää jäljellä, lähinnä vain pelkkä hylsy.

    Tuo tuossa kyllä taitaa olla paha että ei siihen kovin kummoista mottia voi laittaa jos meinaa kilpiin saada. Joku pikku V8 tai vaikka suora kuutonenkin olis aikas komia, mutta sitten lienee turha haaveilla muista kuin puuhakilvistä..
     
  9. foordi70

    foordi70 1st gear

    Eikun rakentelemaan vaan...
    Ai miksi yllytän... Noh kun itekkin olen erästä raatoo kattoessa pohtinut..

    Pahin este homman alkuun on raadon omistava perikunta,kun kuulemma pitää saada ensiksi jako tehtyy tontista ja tavaroista..(tehneet sitä jo 5v)
     
  10. Kalun Korjaamo

    Kalun Korjaamo 1st gear

    No juu eikai siinä muu auta kun alkaa tekemään ja kattoa mitä siitä sitten alkaa syntymään..
     
  11. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Ostaa bensapikapin, japsin tms ja tekee sen rungolle ja tekniikalle pikappirodin? Lienee ihan laillistakin vaihtaa hytti sellaiseen, kun ei ole liian uusi ey-tyyppihyväksyntälaitos.
     
  12. Batman

    Batman Gearhead

    Korjauksena pariin aikaisempaan ehdotukseen: Teho kiinnostaa tekniikkaa vaihdettaessa vuosimallista riippumatta. Se että teholukemaa ei oo otteella ei valitettavasti ole mikään vapautus +20% säännöstä.
    Pick-upin hytin vaihto mallisarjaan kuulumattomaan vaatii poikkeusluvan, lavan saa vaihtaa vapaasti ja ilman prosentteja.
     
  13. -TH-

    -TH- Gearhead

    Tee siitä gasseri. Erillinen runko putkesta, joku jäykkä axeli ja halpa kasitekniikka ja varmasti on hauskaa koko rahan edestä. Ei kannata kilpipeliä väkertää, liikaa rajoituksia.
     
  14. Cha

    Cha 3rd gear

  15. Kalun Korjaamo

    Kalun Korjaamo 1st gear

    Kieltämättä houkutteleva ajatus tuo kilvettömyys, eipä olis sitten väliä mitä siihen ruuvailee..
     
  16. -TH-

    -TH- Gearhead




    Ala vaan rakentamaan, kyllä jopa tässäkin maassa jonkinajan päästä joku jolla on munaa, tajuaa että tuo rahareikä trafi on syytä ajaa alas ja rahat suunnata johonkin oikeasti toimivaan ja kansakuntaa hyödyttämään toimintaan.... Nythän tuo virasto on pelkkä rahanpolttopaikka.
     

Kerro tästä muillekin!