Chevy Caprice 91-94 käyttöautoksi ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Stone, 8.9.2004.

  1. Qjet

    Qjet 1st gear

    Ei se mitn, kun on vaadittu, mutta se toteutus...
     
  2. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Arvasin. :D
     
  3. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Täytyy kattoa jos ne reiät saa asiallisesti umpeen.
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joku kyseli kärripainoa, LT-1 capricefarmin tyyppipapereissa reilu 2600kg jarrullista, muistaakseni
     
  5. Mr J

    Mr J Gearhead

    Eipä jaksanu lukea koko ketjua läpi, että onko ollu rengaskeskustelua.

    Siispä: Mikälaisia talvikumeja on heeboilla ollu Käppyrä sedaneissa? Onko teillä ollut pakuluokan renkaita vai ihan normi henkilöautogummeja? Merkkejä / kokojakin ois kiva tietää kun pitäis omaan renkulat uusia.
     
  6. K.Vainio

    K.Vainio 3rd gear

    Itsellä on sedanissa alla ihan continental ice contact nastatapyörät kokoa 215/70r15
    Saman merkkiset mutta erikokoiset löytyy myös farmarin alta ovat kokoa 235/75r15
    Ovat hyvät talviliukkailla :)
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mul oli tossa vastaavassa buick sedanissa nokian pakurenkaat neljä talvee(liian kauan) ja nyt dunlopin henkilöautorenkaat, molemmat 225/70/15. Kitkarenkaita siis.

    Dunlopit tuntuu kyllä mukavemmilta ja hiljaisemmilta, tositoimiin talvikelillä ne ei oo vielä päässeet. Noksut oli pitävät pari ekaa talvee, sit kolmantena ois pitäny jo vaihtaa ja neljäs talvi oli jo vähän tyhmän puolella. Pakurenkaina ne oli aika kovat ja äänekkäät. Kyl mä suosittelen melkein henkilöautorenkaissa pysymistä, ellei sit ajo oo täys poka päällä kokoajan kantavuuden tuollapuolen..
     
  8. Mr J

    Mr J Gearhead

    Kiitos vinkeistä!

    Mites, taitaa olla mahdoton yhtälö löytää valkosivuiset oikeasti talvessa toimivat renkaat? :odroll:
     
  9. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    mulla on oli aikanaan sedanissa 215/75r15 BFG winter slalomit ja nyt farkussa 225/75r15 cooper weather masterit. Molemmat valkosivulla ja ihan hyviä nastarenkaita. Enää ei valitettavasti käsittääkseni kumpiakaan valmisteta ainakaan valkosivulla, joten seuraavaksi kun tulee uusien hankinta eteen, täytynee tyytyä mustiin... Todella harmillista, mutta näille on varmaan sen verran marginaaliset markkinat, ettei ketään enää kiinnosta tehdä.
     
  10. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Ootteko vaihdellu ajovalojen umpioita? Pitäisi saada lisää valotehoa, nykyiset valot on niin tehottomat että sama olisi ajaa ilman valoja, ja pitkät kun vaihtaa, niin ei jumaliste, näkyvyys melkeinpä huononee :odroll:

    Onko siis jostain saatavissa sellaiset umpiot että valoteho paranisi? Etten nyt turhaan vaan osta uusia jostain Rockautosta ja sitten huomaankin että yhtä paskat on kuin entiset... Ja mitään lisävaloja en rupea asentelemaan, ne on niin rumat :)
     
  11. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Mun mielestä näissä on just pitkät ihan suht ok, varsinkin jos laittaa releet, ettei virran tarvi kiertää kytkimen kautta niitä hiuksenohuita johtoja pitkin, ja säätää ne edes vähän sinne päin. Itellä on toisena autona eskortti, ja siinä pitkät antaa sellasen kirkkaan alueen lähelle, mikä tekee sen, että ens alkuun vaikuttaa kirkkailta, mutta tosiasiassa niillä näkee huonommin sinne kauas, mihin maantienopeudessa kannattais katella. Siihen verrattuna capricen pitkät on paremmat, vaikken oo vielä releitäkään laittanu.

    Export-umpiot kuulemma on paljo paremmat. Ne vaan on mun mielestä omituisen näköset kun niissä on ajovalot umpioitten sisäreunoissa, eli parkki- ja ajovalo on toisin päin kuin normiumpioissa. En tiedä, saako niitä export-umpioita esim. rockautosta, kannattaa vilkasta.
     
  12. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    En niitä exportteja laita, on tosiaan niin omituisen näköiset :rotfl: Alle 40$ olisi uusi umpio/puoli Rockautossa. Ei paha... Tietysti rahtikulut päälle. Tuleeko siihen jotain tullimaksuja ja kuinka paljon? En ole ennen auton osia tilaillu amerikasta asti, muuta krääsää kyllä, mutta niihin ei ole tullut mitään tullimaksuja lisäksi.
     
  13. anttikristus

    anttikristus Gearhead

    Ensin maksetaan tulli tavaran arvosta + rahdista. Se riippuu tavaran luokasta, ja on yleensä jotain 10% tai vähemmän. Sitten maksetaan ALV 24% arvosta + rahdista + tullista.

    Eli jos vaikkapa tavaran arvo ois 80$ ja rahti 60$, ja kyseisen tavaran tullausprosentti 10, niin kokonaiskustannus ois:
    (80$ + 60$) x 1,1 x 1,24 = 191$ = 191x0,8 € = 153€
     
  14. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Onko joku irrottanut tämmösestä ne ovien alareunojen rst-listat? Minä poistin, ja ne ns. peltimutterit luonnolisesti hajosivat käsiin taistelun tiimellyksessä. Mistähän niitä saa? En löytänyt Teponkaan sivuilta moisia. Siellä on siis sellaiset mutterin näköiset ohuesta pellistä tehdyt mutterit, ei sellaisia kaksinkerroin väännettyjä peltimutuja.
     
  15. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Irroitettu on ja paikalleenkin laitettu. Muttereille kävi samoin. Pitäiskö katsella ebay:stä? Kimpassa?
     
  16. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Laitoit jollain patentilla takas? Ite en ole koskaan mitään ulkomailta tilannut mutta mielelläni kyllä ostan niitä tarvittavan määrän sinulta jos lähdet tilaamaan. Mikäköhän niiden oikea nimi on, voisi kysyä vielä Tepolta.
     
  17. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Mulla tais olla sen verran voimaa mutterissa jäljellä että se pitää. Tai sitten nokare sikaa. Mä olen oikeastaan jo ehtinyt unohtaa koko asian. Voin katsella noita ja löydän niille kyllä nimenkin. Voi ottaa pari päivää aikaa.
     
  18. passerby

    passerby Gearhead

    ainakin näihin scottsdale pickuppeihin niitä saa osoitteesta http://www.lmctruck.com. Valitettavasti olen väliaikaisesti pelkän tabletin varassa netissä enkä osaa linkittää tällä tarkempaa sivua..

    mutta tosiaan, mikäli tarkoitat mitä luulen, niin tässä Scottarissa kyljen koristelistat ovat osittain juuri kuvailujesi kaltaisilla pellistä tehdyillä "muttereilla" ja hyvällä tuurilla olisivat samanlaisia ja kokoisia kuin 91-94 capricessa..

    niiden nimestä puhuttaessa, scottsdalen tapauksessa tuola katalogissa ne myydään vastakappaleen kera. Tuotteen nimenä on Molding clip w/nut. Molding nähtävästi tarkoittaa sitä koristelistaa. (Alumiinia Scotarissa)
     
  19. Rusty

    Rusty Double Gearhead


    Ok. Itseasiassa nyt kun tarkemmin muistelen niin olisko olleet Capricessakin alumiinia.. Mutta se ei nyt ole relevanttia. :-?
     
  20. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Löytyikö listojen alta jo ruostetta? Pitäisi irroittaa omasta nuo sen takia, ettei pääsisi ruosteenkukka vauhtiin. Jos ei ole jo päässyt :odroll:

    Jos jostakin löytyisi LT1 koneeseen uusi tai ehjä käytetty paisuntasäiliö niin voisin ostaa. Classic industries myi jenkeissä uutta mutta olisi tullut 240 euroa hintaa rahteineen.
     

Kerro tästä muillekin!