MGF

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'M.G. Car Club of Finland ry', aloittaja 75b, 26.9.2014.

  1. 75b

    75b Gearhead

    Joukossa varmaan on aktiivisia MGF-kuljettajia, joten kertokaapa ihan kaunistelematta miten paljon totuutta on mallia morkkaavissa jutuissa? Millainen tuo todellisuudessa on ylläpidettävänä? Kevyessä harkinnassa on joku uudempi avo, ja BMW Z3 tai MGF ovat varmaan ne realistisimmat vaihtoehdot.
     
  2. MgTf

    MgTf 1st gear

    Jakopää remontti tulee eteen käytännössä kaikkiin.
    Eli jos ostat, osta mielummin sellanen jossa on jo tehty. Itse pistin just 3500 euroo remonttiin.
     
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Itse kanssa avoautokuumeessa taannoin olin tohkeissani MGF:stä, yhtä kävin koeajamassakin. Plussana harvinaisuus/erilaisuus, ainakin täällä Suomessa. Kone taitaa olla sama 1.8 kuin Roverissa? Se ainakin on surullisen kuuluisa kannen- ja imusarjantiivisteongelmista. Mutta nekin kun kerran tekee kunnolla niin pitäisi kestää maailman tappiin. Jos ei, niin ei. Muuten ei ole tullut isommin perehdyttyä.

    Miten ihmeessä saa 3,5 k menemään jakopään remppaan? Vai tehtiinkö muuta samalla?
     
  4. MgTf

    MgTf 1st gear

    Vähän tehtiin muutakin, mutta MG TF:ssä on niin pahassa paikassa kone että meni tunteja aika paljon heillä. Veikkaan, että halvemmalla ois päässy kun ois vieny johonkin jossa on noita avattu aikasemminkin. No, sattuuhan noita. Osia en laskenut tuohon 3500:een. Ne oli vielä tuohon päälle.

    Kytkin vaihdettiin, vesipumppu, jakopään hihna, ja jotai muuta pientä.

    Nyt pitäisi keväällä vaihtaa jouset, iskarit, nivel, vanteet, putkisto. Kallis harrastus.
     
  5. MgTf

    MgTf 1st gear

    Ja tuon remontin jälkeen auto keittää edelleen. Veikkaan että nyt mennyt lämpötilan anturi sököksi.
     
  6. 75b

    75b Gearhead

    Ostin sitten lopulta Saksasta -05 TF:n. Mallia 135 "Cool Blue". Sain halvalla, koska kone "savutti". No, savutus tarkemmin katsoen johtuu siitä, että kone vuotaa ulospäin öljyä pakoputken päälle. En ole vielä ehtinyt paremmin perehtymään asiaan, mutta tuskin mitään kovin vakavaa on tiedossa. Kone käy ja vetää ihan kivasti, ja jakopää, vesipumppu ja kannen tiivistekin on kuulemma juuri korjattu. Kilometrejä on 120000.

    Kone taitaa olla aika oikukas korjattava ainakin kannen suhteen, eli mihin tahansa korjaamolle noita ei kannata viedä. Tietotaitoa ei tuohon koneeseen varmaan monellakaan paikallisella pajalla ole. Itse siis on koetettava pärjätä mahdollisimman pitkälle, ja jos tosi pahalta näyttää, niin kokonaisen toimivan purkukoneen näyttää rahteineen kaikkineen saavan yllättävän edullisesti Englannista.
     
  7. MgTf

    MgTf 1st gear

    En tiedä voiko kansiremonttia tehdä tuossa ottamatta konetta irti. Mulla ainakin he nostivat koko auton ilmaan niin, että takana oleva apurunko jäi koneineen ja se apurunko vedettiin sitten auton alta pois.

    Onnea MG TF:n johdosta. Nyt on yksi niitäkin enemmän Suomessa sitten. Montaa en oo nähny vastaan vielä tulevan. Itselläni on 2003 malli.
     
  8. 75b

    75b Gearhead

    En ole vielä itse kokeillut, mutta kuulemma kannen pystyy tekemään yläkautta. Itse asiassa, koko koneenkin pitäisi pystyä poistamaan yläkautta. Kannentiivisteen vaihto sinänsä ei muutenkaan vissiin ole mikään mahdoton juttu, mutta onnistumisen edellytys lienee siinä, että sylinteriputket ovat edelleen samassa tasossa ja juurien tiivistys on edelleen kunnossa. Ahdasta on konetilassa remonttia tehdä, mutta korin nostaminen takasillan päältä pois ei kotioloissa ole ensimmäinen vaihtoehto.
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sökö anturi ei taida keittämistä aiheutaa? Mittari vaan näyttää puuta & heinää.

    Tuossa 1.8 kansirempassa on omat kommervenkkinsä, ihan kaikkea en enää muista, mutta ainakin kannentiiviste pitää olla oikeanlainen jotta kestää. Ja märät sylinteriputket ei saa päästä irtoamaan alapäästä, muuten eivät pysy paikoillaan. Omassa Roverissa oli remppa jo kertaalleen tehty ennenkuin ostin, mutta hukkasi nestettä edelleen. Selvisi sitten että kansi oli halki, varmaan mennyt koneen keittäessä kun alkuperäinen kannentiiviste oli antautunut.
     
  10. MgTf

    MgTf 1st gear


    Syylärin tuuletin ei enää mene päällä eikä siten jäähdytä kun on pitkään tyhjäkäynnillä. Mulla keittää vain tyhjäkäynnillä kun on pitkään ja koneen lämmöt nousee. Mittarissa lämpö ei tosin nouse yli puolenvälin enää koskaan eikä siten se tuuletinkaan lähte pyörimään.

    Kannentiiviste pitää olla se metallivahvistettu multi-layer tiiviste.
     
  11. 75b

    75b Gearhead

Kerro tästä muillekin!