Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. voittol

    voittol 2nd gear

    Aina kun meikäläinen myy noita kemssun 6 pulttisia (jotka 16" siis ) tulee joku sanomaan , että siinä ja siinä japsissa on sama pulttijako , en osta siis noita alkuperäisiä siis ?
     
  2. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Ainakin Rockautossa oli muutama vuosi sitten..
     
  3. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Perusjapsi 6-pulttijako on 6x139,7. Eli 6-pulttiseen Letukkaan löytyy sopivia vanteita esim. Nissanista, Pajerosta yms... Tietysti edellyttää että ET-luku on sopiva ja mahtuu halkaisijansa puolesta jarrujen päälle.
    On mullakin ollut -84 Blazerissa 15x10 vanteet mitkä oli Patrollissa aikaisemmin.

    Joissain tapauksissa Letukan keskireikä on liian pieni japanilaiseen, mutta toisinpäin onnistuu kyllä. Kannattaa jokatapauksessa varmistaa.
     
  4. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Tuo keskireikä jenkkien vanteissa on lähes aina liian pieni japseihin, mutta toisinpäin käy tosiaan oikein hyvin.
    K1500:ssa mulla oli Pajeron alkuperäiset alut alla 33x12.5R15 kumeilla.
    Noissa oli vaan pikkupikku ongelma, kun ovat pallerossa laippakantaisilla M12-muttereilla ja Chevyssä M14-kartiomutskut.. :eek:
    Vedin niihin sopivat kartiot upotusterällä ja meni täydestä. :rotfl:
     
  5. Pakoputki

    Pakoputki 1st gear

    Kiitos vanne kysymykseen vastanneille...Tämä vahvisti käsitykseni, että tosiaan on mahdollista vaihtaa tota vanteen halkaisijaa, kun eipä tohon 15" vanteelle löydy oikein isompaa kuin 35" kumia niskaan
     
  6. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Kyllähän nyt vielä 15" vanteelle renkaita löytyy, tossa hieman isompi allterrain-tyyppinen rengas: http://www.summitracing.com/int/parts/i ... /overview/
     
  7. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    AT... :eek: :rotfl: No, sitähän se on ihan sanan oikeassa merkityksessä..
    Muttei ehkä All Road. :lol:
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ootko kattonut renkaita camskillistä?
     
  9. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Isompiahan tässä kaipailtiin, ei kuviosta ollu mitään puhetta.. :rotfl: . Tiekäytössä menee hienosti tollasenaan, jos ajaa enemmän tien ulkopuolella niin pikkunappulat leikkurilla pois niin pysyy kuvio auki :D . Ja onhan noita Swampereita miedommallakin kuviolla jos kokee ton liian karkeaksi, ja toki muitakin valmistajia löytyy...

    Camskillissä koot loppuu just noihin 35" renkaisiin, ainakin kun viimeksi katoin.
     
  10. JuuPeri

    JuuPeri 1st gear

    Etuvalojen vaihto alkas oleen ajankohtainen subbeen. Siis kokonaan uudet umpiot. Minkäslaisia porukat laitellu? Tekeekös tuommosilla projektori lampuilla mitään? Lyhyet valot pitäs saada hyvät koska nykyiset ihan persiistä..
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Releistä ne valot ja vaikka bilteman tai mätänetin valovahvistin satsilla johdotat uudestaan niin vakio valoillakin rupee pärjäämään.Lisäksi toimimaan niin että lyhkäset palaa pitkien kanssa.
     
  12. JuuPeri

    JuuPeri 1st gear

    Valot releistin uusiksi heti melkein kun laitoksen hommasin. Näyttäs nuo umpion heijastimet ja lasit niin himmentyneet et aattelin uusia. Ei niin pahan hintasia ole tuolla ameriikan maalla.
     
  13. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :eek: Kenelläkään ei ole mitään tuohon 56-koodiin?
    Se tuikkii nyt välillä päällä, välillä poissa. Oliskohan pumpun johtosarjassa ongelmaa? :eek:
    Kylmänä Check engine on lähes koko ajan päällä ja kuumana lähes koko ajan pois. Eilen käytin autoa leimalla, eikä katsuri siitä mitään maininnut, niin taisi olla poissa sen ajan.. :rotfl:
    Kuvittelin saavani sieltä kouraan pitkän vikalistan, mutta ainoa varsinainen ongelma oli ettei runkonumeroa löytynyt. Olihan tuo toki pikkusen :eek: paskanen, niin tais loppua into ettiä sitä.
    Otteessa merkintä "runkonumeromeistos varmennettu, vasemman takapyörän edessä"
    Jossain siinä lähimmän parin metrin matkalla ilmeisesti. :odroll:
     
  14. JiiÄs

    JiiÄs 2nd gear

    Mistäs anturilta kylmäkäyntipiiri haistelee tietonsa? (edit. Suburban 6,5TD -96)

    Meinaa olla kylmänä "piiitkävieteri" ja käynnistyy ryskyen,sekä käy vaikeasti kun ei nosta joutokäynti kierroksia/eikä äänen perusteella lisää ennakkoa...

    Hehkutkin tutkin ehjiksi/virtaa tulee, ennen kuin hoksasin ton kierrosluvun nostamattomuuden.

    Liekkö joku kosketushärö/johtosarja ongelma,kun kerran n.50m siirron jälkeen kävi asiallisesti n.900rpm tyhjää...

    Saikohan tästä taas kukaan mitään tolkkua???
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    Se on se anturi siinä termostaatin jalassa..
     
  16. JiiÄs

    JiiÄs 2nd gear

    Ok,kiitoksia taas...

    Onko ko anturille missään mitään vastusarvoja tiedossa?
     
  17. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Onkos kenelläkään kokemusta ilmastoinnin sisäkennon vaihdosta?

    Lähinnä siinä mielessä että pitääkö tuo koko kojelauta purkaa syliin vai onnistuuko vaihto alapuolelta "sopivia" työkaluja käyttäen?
     
  18. propelli

    propelli 3rd gear

    Kesällä rupesin vaihtamaan innolla kylmäkennoa, irrotin rattiakselin, kojetaulu vasten penkkejä eikä vieläkään näyttänyt että irtoo kohtuudella, vaikutti että koko kennokotelo pitää nostaa pöydälle joten totesin etten tarvitse ilmastointia, eteenkin kun ollut toimimattomana viimeiset 10 vuotta. Yritetään sitten uudestaan jos lämppärikenno menee vaihtoon.
     
  19. Ukko75

    Ukko75 1st gear

    Olisko jollain antaa neuvoa 6,5TD -95 hehkujen ohjauksesta. Mulla tekee sellaista kiusaa ettei pitemmän seisomisen jälkeen hehkuta ollenkaan. Sitten kun on startannut pitkän startin ja odottaa n 1 minuutin niin hehkuttaa suht normaalin ajan. Ja jos auto seissyt n 2 h niin silloinkin hehkuttaa. Toimii ikäänkuin olisi ollut akunkenkä irti jolloin ei hehkutusta tapahdu.
    Muistaakseni jos ottaa lämpöanturin töpselin irti niin silloin olisi kone ikäänkuin lämmin?
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Etujarrumännät löytyi southwest tradesta.Katsotaan saako tolla kuntoon ,jos ei niin uusi satula sitten.On muuten ihan mukiinmenevän näköinen wiskilasiksi:)Meinasin jo että pitäiskö tilata jenkeistä jo neljä kappaletta![​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!