440 rakentelu.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja kotr, 5.9.2013.

  1. nixon

    nixon 3rd gear

    Onko biiltema/motonet moottoripukki uhka vai mahdollisuus rb:n kanssa?
     
  2. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    mullon bilteman pukkissa ollu oma 607ka ja painaa enempi ku orkkislohko, nou brobleemos

    alapään pulttiliitos vaan mikkiliimalla varmistettuna
     
  3. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Mulla kans alapää mikkivahvistettuna siinä roikkunu ongelmitta rautakantinen Hemi moneen kertaan.
     
  4. persus

    persus 3rd gear


    En suoraan sanottuna tiedä paljonko on.maanantaina sukeaa vasta matkahuolto jolloin pääsen hakemaan rojut sieltä.toi on joku custom nokka.
     
  5. ilu100

    ilu100 Gearhead

    On se mukava ollut tätäkin saittia lukea,KOTR aloitti vanhanliiton R/RB koneesta...
    Vaikka minkälaista neuvoa&opastusta tullu monelle nimimerkille.
    Tässä jos missäkin on moni isolohkorakentaja hyötynyt.
    Kaikille asiansa osaaville vinkkaajille voisin kiitokset antaa.
     
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    olen aivan samaa mieltä :odroll:
     
  7. kotr

    kotr 3rd gear

    Olen kyllä pirun tytyväinen topiikin alottamisesta!! hommahan läks ihan lapasesta mutta mitä sen väliä :D koppaki pitäs jostaki löytää!!! Rullaava kotelo tietty ensisijasesti mielesä mutta ku en tiiä vielä etes oisko se 60-70s muskeli vai joku 40-50s customi.
     
  8. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Ole erillainen ja se 40-50 luvun kustomi. Voi vaan olla haastavaa katsastaa Suomessa.
    Itsellä -42 Letukka ruikku pikkulohkolla ja siinäkin piti ottaa kahden viikon työvoitto katsastuksessa. Nyt on kaikki kuitenkin paperissa.

    Toisaalta joku -65 Valiant Protouring tyylisenä ja kovalla lootalla vois olla kiva kans. Semmonen Ferrarin tappaja.. 8)
     
  9. kotr

    kotr 3rd gear

    Nii sehä se voi olla.. mutta tosiaan customi kiinnosta,ku siinä sais toteuttaa itseään ja rakennella enempi..en ainakaan missään nimesä alkuperäis tylista muskelia..sori vaan pussihousut mutta semmosta ei mun tontille omaan omistukseen tule.
     
  10. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Tossa pohjois-Ruotsissa on parikin erittäin makeeta 1957-1958 siipimuskeli -Moparia 440 ja 512 koneilla. I like!
     
  11. kotr

    kotr 3rd gear

    saattas mulla olla -70 dusteriki tievosa mutta ei sekään kyllä sillai nappaa..
     
  12. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Koeajot jälleen suoritettu.
    Parannus entiseen on huomattava: nakutuskestävyyttä on reippaasti enemmän, alavääntö ei hävinnyt mihkään ja terävyyttä tuli lisää.

    Sen verran tuo lossi loikkaa ettei näillä keleillä saa oikein täyttä kuvaa toiminnasta... :lol:

    Niin ja se tyhjäkäynti on pari astetta räkäisempi.

    Öljynpaineet tyhjäkäynnillä 1-2 välillä ja painevaloa en saanut väläyteltyä vaikka yritinkin.

    Kaikenkaikkiaan kehitystyö tässä tapauksessa on ollut menestys.

    Kuopiossa näyttäs onneks olevan viikonloppuna cruisinki :D
     
  13. persus

    persus 3rd gear

    nyt pääsin hakemaan matkahuollosta nuo foorumi hankintani ja nokka onkin sellainen osanumeroltaan kun 53799LUN. eli ei nyt vissii ihan niin raju kun mistä myyjä kertoi mutta osaako tuon perusteella antaa suosituksia puristuksille.+ ja konehan tulee olemaan 512cid ja nokan mukana tuli mekaaniset rullanostimet.
     
  14. C-barge

    C-barge Gearhead

    No arvoistahan toi "custom cam" ei kerro yhtään mitään.
     
  15. ttvuori

    ttvuori 3rd gear

    Mulle on tullu vastaan myös sellanen jossa oli merkit tyyliin neliö, kolmio ja pallo. Pallo oli "nolla", ja sitte noi neliö ja kolmio oli tarkotus olla +4 ja -4 astetta, paitsi että osuakseen ees sinnepäin noi merkit piti laittaa kammelta ja nokalta ristiin, tyyliin kolmio ja neliö vastakkain, joku valmistusvirhe varmaan...

    Toinen jakopää jossa oli 7 koloa kammella käänsi nokkaa just toiseen suuntaan kuin mitä mukana olleet ohjeet kertoi (tai sitten mä en tajunnu jotain...)

    Kuitenkin esimerkkinä siitä et kannattaa kyllä tarkistaa astelevyllä säätö...
     
  16. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Pääsin tuossa kävelylenkille... :mad:

    Luulin että bensa loppui, mutta oireet johtuikin sytkäboxista.

    Laitoimpa sit oranssin tilalle sen vakion mustan.

    Mitäs käytännön eroa noilla on?
     
  17. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Oranssilla riittää kipinä korkeammille kierroksille
     
  18. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Mihis "asti" tuo musta oikein riittää?

    En löytänyt äkkiikseltään mitään tyhjentävää vastausta.
     
  19. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Oranssi riittää 6000 rpm:ään eli vakio on sen alle olisko 5000?
    Kyllä se vakiollakin kiertää enemmän mutta tehot vissiin kärsii.
     
  20. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Sit sillä pärjää kunnes kerkee hommata taas jotain parempaa.
    Ainakin tässä kelissä...
    :D
     

Kerro tästä muillekin!