Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Metsässä

    Metsässä 1st gear

    Auto on ollu mulla keskiviikosta lähtien, joten liukkaalla tai kuivalla ilmalla en ole tuota ajanut. Mutta pienenä mutuna ollut että takapää lyö lukkoon ja teidän vastaukset anto mutulle pohjaa.

    Tänään testasin liikkelle lähdön niin että ajoin ekan reilu auton mitan seisontajarru kevyesti päällä, jonka seurauksena ainoastaan eka jarrutus veti jarruja lukkoon.
    Näin ollen takapää lähtee purkuun.

    Ja kun työpäivät pitkät ropaile toisten autoja, niin eiköhän yhden subukan jarrut onnistu. Mutta lastutus ei suju, mutta se on tarina erikseen ;)
     
  2. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Takajarrujen ärhäkkyyttä olen alkanu pitää ennemminkin ominaisuutena kuin vikana. Välillä menee pitkiäkin aikoja ominaisuuden loistaen poissaolollaan ja sopivasti kostealla kelillä takaset innostuu jarruttaa liikaa.
    Olen kokeillut putsata ja säätää kenkiä lähemmäs rumpua yms. Jonkunaikaa toimiii taas hyvin.
     
  3. JiiÄs

    JiiÄs 2nd gear

    Kuulostaa kauheen tutulle...ei kyl auttanut puhdistus/säätö,tiiä sitte mitä tolle tekis...
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    Mulla olis jouten levyjarrullinen taka-akseli lukolla ja 4,1 vällärillä...
     
  5. tapsa4x4

    tapsa4x4 Gearhead

    Mulla helpotti jarrujen äkäsyys kun hioi rälläkällä jarrupalojen päät vinoiks.

    Kojo =Paljon toi akseli on ajettu ? Vaihda pikku välirahalla rumpujarrulliseen.
     
  6. kojo

    kojo Gearhead

    Muistaakseni sillä on ajettu 140tml. En mä oikeen tarvi sellasta rumpujarrullista, niitäkin on pari ylimäärästä (tosin ne on vanin)
     
  7. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    X2

    ei toki poistanut "ominaisuutta" kokonaan mutta lieventi huomattavasti.
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mä ajelen kanssa aina talvella ja syksyllä pihatien lievästi kässäri päällä,se helpottaa..
     
  9. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Reilu 10 vuotta ajelin takapotku 1500 pikkarilla ja en muista, että takajarrujen kanssa oli mitään ongelmia, en edes avannut niitä kertaakaan. K 2500 4x4 pikkarilla ajoittain ärhäkät takajarrut astui kuvaan. Se on vaan ihmeellista, kun ei niistä jarruista löytynyt mitään selvää vikaa. Sen huomasin, että automaatti takajarrun säädöt ei välttämättä toimi, kengät ei seuraa rumpua. Tein oikein testin, jätin kengät tahallaan kauemmas rummusta ja merkkasin automaattisäädön. Sitten hikipäässä polin jarrupoljinta ja käsariä. Kuinka ollakaan kengät oli aivan yhtä kaukana rummuista ja säätömerkki ennallaan, kun avasin jarrut. Kyllä ne jarruosat oli aivan herkät ja terveen oloiset, mysteerio. Rummun reunasta pitää muistaa rälläköidä olake pois, helpottaa seuraavaa avaamista.
     
  10. juy40

    juy40 Gearhead

    Mulla loppu tuo takajarrujen kummittelu, kun vaihoin uudet jarrukengät.
    Vanhat oli Raybestosin, niillä jarrut haukkaili aina kosteen kelin jälkeen.
    Uudet kengät on AcDelcot, eikä oo haukkaillu kertaakaan...
    Liekkö hihnojen materiaaleissa eroja?
     
  11. kimbyyri

    kimbyyri 1st gear

    Tämä on kyllä enemmän ominaisuus kun vika, vaikka erittäin ärsyttävä. Kenkien vaihdolla tokenee hetkeksi, mutta kohta palaa takaisin. Mun diagnoosi on kosteus/pintaruoste tässä isommassa jarrurummussa. Muutaman jarrutuksen jälkeen menee ohi, mutta saattaa palata pidemmän moottoritieajon jälkeen.

    2800000 tulosta
    http://lmgtfy.com/?q=suburban+rear+brakes+lock+up
     
  12. Turre11

    Turre11 2nd gear

    Terve.

    Uusivuosi alkoi mukavasti siten, että Chevyn c3500 -94 pyyhkijät lopettivat toiminnan. Pyyhkijänmoottorin liittimestä virtakynä kertoi, että mustaan ja oranssiin johtoon tulee virta, muut ovat pimeinä. Minkähänlaisia mutkia nämä johdot tekevät matkallaan viikseltä moottorille ja onko jotain mukavaa paikkaa mistä tutkia onko itse katkaisija rikki? Mahdollisia vikapaikkoja saa toki ehdotella.

    Viiksi toimii muuten, eli vilkut, valot ja cruise on ok.

    Ja jos jollain on tälle autolle ylimääräisenä korjauskäsikirjaa, voisin olla kiinnostunut.
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    tyyppivika, piirikortti vaihtoon.
     
  14. evo88

    evo88 1st gear

    Omassa -91:ssä oli pyyhkijänmoottorin piirilevyssä "kylmäjuotoksia", löytyi suurennuslasivalaisimen alla tarkkaan tutkien, 4 kohtaa juottamalla uudelleen sekoilut loppui.
     
  15. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Sama vika ollut täälläkin. Pyyhkijän toiminta alkoi pätkimään. Pyyhkijänmoottorissa olevaa piirilevyä kun koputteli niin alkoi toimimaan. Joskus piti vesisateessa ajaa parkkiin, avata pelti ja koputtaa (hakata) piirikorttia, että olkoi toimimaan :mad:
    Vika löytyi pistokkeesta lähtevien johtojen kylmäjuotoksesta piirilevyyn. Vika oli helppo korjata, tinaa vain sulatteli kylmäjuotoskohtiin ja taas rokkas.
     
  16. kt9001

    kt9001 Gearhead

    No mulle katsastusaamuna teki pyyhkijät torpparikapinan, ei saaneet maata. Laitoin liittimeltä toisen maattojohtimen ja sillä korjaantuvat. Nyt on alkanu ilmetä noita edelläkuvattuja pikkuoireita, eli pitänee kuikata siihen boksiin taas.
     
  17. kt9001

    kt9001 Gearhead

    No joo tosiaan tuollai vois vielä testata. Mutta ei nyt tietenkään, vaan kunhan ensin on joko pakkasta neljättä mittarillista tai loskaa Vaaksan verran.
     
  18. 1960

    1960 1st gear

    Nyt tarvis alan tietäjiltä apua.Mikä mahtaa olla c1500 2" madallus riipukkeen pituus eli reikäväli?Kyselee epätietoinen Eurasta.
     
  19. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Sama vika. Vittumainen ajaa räntäsateessa ku pyyhkijät toimii milloin huvittaa. Pitkään metsästin vikaa. Piirikortin tuloliittimen tinaukset irti. juotin uudestaan kiinni ja sen jälkeen ei oo ollut ongelmaa.
     
  20. beni95

    beni95 1st gear

    Saako vm79 scottsdalen peltiosia(suomesta)? Ainakan googlesta en löytänyt,myös tuulilasia tarvisin.
     

Kerro tästä muillekin!