Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    Satuloita on sitten täälläkin...
     
  2. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    [​IMG]

    niin onkos tuo nyt sitten alkuperäistä vai jälkiasennus mallia?
     
  3. Jare360

    Jare360 3rd gear

    Kardaanin ravistus... -94 (2500 eli 8- pult. ja kaksiosainen kardaani) Pick-Up johon vaihdettu kardaanin tukilaakeri. Ennen vaihtoa merkattu etu yoken asento ja laitettu samaan. Aloittaa siis ravistamisen aikalailla 60:ssa ja ravistaa samanverran ainakin sinne nopeuteen asti kuin uskaltaa ajaa.
    Kardaanin jatkoa ei kai saa väärään asentoon? Onko merkitystä tukilaakerin tarkalla linjalla? Sitähän pystyy sivusuunnassa jonkinverran siirtämään ja etu/takasuunnassa ei juurikaan. Onko korkeus kuinka tarkka ja eipä siellä vanhassakaan tainnut mitään "säätölevyjä" olla? Ristinivelissä ei tunnu yhtään väljää kummassakaan päässä. En itse vaihtanut tukilaakeria niin siksi korjaaminenkin tuottaa tuskaa.. ;)
     
  4. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Tuli tuossa äsken mietiskellessä mieleen et pitäis auto katsastaa. Kyseessä itsellä ensimmäinen bensakäyttöinen kuorma-auton katsastus, niin onko näissä sama päästömittaus kun henkilö-autoissa?
     
  5. mustonen

    mustonen 1st gear

    tcc brake switch stuck off
    Tuollasta koodia pukkaa 94 td suburban, liittyykö toi suoraan jarrupolkimen kytkimeen? Kytkin on kuitenkin vaihdettu uuteen, ilman muutosta. Jarruvalot toimii, ajaessa tiputtaa moottorin kierrokset alas kun jarrua hipasee, ajoon lähtiessä cruise toimii,pysyy päällä ja kiihtyy napista ja tippuu pois jarrulla, kunnes lopettaa toiminnan. Ottaakohan cruise tuon tiedon samoilta kärjiltä kun auton ecm?, vai onko tuolla enää edes erillistä boksia cruiselle?
    Mistähän tuota vikaa lähtisi purkamaan esille, mukava olis ajella toimivalla cruisella.
     
  6. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Mikähän tuli broidin GMC subbeen (-96 6.5 TD) ku ollu 2 kk ajamatta ja akun navat ollu irti. menin autoo hakeen katsastukseen ja sähköikkunat+flekti+radio mykkänä ja kaikki sulakkeet ehjät ??? ja flektihän pitää toimia leimalla! pikaista apua kaivataan!
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Ei siellä erillistä cruise boxia ole mutta siinä jarruvalokatkasijassa on kuitenkin kolmet kärjet jotka on kaikki käytössä, jos katkasija on ehjä niin ei siinä varmaan auta kun testerillä kattomaan miten tietokone ne näkee tai sitten yleismittari ja kytkentäkaavio kouraan...

    Olikos tästä 96 subesta katottu sekä konehuoneeen että kojelaudan sulakeboxit? Virtalukkovikaa äänestäsin mutta kun toi radio ei varmaan kule samojen kärkien kautta kun flektin ja akkunoiden virrat..
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    Onko ne kaikki nivelet keskenään linjassa? jos on niin sitten vaan kardaani irti ja kokeilemaan liikkuuko nivelet ilman pykäliä..
     
  9. mustonen

    mustonen 1st gear

    Pittää se laittaa piuhan perään ja tutkia. Ajattelin tuossa kun jarrua painaessa 'kaikki toiminnot' menee niinkun pitääkin. Niin voiko tietsikka kuvitella ton kytkimen jumineen asentoon off kun vauhti hidastuu lastun mahdollistamalla moottorijarrutuksella?
     
  10. Jare360

    Jare360 3rd gear

    Pitääkö molempien nivelien olla ikäänkuin samassa asennossa vai? Ei niissä ainakaan tunnu väljää eikä pykäliä. Onko tukilaakerin asennolla väliä vai saako sitä edes 180 astetta väärin?
     
  11. Potakka

    Potakka 1st gear

    Hei,

    Chevrolet Suburban 1994 6.5 td vaatii hehkutuksen jälkeen joko vähän pidemmän sahauksen tai sitten toisen startin käynnistyäkseen.

    Startatessa ei tule savua, kun koneen saa käyntiin se alkaa hyvin nopeasti käymään hyvin.

    Siirtopumppu on vaihdettu n. 7 vuotta sitten. Siirtopumppu on laitettu suoraan virtaan. Pumppu naksahtelee mielestäni harvakseltaan kun avaimesta kääntää virrat hehkuasentoon. Edellisessä Suburbanissani pumppu nakutti huomattavasti tiheämmin.

    Onko vika siirtopumpussa ja miten sen voi testata kotioloissa?

    Akut on kunnossa ja startti pyörittää konetta nopeasti.
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Katsoppas akun kaapelit ja maadoitukset.
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

  14. Potakka

    Potakka 1st gear

    Siirtopumppu näyttäisi olevan Walbro FRB-5.
    Pitää tutkia noita piuhoja sitten.
    Ainakin akunkaapelit on vaihdettu tosi järeisiin versioihin.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kato niihin kaapelikenkiinkin,mulla oli tosihuonossa kunnossa noi aikoinaan ja paljon säikeitä poikki.
     
  16. mustonen

    mustonen 1st gear

    Sitä siirtopumppua vois ihmetellä koneen käydessä suodattimen vedenpoisto hanaa aukomalla, käynti ei sais muuttua. Siihen voi tarvittaessa lykätä painemittarin ja ettiä netistä tiedon polttoaineen paineesta
     
  17. kojo

    kojo Gearhead

    Walbrot naksuttaa tehtaan mallin pumppuihin verrattuna aina hittaammin..(enemmän tuottoa/isku)

    Tietsikka ei kuvittel mitään siitä moottorijarrutuksesta, se kyllä lukee katkasijan asentoa edelleen, ja pitäs pudottaa kyllä lukon pois jarrua polkastessa softan muutoksesta huolimatta.
     
  18. mustonen

    mustonen 1st gear

    Lukko aukee jarruttaessa kyllä, sinänsä outo kun kaikki tuntuu alkuun toimivan ns normaalisti. ilmeisesti tolla koodilla jotain tekemistä sen cruisen kanssa, aina kun se ilmestuu, cruise lakkaa toimimista. Liekkö sattumaa. Ens viikolla pitää scantecillä yrittää tutkia mitä ajellessa tapahtuu.
     
  19. mustonen

    mustonen 1st gear

    Tuossa piuhanpäässä autoa pidin. Jos oikein ymmärsin ni scantechin kohtaa brake on/off pitäs rasti tulla jarrua painaessa... ei tule.
    Täytyy varmaan suunnata katse siihen uuteen jarrukatkaisiaan jos ei siitä niin varmaan sit johdot poikki jostain?
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    Juurikin niin.
     

Kerro tästä muillekin!