Harrasteautojen hinta-arvio 68/69 Chevrolet ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kd0264, 27.11.2014.

  1. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Moro!

    Tuli tällainen asia ajankohtaiseksi, kun muijan kanssa meni sukset ristiin osittain tästä autoharrastuksesta, niin pitäis saada summittaista hinta-arviota projektikuntoisista letukoista.

    Toinen on 68 Chevelle 2DHT coupe ja toinen 68 C10 Stepside. Kolmantena 69 4D tolppa Chevelle

    68 Chevelle on toimivalla 307 + PG tekniikalla ja kohtuullisella 30v sitten maalatulla maalipinnalla, mutta pinta kuplii paikoin ja kukkastakin löytyy ovista ja etuloksuista sekä helmasta ruostereikä, jarrut pitäis uusia ja samoin pakoputket, sisusta on ottanut hometta, joka ei ole alkuperäinen, eikä lattiamattoa ole.

    Stepparissa 402 BB, TH400 ja "tiheähkö" lukkoperä. Maalipinta näennäisesti hyvä kauempaa katsottaessa, mutta maali lähtenyt lavasta irti, samoin tuulilasin päältä, lavan puuosat ovat nähneet parhaimmat päivänsä 20vuotta sitten, sekä kuskin ovessa 2000-luvun alussa korjaamattomat murtojäljet Helsingin vuosilta. Kumpikin jäänyt katsastamatta 10-12 vuoden ajan. Stepparin äänenvaimentajat ja iskarit kaipaavat uusimista.

    69 yli 20v rempattu 350, TH700R4 ja 12bolt lukkoperä, maalattu v1997. Pientä laittoa tässäkin mm maalipinta halkeilee ja kuplii sieltä täältä, apparin lokasuoja on kolarin jäljiltä väärin oiottu ja on killissä ylöspäin, puskuri himmeähköt, alkuperäinen sisusta ottanut hometta jonkin verran ja hajua on vaikka on putsattu, alkuperäinen lattiamatto mutta kulahtanut samoin oviverhoilut edessä. Koneessa dampperi killissä, perä paukkuu, ristinivel sökö (jostain syystä), mätä reikää helmassa ja lokasuojissa, jotka olisivat vaihtokunnossa.

    Muija pitää näitä kymmenien tuhansien arvoisina, mutta kaveri antoi vähän karumpaa arviota. Nyt kyselen mitä porukat täällä olisivat valmiita maksamaan ajokuntoisista mutta projektikuntoisista laitteista???? En tosin ole näitä vielä näillä näkymin myymässä.
     
  2. kapa

    kapa 3rd gear

    tommonen on kyllä perseestä...
    en ota kantaa hintoihin, mutta laita leikkimielinen huutokauppa tässä pystyyn ja sillä ehdolla huudot, että jos päätät myydä, niin huudoissa myös pysytään. Jos se tänäpäivänä vielä on mahdollista.
     
  3. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Tuollaisten heikkokuntoisten arvo on just se minkä joku niistä suostuu maksamaan,puhutaan tuhansista-ei kymmenistä tuhansista.
    Sitten riitelypöydän äärellä on varmasti esim. seuraavanlainen instanssi paikallaan: http://kauppakamari.fi/tavarantarkastus/.
    Valitettavaa jos joutuu tuohon pisteeseen,siinä tahtoo se riideltävä omaisuus sulaa ns.sivukuluihin.
     
  4. GULF

    GULF Gearhead

    Jos muija kerran pitää kymmenien tuhansien arvoisena niin anna ne ihmeessä sille...

    Puolet rahoista itselle eli n.15-20t euroa ja ostat sillä toimivan harrasteauton ehjällä maalauksella...

    Niin minä tekisin jos eukko harrastuksen vuoksi haluaisi eroon...
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Huuto.netistä saa ilmaisen hinta-arvion, kunhan muistaa laittaa hintavarauksen tasolle jolla (muija?) on valmis myymään.
     
  6. JnZm

    JnZm Gearhead

    Olisko Trafille kelpaava museotarkastaja sopiva arvioimaan?
     
  7. Make.S

    Make.S Gearhead

    Pistä nettiautoon myyntiin ja sit kattelet OD:lta nettiautosta pongattua-osiota, kun jotkut itkua tihertäen kertoo kuinka kallis/halpa toikin auto on.
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    Chevelle 2dHT 68, homeinen sisusta ja vähemmän halutulla tekniikalla ja kuplii...
    8000€

    Kato mitä vastaavista pyydetään nettiautossa ja siitä pois 20pinnaa.
    Tai mitä pyydetään ebay jenkkilä ja siihen lisäät 20pinnaa
     
  9. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Itselläni on juuri vastaava tilanne, paitsi että kalusto ei ole likimainkaan tuonkaan arvoista. Onhan se vähän jännä tilanne kun olen ihan oikeasti yrittänyt miettiä mahdollisimman realistisen hinnan huomioonottaen kaluston kunnon ja markkinatilanteen - ja ex-vaimo arvioi samat asiat tuplaten arvokkaammaksi. Moottoripyörän suhteen olen jo sanonut että olen valmis luopumaan siitä vaimon arviolla, katsotaan miten muun kaluston kanssa käy.
     
  10. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    noin munkin eka muija näki -67 Camaron arvon (kun vaadin silt et nyt erotaan) , et se on ainakin 50tmk arvonen , minä sanoin sille et ei muuta kun alat myymään , mutta et nopeen kaupan(rahojen) saanti muuttaa arvoa ainakin 30-50 prossaa alaspäin , ja eipä se sit enää hirveest vaatinu kun näytin liikkeiden ostotarjouksii vastineeks , et kova kovaa vastaan vaan , mä ainakin , mä heittäisin näin , et noi kolme on yht. max. 15-20ke arvoset (asiaa arvostavien ostajien löytämisellä) , mut nopeesti hävitettynä vain kympin nippu t.51v. ukko ja siis tää perustuu kuvaukseesi autojen jotakuinkin projekti-kuntoisuudesta
     
  11. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Seurustelun alkuvaiheissa tuumasi Tuleva Vaimo (in spe), että "Se on sitten minä tai jenkkiautot". Sanoin että "Mulle tulee kyllä ikävä sua". Asiasta ei puhuttu enää koskaan...
     
  12. rb

    rb Double Gearhead

    Rankka laji.

    Jos nyt satut tätä palstaa joskus selailemaan rakas EX niin kiitos siitä, ettei meidän tarvinnut alkaa näistä asioista vääntämään peistä...

    Se mikä oli sun, oli sun ja se mikä oli mun, oli mun.
     
  13. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Pitäkää muijan kanssa kahdestaan niistä rysistä huutokauppa todistajien läsnäollessa sitovin ostotarjouksin.
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Kanadassa kohtuullinen kuuppa chevelle olis $7000, ruosteeton isolohko steppari $4000, ruosteinen tolppa chevelle $4000.
    Loppupeleissä $500-1000 hinnasta pois.
     
  15. Make.S

    Make.S Gearhead

    netissä oli vastaava juttu.
    -Se on joko minä tai noi jenkinpaskat.
    ...eipä ollut eukko ennen nähnyt niiin pitkiä "mustia vanoja"...
     
  16. Herje

    Herje Double Gearhead


    :rotfl: :rotfl:
    Siinäku ois joku ristikko vielä ottanu rytinä poistumisen :poff:
     
  17. coistinen

    coistinen Gearhead

    EX :pinup: oli sitä mieltä että koska auto on minun.. niin se olkoon sitä edelleen.
    Se vaan jännä kun meidän yhteisistä ystävistä löytyi useitakin neuvojia exälle, että laita kaikki vaan rahaksi mitä pystyt!
    Mutta itse aiheesta, jos sille daamille jotain osituksia autoista lasketaan, niin halvimman taksan mukaan sitten.
    Kyllä itse tiedät mitä ne autot on tullut maksamaan, siinäkin on yleensä puolet liikaa.
     
  18. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead


    mikäli ei ole tunnearvoa niin saatat saada parhaan hinnan kun " annat " ne erossa vaimolle. totuus selvinnee viimeistään silloin kun laittaa ne myyntiin.
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei kai kukaan eroamassa ollut? Useimmat ilmeisesti kuitenkin suosittelee sitä seuraavaksi askeleeksi :rotfl:
     
  20. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    Tulee tuossa mieleen kun kerrot autoistasi ja ehdotetaan nettiautoon pistämistä yms että vaikutat rehellisesti kertovan noista autoistasi kaikki ns.viat. viat mitä niissä ns kalliimmissakin voisi olla. Nettiauton kuvin ja samanmoisen sanan helinän kanssa arvo ehkä korkeenpi.Koska silloin emme ehkä tietäisi kaikkia vikoja tai heikkouksia vaikka kävisimme itse katsomassa. Ai niin ja onnea tuleville lihamarkkinoille :lol:
     

Kerro tästä muillekin!