Harrasteautojen hinta-arvio 68/69 Chevrolet ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kd0264, 27.11.2014.

  1. Qjet

    Qjet 1st gear

    Tähän nimenomaiseen tapaukseen kantaa ottamatta, mutta yleisellä tasolla: On mielenkiintoista, ettei puolison harrastusta arvosteta muutoin kuin harrastusvälineiden arvon kautta... Vähän samaa sarjaa, kun usein tapahtuu niin, että heilasteluvaiheessa se harrasteajoneuvon kyyti on hyvinkin kelvannut, on ollut jopa suotavaa ja kysyttyäkin. Parisuhteen vakiintuessa virallisesti tai epävirallisestikin, kelpaa hyvin, on jopa suotavaa saman tahon toimesta että sille harrasteajoneuvolle löytyy uusi koti. Eikä silloin enää paljoa kysellä...
     
  2. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Kiitos kaikille vastauksista ja kommenteista. Suunnilleen samoissa luvuissa pyörittään kuin olen itsekin ajatellut.

    Tänään emännän kanssa keskusteltiin ja oli valmis chevelleiden osalta luopumaan vaateista koska olen ne omistanut jo kauan ennen tapaamistamme. Stepparille joutuu hinnan keksimään ja muille ajokeille joita pihaamme on vuosien aikana kertynyt. Osalle tullee romuauton arvo, koska ovat jääneet laittamatta kuntoon eikä ihan parissa päivässä kuntoon tulisikaan. Paaliin en vielä aio laittaa mitään, vaan täytyy funtsia että lahjoitanko vanhimmalle pojalleni ainakin joutilaat Cutlassit, jotta pääsisi vaimon riemuksi oikean harrastuksen pariin, kun kerran talli jää muuten joutilaaksi. :rotfl:

    Mielenkiintoisia nämä naiset kun suhdetta aloitellaan, niin on ok että harrastan autoja ja talokin hankitaan sillä perusteella että on pihapiirissä iso autotalli. Mutta sitten kun tallissa viihtyisi niin sepäs onkin sitten huono juttu, ja kun et mene talliin muijan mieliksi, niin sitten rutistaan kun ettei mitään valmista tule. Ota näistä sitten selvää. :poff:
     
  3. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Samaa voinee ehdottaa emännyksen harrastuksille. Hevoset, kissat, koirat... :odroll:
     
  5. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Minulle sanoi ex-vaimo aikoinaan, siis ennen kuin oltiin edes naimisissa, että minä en ikinä tule hyväksymään sinun harrastuksiasi koska minä en niitä ymmärrä. Olisi pitänyt viheltää peli varmaankin silloin poikki mutta rakastuneena sitä sitten on tyhmä. Mutta pitää myöntää että en olisi ikinä uskonut että näistä silti ruvetaan tappelemaan, huumorintaju on kaukana. Esimerkkinä olkoon että puoliksi vitsinä heitin että mitenkäs isältä vuonna 1982 saamani mopo. Vastaus oli että omaisuuden hankinta-ajankohdalla ei ole merkitystä, se jaetaan, piste.
     
  6. rb

    rb Double Gearhead

    Mites sen perintöhopeat sitten, oliko ne vaan sen??
     
  7. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Jokaisen autoharrastajan varmaan pitäis tehdä avioehtosopimus, jossa lukee ISOLLA painetulla tekstillä, että lusikoiden mennessä jakoon autot ei sitten mene jakoon, varsinkin jos toisen osapuoliskon näkemys alunperinkin on tuo yllämainittu...

    Mulla on ollut sen verran tuuria vaimonvalinnassa, että se itsekin tykkää näistä amerikanraudoista, cruisailee niillä (vaikka muuten inhoaa ajamista!) ja osallistuu jopa puhtaanapitoon ja joihinkin korjauksiinkin, ihan omasta halusta. :eek:

    Jos meillä jostain syystä ero tulis, niin varmaan kävis niin, että autot pysyis yhteisinä ja ajeltais niillä vuoropäivinä? Juu, en tiiä, toivottavasti en ikään saa selvillekään kuinka kävis...

    Anyway, tsemppiä topicin aloittajalle.
     
  8. päde

    päde 1st gear

    Mulle osui samanlainen tapaus toisella kierroksella. Alettiin jopa rakentaa taloa... Rakennusaikaa kesti pari vuotta ja kun talo valmistui, se myytiin ihan selvyyden vuoksi. Viimeisen vuoden tein sitä yksin, oppipahan rakentamisesta :) Erosta on n. vuosi ja vastapuoli vääntää vieläkin aika ajoin...
     
  9. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Mun mielestä tää on paperi, joka kannattaa tehdä aina ja joka tapauksessa. Asioista on paljon helpompi sopia riidattomasti etukäteen, kuin tapella verissäpäin sitten, kun v-käyrä toiseen osapuoleen on tapissa...

    -JJ-
     
  10. 455STW

    455STW Gearhead

    Eikö tässä alun alkaen kysytty hinta-arviota eikä parisuhdeneuvoja?
    Eli 68 2 D HT 4800€, pikkis 2200€ ja 69 4 D 2500€.
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    Alotuksissa oli kyllä molemmista puhetta. Avioehto must ja mulla jos muija lähtis niin mukaansa sais omat vaatteensa. Sen verran on epäsuhdassa meillä toi maksupuoli. No eipä ole valittanu autoharrastuksesta. Yks kerta vaan ajellessa hokas että camino oli vaihtunu chevelleen... neljä vuotta aikasemmin.
    Chevelle ja pikkis varattu mulle jos lähtee noilla hinnoilla.
     
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Onks se emäntä useinkin kyydissä? :D
     
  13. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Jossain vaiheessa se rupeaa monilla naisimmeisillä vaan yksinkertaisesti ropeli pyörimään väärään suuntaan vaikkei tuulekkaan.Tarkkana oltava,jos kotista rupeaa leikkimään.
     
  14. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Parisuhde neuvot tulevat aina hieman jälkikäteen, ei etteikö olisi käynyt mielessä jo naimisiin mentäessä avioehto, mutta kuten edellä mainittiin kun on niin rakastunut ja luottavainen...joo, taidan pysyä tämän jälkeen avioliitosta loitolla.

    Noihin autoihin joutuu jonkin verran rahaa pistämään, jos aikoisi rahoiksi lyödä. Pikkarissa ei onneksi ole hitsattavaa, maalipinta on osin vain mennyt niin pahaksi, että tarvii uutta maalia. Chevelleissä sit onkin enemmän puurtamista, mutta sitten kun on saatu uusi talli pirsseille. Myymässä en vielä ole ja 68:t siirretään piakkoin kaverin halliin seisomaan talven yli. Onneksi on vielä vanhoja hyviä kavereita jotka jelppii hädän hetkellä, mutta niinpä olen itsekin koittanut jeesailla tarpeen vaatiessa.

    Capriceille pitää vielä löytää koti jostain, sikäli mikäli keitä henkilö farmarit ja sedanit kiinnostaa. Sedanit olisivatkin pientä puurtamista vaille leimalle valmiita. Piti näistäkin jotain hienoa kehittää...

    Nyt vain pitäis löytää itselle uusi kämppä ja talli... :wc:
     
  15. B 50

    B 50 Gearhead

    Todennäköisesti vinkit jo vähän myöhässä mutta jos tai kun alkaa näyttää siltä että ongelmista ei enää puhumalla selvitä on hyvä muistaa vanha hyväveli-systeemi ja siirtää harrastekalusto kaverin nimiin. Vuosien varrella on tallin saunassa useammat stratekiat suunniteltu kuka on "ostanu" mitäkin, millon, mihin hintaan, ja miten kaupasta saadut summat on "uskottavasti kulutettu". :D Päälle moukku kirkasta ja diili on sinetöity. :D
     
  16. impala67

    impala67 Double Gearhead

    avioeroprosessi on sota kahden ihmisen välillä. mitä olen sivusta (huh!) seurannut, olen todennut kaikille; siirrä kaikki mikä on itsellesi arvokasta VÄLITTÖMÄSTI jonnekin tuntemattomaan (uuteen) paikkaan säilöön, ja järkkää ne jonkun muun omistukseen- luottavan sukulaisen tai kaverin...

    sulassa sovussa eronneet ovat niiiiin harvinaisia tapauksia, sanoisin max. yksi viidestä.
     
  17. pas2

    pas2 Gearhead

    Komps. Älä hirtä romuihin kiinni. Minäkin ottaisin tuossa tilanteessa puolet kymmenistä tuhansista euroista mieluummin kun kasan projekteja.
     
  18. pas2

    pas2 Gearhead

    Onko talo ja talli tulevan exän nimissä? Vai molempien? Suosittelen tuossa tilantteessa, että pistät KAIKEN myyntiin ja aloitat tyhjältä pöydältä. Siis myös se talo (ja talli) tai todellisesta arvosta sulle puolet rahaa.
    Onhan sinulla lakimies, onhan?
    Jos ei, hanki lakimies, heti.
     
  19. Andde

    Andde 3rd gear

    Miten kävi?
     
  20. NUS-50

    NUS-50 3rd gear

    Nää on paskoja juttuja. Ilman tällaista eron tuomaa lisämaustettakaan on aika tuskaa välillä, itse kun nyt jonkin verran näitä markkinoita on seuraillut jo vuosia ja jonkinmoinen käsitys on aina mielessä mitä mistäkin voi pyytää, niin aina saa kovia muikkareita kun itse olet sitä mieltä että kyllä auton pitää olla tämän ja tämän hintainen jos se halutaan oikeasti myydä, muija yleensä arvioi sen tuhansia kalliimmaksi. Mutta siinä tuleekin sitten se asia, halutaanko se auto oikeesti muuttaa tarpeeseen tulevaksi rahaksi mahdollisimman nopeasti vai pitää ihan mahdottomaan hintaan myynnissä vuosikausia.
     

Kerro tästä muillekin!